Til koatien
Fra : Sten bo

Dato : 09-12-03 19:08

Hejsa - sommerferien 04 uge 28-30-31

Venner tænker på at venne nogle venner (:)-[ :) nede omkring et eller
andet sted i Kroatien - og det er der ingen bøvl i: Men vi spør så, hvilken
vej derned.og hjem ?
Har tidligere fløjet, men vil nu forsøge sig på hjul .Man mener nok en
ugestid eller så til hver vej , altså i ro og mag med børn - Men hvilken
rute er bedst - kønnest - med goe "overnatninger" til ungerne så de ikke
går helt i spåner. Hvad skal man absolut se undervejs.?

Starter på Sjælland og tror nok, at det er bedst at starte meget tidligt, så
de sover i begyndelsen - og derefter glider over i go rejserytme. Kan se et
problem med friske unger - og trætte forældre, men med korte etaper - eller
langt ryk og 2 dages ophold.? Hvad er bedst ? Er der steder der frister til
længere ophold ned og op.

Har i en favorit rute sydover ?

Med venlig hilsen
sten bo

Fra : Per H

Dato : 09-12-03 20:05

On Tue, 9 Dec 2003 19:07:42 +0100, "Sten bo" <sgos@stofanet.dk> skrev:

>Venner tænker på at venne nogle venner (:)-[ :) nede omkring et eller
>andet sted i Kroatien - og det er der ingen bøvl i: Men vi spør så, hvilken

er der ikke både krig og ballade dernede?

Vh Per

icq 8212837

Fra : Sten bo

Dato : 10-12-03 05:15

Per H wrote:
> On Tue, 9 Dec 2003 19:07:42 +0100, "Sten bo" <sgos@stofanet.dk> skrev:
>

> er der ikke både krig og ballade dernede?
>
> Vh Per
>
> icq 8212837

Nej -

vh sten bo

Fra : Ped

Dato : 11-12-03 23:17

Per H <phbyg@privat.dk> skrev i
meddelelsen:<r67ctvcjre0g4lhgu81hgbph556h6gi6q9@4ax.com>...

> er der ikke både krig og ballade dernede?

Mener du det alvorligt? Der er skam stille og fredeligt. Det eneste hujen i
øjeblikket er i håndboldhallerne, hvor der jo som bekendt er EM i håndbold.
At det så kun er ca. 12 år siden der var krig, og at arrene derfra stadig
kan ses er en anden sag. Men Kroatien i dag er er moderne land med god
infrastruktur og en høj standard på det meste. F.eks. ligger standarden på
campingpladserne gennemsnitligt over den danske (efter min mening). Jeg
kørte igennem landet på motorcykel i 2001, og har skrevet lidt om det på min
hjemmeside. Adressen er:
http://home20.inet.tele.dk/pedmail
Klik på "Touring" og scroll ned til "2001 - Kroatien og Italien", der er
nogle links til billeder og korte beskrivelser af seværdigheder.

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : Harry

Dato : 10-12-03 14:29

"Sten bo" <sgos@stofanet.dk> wrote in message news:<3fd60ecd$0$17593$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>...
> [...]
> langt ryk og 2 dages ophold.? Hvad er bedst ? Er der steder der frister til

I kan roligt tage til Kroatien - min favoritrute går via Brenner og
via Pusterdalen i Sydtirol gennem Norditalien, fordi den er nem og er
umådeligt kønt. Se anden besvarelse vedr. Kroatien.
Men der er nok lige så mange meninger om den bedste rejseruter, som
der er ruter til. Du har jo fat i det rigtige mht. at rejse med børn,
så hold fast i det. Fristelser er der også nok af, men hvad slags? Du
bliver nok nødt til at tage fat i den sure ende: d.v.s planlæg selv
ved at kigge på andres beretninger f.eks. på
http://www.hanses-campingsider.dk . Men det er dejligt at starte
planlægningen nu, for så får I mest ud af ferien.

Fra : Sten bo

Dato : 10-12-03 17:17

Harry wrote:
> [...]

> http://www.hanses-campingsider.dk . Men det er dejligt at starte
> planlægningen nu, for så får I mest ud af ferien.

Tak for hjælpen

Mvh sten bo