Schæferhvalp prisniveu?
Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 09-12-03 23:24

Hvad er prisniveauet for en schæferhvalp (med stamstavle).
Skal bruges som familie hund.
Kim S. Poulsen

Fra : Platoon

Dato : 10-12-03 06:46

"Kim S. Poulsen" <ksp@akim.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er prisniveauet for en schæferhvalp (med stamstavle).
> Skal bruges som familie hund.
> Kim S. Poulsen

Hej Kim

Prisen ligger på 6-7000 kr
Faktisk er der nogle brugs/sportshunde kenneler der ikke sælger til
familehunde.

Venligst Kim

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 10-12-03 12:07

Tak for svarene.
Mvh. Kim

Fra : Sverre Stokke

Dato : 10-12-03 10:08

"Platoon" <arp-----@tdcspace.dk(fjern-----)> skriver:

>"Kim S. Poulsen" <ksp@akim.dk> skrev i en meddelelse
>>

>Hej Kim
>
>Prisen ligger på 6-7000 kr
+ 1.000-2.000 kr. i hovedstadsområdet.

>Faktisk er der nogle brugs/sportshunde kenneler der ikke sælger til
>familehunde.
Klogt, meget klogt. Schæfere er ikke nogen gode familiehunde.

Hilsen Sverre.

Fra : Jørgen

Dato : 10-12-03 10:44

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
> "Platoon" <arp-----@tdcspace.dk(fjern-----)> skriver:

> + 1.000-2.000 kr. i hovedstadsområdet.

> Klogt, meget klogt. Schæfere er ikke nogen gode familiehunde.
>
> Hilsen Sverre.

Det er ikke rigtig, Schæfere er både en god familiehund og brugshund,
men kræver mere arbejde end alm. familiehund/selskabshund.

Jørgen

Fra : Platoon

Dato : 10-12-03 12:12

> [...]
> + 1.000-2.000 kr. i hovedstadsområdet.

> Klogt, meget klogt. Schæfere er ikke nogen gode familiehunde.

Kim

Fra : Winther

Dato : 10-12-03 14:14

"Platoon" <arp-----@tdcspace.dk(fjern-----)> skrev i en meddelelse

> [...]

Køb en højavlshund, altså en hund der er avlet til udstilling.
Brugshundelinierne er ofte ikke egnet til hyggehunde.

Vh. Winther

Fra : Platoon

Dato : 10-12-03 15:50

"Winther" <Falk-Petersen@tele2sletadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Vh. Winther
>

> Det er sgu da osse noget vrøvl. Jeg har kun sportshunde af brugslinier og
de er ret goe til at hygge
Den gamle elskar ihvertfald at ligge i sofaen med far.

Kim

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 10-12-03 17:36

..
>Klogt, meget klogt. Schæfere er ikke nogen gode familiehunde.

Schæferen er en pragtfuld familiehund, hvis man går efter
højavlslinien.
Min erfaring fra min egen hund er at kravene til aktivering og motion
er overvurderede.

Mvh
Søren

Fra : Eifelvuf

Dato : 15-12-03 21:00

"Sverre Stokke" skrev d. 10-12-03 10:08 dette indlæg :
> "Platoon" <arp-----@tdcspace.dk(fjern-----)> skriver:

> + 1.000-2.000 kr. i hovedstadsområdet.

> Klogt, meget klogt. Schæfere er ikke nogen gode familiehunde.
>
> Hilsen Sverre.

Hej Sverre !

Sikke noget forvrøvlet nonsens - hvor dælen har du hørt sådan noget
sludder og vrøvl ?

F.eks. er langt de fleste Polititjenestehundeførere i besiddelse af
Schäferhund(e) - enkelte har dog andre racer - tror du virkelig at dette
ville være tilfældet, hvis Schäferhunde ikke kunne fungere hos disse
Polititjenestehundeførere ? - eller vælger du at tro, at
Polititjenestehundeførerene i Danmark ikke har nogen familie, eller hvad
?

