kfum mp3
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 09-12-03 17:48

Hej

Jeg er på jagt efter KFUM - ligesom den med village people.... er der nogen
der har den/ved hvor den kan skaffes digitalt ?

Thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-12-03 18:54

"Thomas Jørgensen" <thomas@overvindinge.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nogen
> der har den/ved hvor den kan skaffes digitalt ?

Hej Thomas

Jeg er ikke helt sikker, men SVJH så lavede Østjydsk Musikforsyning en
udgave af den, og den hed vist KFUM / K
Den skulle være på deres album " En på trynen " udgivet på Medley MDLP 6029
og udgivet i 1979. Om den er kommet på CD, bliver jeg svar skyldig i. Jeg
kan heller ikke helt garantere, at det er netop denne melodi, men jeg skal
se om jeg ikke kan få hørt, om ikke godt nok det er den.

M.V.H......Benny..

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 11-12-03 00:50

"Benny Mortensen adsl.dk>" <bfm@tdc<fjern> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan heller ikke helt garantere, at det er netop denne melodi, men jeg skal
> se om jeg ikke kan få hørt, om ikke godt nok det er den.

Benny har helt ret. Det er Østjysk Musikforsyning, der oversatte det gamle
Village People-hit YMCA. Sangen findes på den omtalte LP, som var ØM's
10-års jubilæumsudgivelse, og var først i 80'erne fast ekstranummer ved
bandets optrædender på studenterhuset "Stakladen"s fødselsdag.

Det udviklede sig til ren kult, og folk gav simpelthen ikke op, før nummeret
var spillet indtil flere gange. Sådan en sen formiddag med 1200 ØM-fans
hoppende på borde og gulve efter at have indtaget rundstykker, kaffe, gammel
dansk og øl siden ved 7-tiden blev dog til sidst for meget - det var simpelt
hen for farligt (der var reelt kun plads til ca. 400 ved bordene, og til
normale koncerter i Stakladen blev der kun lukket 700 - 800 mennesker ind!).
Og traditionen med ØM's optræden til fødselsdagsfesten måtte til sidst
opgives, da ØM-folkene ikke turde være med mere - og det gjorde vi andre,
der arrangerede formiddagskoncerten heller ikke.

I øvrigt må jeg melde pas forbi i forhold til at finde musikken på andet end
LP-format.

mvh

Steen