HOTSPOT
Fra : LBM

Dato : 10-12-03 00:20

Vi er de glade ejere af en ruhåret hønsehund.
Det er bare forbasket at den tit får det der kaldes hotspots, altså
betændelse i en ring, der nærmest bliver til en hård knude.
Det er sket to gange før, og det er utroligt svært at komme af med. Vi har
været ved dyrlægen flere gange, men det hjælper ikke rigtigt.
Vi renser med brintoverilte, og smører bagefter med fusidinsalve - med det
tager flere måneder før det går væk.
Vi fodre med Pedigree pal.
Har nogen et godt råd ?

m.v.h
Lars

Fra : Dharma

Dato : 10-12-03 00:42

Hej Lars!

Det eneste jeg ved om hotspot er, at de kan have noget med foderet at
gøre. Så prøv i første omgang at skifte det. Jeg anbefaler gerne Hills,
Eukanuba og Henne Pet Food ude på træningsbanen hvor jeg er instruktør.
For min overbevisning er at kvalitet har altså også noget at gøre med
prisen. Og jeg har endnu ikke set en dyrlæge der selv sælger Pedigree
Pal.

Jeg ved de fleste dyrlæger giver hunden antibiotika, men ellers gør de
resten forskelligt. Nogle dyrlæger gir: antibiotika,
hormonindsprøjtninger, sulfa-tabeletter samtidig med at man selv vasker
med sæbevand og desinficer området med klorhexidin. Brug om nødvendigt
en krave. Det vil forhindre hunden i at slikke på området og forværre
tilstanden.
Andre dyrlæger bruger: antibiotika, Prednisolon (hævelsesdæmpende
hormon) tabletter, renser såret og salver tilsidst.

Prøv at høre din dyrlæge hvad han har brugt og ellers spørg ham om en
anden metode.
Jeg fik også afvide, at der faktisk ingen forebyggelse for denne
vådeksem.

Men alt i alt mit råd er at starte på nyt foder i et par måneder og se
hvad der sker (dog mens i behandler såret). Min dyrlæge sagde nemlig, at
de højst sandsynligt er de allergiske faktorer der spiller en rolle

Håber du kan bruge det!

MHV. Dharma

http://www.kandu.dk/

Fra : Mars

Dato : 10-12-03 16:42

Min Labrador har haft hotspots et par gange, og det har tilsyneladende
hjulpet at skifte foder... det er sjovt du nævner pedigree pal for du er den
4 jeg har talt med inden for et par måneder som fodrede med det og alle
hundende fik hotspots i ny og næ,, fakta eller tilfælde ¿??

Mars