Vrøvl, vrøvl og atter vrøvl.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Sverre Stokke

Dato : 10-12-03 17:28

Kim S. Poulsen <ksp@akim.dk> skriver:
>Hvad er prisniveauet for en schæferhvalp (med stamstavle).
>Skal bruges som familie hund.

Ved du hvad, Kim.

Når man skal beslutte sig til en race, er det meget svært at få noget
negativt at vide om den. Det får du af mig.
Jeg har haft 3 schæfere i tilsammen 30 år, og det er en pragtfuld race.
Hvis man vel at mærke har tid og lyst til at beskæftige den.
Det er en brugshund - en arbejdshund. Den er avlet til det. Den skal have
opgaver. Den trives bedst ved konstant at blive trænet, at lære ting og
komme på arbejde.
Schæferen er en af de nemmeste racer at opdrage, fordi den er så lærenem.
Men det gør også at den er nem at lære noget forkert.

En anden ulempe ved schæfere er, at de larmer utroligt meget. De gør meget
og ofte. De snakker = småpiber, når man kører i bil og i mange andre
situationer.
Desuden er mange mennesker bange for dem.

Bemærk, hvad de andre skriver. 'Kræver mere arbejde', 'køb fra bestemte
avlslinjer'.

Det betyder nok at schæferen ikke er den helt perfekte familiehund

Hilsen Sverre.

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 10-12-03 19:19

On Wed, 10 Dec 2003 17:27:37 +0100, "Sverre Stokke"
<sverre@enterpol.dk> wrote:

> [...]
>avlslinjer'.
>
>Det betyder nok at schæferen ikke er den helt perfekte familiehund

Tak for de mange gode råd og informationer.
Vores ide var at anskaffe en hund som kunne fungere som familehund og
'Pas på huset hund'.
Jeg har tidligere haft schæfer (i udlandet) og rottweiler, og syntes
godt om begge racer.

Mvh. Kim S. Poulsen

Fra : Platoon

Dato : 10-12-03 22:19

> [...]
> avlslinjer'.
>
> Det betyder nok at schæferen ikke er den helt perfekte familiehund

Du taler ud fra tre hunde. Jeg har altså haft syv hunde, og vil gerne afvise
det du skriver som det rene vrøvl.
Ja det er korrekt at en schæferhund gerne vil arbejde, men det er ikke sandt
at de ikke duer som familiehunde pga at de kræver aktivering. Hvis de ikke
kender til andet vil den aktivering de får som familiehunde være alt nok.
Selvfølgelig kræver de noget men på den anden side det gør alle hunde.

Kim

Fra : Winther

Dato : 11-12-03 08:36

> [...]
> kender til andet vil den aktivering de får som familiehunde være alt nok.
> Selvfølgelig kræver de noget men på den anden side det gør alle hunde.

Der er altså stadig forskel på hvor hundene kommer fra, og hvad de er avlet
til. En brugshundeopdrætter i nordjylland har fået det meste af et kuld
tilbage, grunden skulle være, at de stressede så meget, at de lukkede af for
alt indlæring. Der er også tævelinjer som er avlet på nogle østtyske linjer,
som er så førerhårde, at de kræver meget dygtige hundeførere. Dem får man
ikke lov til at købe som familiehunde. Det er disse hunde som, forkert
placeret, ryger tilbage til opdrætteren eller bliver aflivet ved 8-9 mdr.,
enten fordi de er blevet agressive, eller også fordi de er damphunde.
Så, vil man have familiehund i sofahjørnet og man mener det skal være
schæfer, så køb højavl.

