To maskiner - en internet forbindelse
Fra : TM

Dato : 09-12-03 17:28

Hej NG

Håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig. Jeg har to maskiner og en
stofa forbindelse. Nu vil jeg gerne lave netværk mellem de to, og samtidig
have netforbindelse til dem begge, uden den ene behøves at være tændt. Er
det muligt og hvilke dele skal der købes?

Mvh
Thomas

Fra : Cinnober

Dato : 09-12-03 18:04

"TM" <Tomra@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> have netforbindelse til dem begge, uden den ene behøves at være tændt. Er
> det muligt og hvilke dele skal der købes?

en router højst sandsynligt. Ved ikke hvordan du er forbundet til Stofa.
Modem eller hvad???

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-12-03 18:53

Cinnober skrev:

>en router højst sandsynligt.

Ja, det er en router der skal til.

>Ved ikke hvordan du er forbundet til Stofa.

Med kabelmodem. Der findes ikke anden mulighed.

--
Bertel

Fra : Thomas

Dato : 09-12-03 20:54

Nå.. hvad med en nætværkshub???

Fra : Jens

Dato : 10-12-03 09:01

"Thomas" <antonsen@sex-gud.dk> skrev i en meddelelse

> Nå.. hvad med en nætværkshub???

Tihihihi

Mvh Jens

Fra : Towli

Dato : 10-12-03 17:05

Han kan nok ikke være på nettet med begge 2 på en gang med en hub

/T

Fra : Jens

Dato : 10-12-03 23:33

"Towli" <towli@(fjernes)oldboyz.dk> skrev i en

> Han kan nok ikke være på nettet med begge 2 på en gang med en hub

Nej, men jeg mindes ikke før at have set Bertel anbefale netop den
netværksenhed, men det kan jo være mig der ikke læser alle tråde.....

Mvh Jens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-12-03 06:56

Jens skrev:

>Nej, men jeg mindes ikke før at have set Bertel anbefale netop den
>netværksenhed

Jeg har ikke anbefalet noget i denne her tråd. Jeg skrev -
delvist forkert - at man kun kan koble op mod Stofanet med et
kabelmodem. Jeg vidste ikke at der var hubs med indbygget
kabelmodemfunktion.

--
Bertel

Fra : Jesper Bo Larsen

Dato : 09-12-03 22:58

> [...]
> have netforbindelse til dem begge, uden den ene behøves at være tændt. Er
> det muligt og hvilke dele skal der købes?

det nemmeste er nok at købe en 4 ports router
og så er det ikke specielt dyrt de fås fra ca 250 kr

mvh
Jesper

Fra : Brian

Dato : 10-12-03 21:43

Nogle der så kan fortælle en anden person med samme problem hvordan en
router (D.link 604) skal sættes Op ?? Har hørt fra venner at jeg skal køre
DHCP hjemme og det virker men jeg kan ikke få det til at virke med routeren
og flere maskine på nette samtidig.. Håber nogle kan hjælpe gerne med en
idiot sikker vejledning da jeg ikke har styr på netværk.

På forhånd tak

Brian

Fra : JSH [9800]

Dato : 10-12-03 23:14

Det er meget nemt. Din router kan hente automatisk hente en IP-adresse.
Dine pc-ere skal sættes op til at koble til internet via lokalt lan.

Første gang man gør det er det så nemt, at man tror, at der er noget galt!