Vh. Winther

Fra : Platoon

Dato : 11-12-03 12:33

> [...]
> enten fordi de er blevet agressive, eller også fordi de er damphunde.
> Så, vil man have familiehund i sofahjørnet og man mener det skal være

Som jeg også skrev i mit første indlæg er der nogle kenneler der ikke vil
sælge familiehunde, grunden er at de vil ha deres hvalpe ud til folk der kan
føre dem frem så de kan se om det er den rigtige vej de er på i deres avl.
Jeg har selv østtysk blod i min gamle hund, og hun er en rigtig hyggetrold,
så jeg syntes ikke helt det holder det du skriver.
Der er osse mange højavlshunde der er så ringe mentalt idag at de absolut
ikke kan anbefales som familiehunde.
Jeg tror ikke det gør den store forskel om man vælger høj kontra brugs
linier man kan være uheldig i begge lejre.
Jeg vil afslutningsvis sige at jeg syntes man skal være aktiv med sin hund,
men hvordan man vælger dette er for mig underordnet, alfa og omega er at
hunden bliver aktiveret.
Til Sverre vil jeg sige schæferhunde idag er langt fra hvad de var for 30 år
siden, derfor mener jeg ikke du kan bruge så gammel viden til noget.

MVH Kim
(hvis hund er fra en nordjysk kennel)

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 11-12-03 20:14

>Til Sverre vil jeg sige schæferhunde idag er langt fra hvad de var for 30 år
>siden, derfor mener jeg ikke du kan bruge så gammel viden til noget.

Hej Kim,

Hvordan var schæferne for 30 år siden i forhold til idag?

Mvh
Søren

Fra : Platoon

Dato : 11-12-03 20:24

"Søren Lausten-Hansen" <slhDELETE@city.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Kim,
>
> Hvordan var schæferne for 30 år siden i forhold til idag?
>
> Mvh
> Søren

Kig på resultaterne fra DM igennem de sidste mange år, så har du svaret.
De var ikke så førbare som de er idag, men det er jo en normal udvikling i
en race, den former sig som det samfund der stiller krav til den.
Det kan man osse se på udseendet på racen idag. Standarden har ikke ændret
sig, men det har hunden.
Generelt vil jeg mene at hunden idag ikke er så krasbørstig som den har
været heldigvis for det.
Jeg syntes det er træls at man vilafskrive racen som familiehund, på grund
af hvad jeg ser som erfaringer der er opnået for år tilbage.
Idag er der heller ikke så meget østtysk blod fremherskende i brugslinier
som for ca. 10 år siden, og heldigvis for det da der ganske givet var en
masse problemer med hunde der ikke var førbare nok.
Det skal dog nævnes at der osse var gode hunde fra det gamle DDR, som er
indgået i avlen og har bibragt gode ting F.eks Robby vom glockenegg.
Man kan heller syntes jeg sige at brugslinier er dårlige som familiehunde og
så komme med et postulat som et kuld fra en kennel er blevet leveret tilbage
grundet stresstærskel, så der var blokeret for indlæring. Det er noget der
kan ske og det har ikke noget at gøre med hverken brugslinie eller højavl.

Hilsen Kim

Fra : Winther

Dato : 12-12-03 08:59

> [...]
> kan ske og det har ikke noget at gøre med hverken brugslinie eller højavl.

Nu er det altså ingen postulat, det er faktum! Selvfølgelig kan det ske. Jo
mere drift du avler ind i hundene, jo større risiko for at det sker. Derfor
hænger det sammen med brugslinierne, uanset hvad du mener!

Vh. Winther

Fra : Winther

Dato : 12-12-03 08:54

"Platoon" <arp-----@tdcspace.dk(fjern-----)> skrev i en meddelelse

> Jeg har selv østtysk blod i min gamle hund, og hun er en rigtig
hyggetrold,
> så jeg syntes ikke helt det holder det du skriver.

Der er jo stort set ikke to hunde der er ens....

> Der er osse mange højavlshunde der er så ringe mentalt idag at de absolut
> ikke kan anbefales som familiehunde.

Vil du uddybe det nærmere....

> Jeg tror ikke det gør den store forskel om man vælger høj kontra brugs
> linier man kan være uheldig i begge lejre.

enig

Vh. Winther, som lige har afsat hund fra nordjysk kennel

Fra : Winther

Dato : 11-12-03 08:21

> [...]

> En anden ulempe ved schæfere er, at de larmer utroligt meget. De gør meget
> og ofte. De snakker = småpiber, når man kører i bil og i mange andre

Det kan jeg ikke genkende, kun når de er lige ved træningspladsen...jeg har
haft 4 schæfere...og dog, der er jo den indbyggede fløjte...

> Desuden er mange mennesker bange for dem.

Nogle er også bange for mus. Men generelt skal man holde nallerne fra andre
folks hunde...

> Bemærk, hvad de andre skriver. 'Kræver mere arbejde', 'køb fra bestemte
> avlslinjer'.
>
> Det betyder nok at schæferen ikke er den helt perfekte familiehund

eller også er der familier, der ikke er perfekte til hunden

Vh. Winther

Fra : Sverre Stokke

Dato : 11-12-03 00:22

"Platoon" <arp-----@tdcspace.dk(fjern-----)> skriver:
>Du taler ud fra tre hunde. Jeg har altså haft syv hunde, og vil gerne
>afvise
>det du skriver som det rene vrøvl.
Jeg har haft schæfere i 30 år, og du har haft 7 hunde i et ikke nærmere
præciseret antal år. Ergo skriver jeg noget vrøvl

Hvad synes du adskiller schæferen fra det perfekte?

> [...]
>kender til andet vil den aktivering de får som familiehunde være alt nok.
Kort sagt: De er gode til begge dele.

>Selvfølgelig kræver de noget men på den anden side det gør alle hunde.
Så de kræver altså lige så lidt som de roligste og mest dvasker
familiehunde?

Hilsen Sverre.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-12-03 01:19

> [...]
> Kort sagt: De er gode til begge dele.

> Så de kræver altså lige så lidt som de roligste og mest dvasker

Hej Sverre

Har du sommetider undret dig over, hvad 2 + 2 er, når det ikke er 4

M.V.H.....Benny..

Fra : Sverre Stokke

Dato : 11-12-03 00:24

kspFJERN@FJERNakim.dk skriver:
> [...]
>'Pas på huset hund'.
>Jeg har tidligere haft schæfer (i udlandet) og rottweiler, og syntes
Så er der jo ingen grund til at råde dig

Hilsen Sverre.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 11-12-03 08:02

"Benny Mortensen" <bfm@tdc<fjern>adsl.dk> skriver:
>Hej Sverre
>
>Har du sommetider undret dig over, hvad 2 + 2 er, når det ikke er 4

Nu er vi oppe på et meget højt diskussionsniveau.

Hilsen Sverre.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-12-03 12:35

> "Benny Mortensen" <bfm@tdc<fjern>adsl.dk> skriver:

> Nu er vi oppe på et meget højt diskussionsniveau.
>
> Hilsen Sverre.

Hej Sverre

Nå er det det vi er. Så kan dine indlæg ikke forbavse mig. Men nu må jeg så
hellere give dig svaret.

Så er det forkert regnet ud

M.V.H.....Benny..

Fra : Sverre Stokke

Dato : 11-12-03 10:12

"Winther" <Falk-Petersen@tele2sletadsl.dk> skriver:

>"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse

>meget
Aner jeg muligheden for et forlig?

> [...]
>haft 4 schæfere...og dog, der er jo den indbyggede fløjte...

>Nogle er også bange for mus. Men generelt skal man holde nallerne fra
Men det er ikke alle, der ved det.

>eller også er der familier, der ikke er perfekte til hunden
Hvilket er næsten det samm

Dit næste indlæg tyder jeg som at du godt kan se, at der kan være
problemer ved 'bare at vælge en schæfer som familiehund'.

Hilsen Sverre.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 11-12-03 16:56

> [...]
>år
>siden, derfor mener jeg ikke du kan bruge så gammel viden til noget.

Det er nu altså ikke mere end 2 år siden, jeg 'svigtede' schæferen til
fordel for en blandingshund

Hilsen Sverre.

Fra : Platoon

Dato : 11-12-03 17:11

> "Platoon" <arp-----@tdcspace.dk(fjern-----)> skriver:
>
> Det er nu altså ikke mere end 2 år siden, jeg 'svigtede' schæferen til
> fordel for en blandingshund
>
> Hilsen Sverre.

OK
så har du en du kan bruge det er ikke ret meget at bedømme en hel race
udfra.
Desuden er racen en af verdens mest udbredte, og der må da være en del
familiehunde deriblandt, jeg mener så mange politifolk findes der vel heller
ikke.

Hilsen Kim

Fra : Sverre Stokke

Dato : 12-12-03 08:03

"Platoon" <arp-----@tdcspace.dk(fjern-----)> skriver:

>OK
>så har du en du kan bruge det er ikke ret meget at bedømme en hel race
>udfra.
Hvilke erfaringer har du - med andet end schæfere?
Erfaringer som du kan bruge til at sammenligne schæfere med andet end
schæfere.

>Desuden er racen en af verdens mest udbredte, og der må da være en del
>familiehunde deriblandt, jeg mener så mange politifolk findes der vel
>heller
>ikke.
Hvis man udelukkende vil have en familiehund - ikke andet - hvorfor synes
du så at schæferne er så god?

Hilsen Sverre.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 12-12-03 08:07

"Platoon" <arp-----@tdcspace.dk(fjern-----)> skriver:

>Jeg syntes det er træls at man vilafskrive racen som familiehund, på grund
>af hvad jeg ser som erfaringer der er opnået for år tilbage.
Der er da ingen, der afskriver den. Jeg påpeger blot at den måske ikke er
perfekt - for alle.

> [...]
>tilbage
>grundet stresstærskel, så der var blokeret for indlæring.

Ja, men det sker ikke for andre racer - som er mere oplagte som
familehunde.

Fra : Platoon

Dato : 12-12-03 08:40

> [...]
> perfekt - for alle.

> Ja, men det sker ikke for andre racer - som er mere oplagte som

Har du noget der kan bevise din påstand, jeg mener det er vist ikke noget du
kan dokumentere.
Og ved du hvilken race der er flest skader ved? Herved mener jeg folk der er
kommet til skade.
Og tænk i denne sammenhæng også å jo flere der er af en race, jo flere
skader vil der også statistisk være.

Hilsen Kim

Fra : Sverre Stokke

Dato : 12-12-03 14:58

"Platoon" <arp-----@tdcspace.dk(fjern-----)> skriver:

>Har du noget der kan bevise din påstand, jeg mener det er vist ikke noget
>du
>kan dokumentere.
Næh, jeg har ingen beviser. Har du?

>Og ved du hvilken race der er flest skader ved? Herved mener jeg folk der
>er
>kommet til skade.
Nej. Abrikospudel?

>Og tænk i denne sammenhæng også å jo flere der er af en race, jo flere
>skader vil der også statistisk være.
Hvorfor skal jeg nu til at tænke på det?

Hilsen Sverre.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 12-12-03 15:01

> [...]
>Derfor
>hænger det sammen med brugslinierne, uanset hvad du mener!

Da jeg købte min første schæfer i 1972 hed det vist mod og kampdrift. Er
det sådan cirka den samme drift, vi snakker om?
Hvis ja: Sådan noget SKAL en schæfer have, for det er med til at gøre den
til en suveræn brugshund -og i fritiden til en pragtfuld familiehund.

Hilsen Sverre.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 16-12-03 07:22

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> skriver:

> [...]
>Polititjenestehundeførere ? - eller vælger du at tro, at
>Polititjenestehundeførerene i Danmark ikke har nogen familie, eller hvad

Hvorfor læser du ikke bare hele tråden?

Hilsen Sverre.