Priskrig!
Fra : Nicolai

Dato : 09-12-03 12:36

Nå, nu rykker priserne da på adsl. CC er nede på 495,- for en 2048/128 og
395,- for en 1024/128. Tiscali's hjemmeside siger: 430,- for en 512/128.
Hvem mon taber den krig? Håber Tele2 følger med, selvom de har en masse
kunder bundet på de 6 mdr. Ellers må vi jo bare skifte når de 6 mdr er gået.

Nic

Fra : Nicolai

Dato : 09-12-03 12:39

"Nicolai" <Waiting@forone.dk> wrote in message

Hov, kom lige til at se, at Tiscali har et slogan på siden med deres priser
"På din side i kampen for bedre og billigere bredbånd". Bedre, måske - men
da ikke billigere.

Nic

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 09-12-03 14:23

> Nå, nu rykker priserne da på adsl. CC er nede på 495,- for en 2048/128 og
> 395,- for en 1024/128. Tiscali's hjemmeside siger: 430,- for en 512/128.
> Hvem mon taber den krig? Håber Tele2 følger med,

Tele2 tager 340.- for 512/128

mvh
Vibeke

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-12-03 14:52

Hej Vibeke Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Tele2 tager 340.- for 512/128

.... forudsat man har fastnettelefoni hos dem.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 09-12-03 16:21

> ... forudsat man har fastnettelefoni hos dem.

ja, til 108/md
og det er vel lige som de andre selskaber, at de forlanger det.
desværre.
mvh
Vibeke

Fra : Nicolai

Dato : 09-12-03 18:33

"Vibeke Hansen" <vibsenhansen(minus dette) @get2net.dk> wrote in message

> ja, til 108/md
> og det er vel lige som de andre selskaber, at de forlanger det.
> desværre.

Nej, cybercity kræver ikke fastnettelefoni, så deres priser er jo reelt
endnu billigere.

> mvh
> Vibeke

Nic

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-12-03 20:04

> ja, til 108/md
> og det er vel lige som de andre selskaber, at de forlanger det.
> desværre.

Nu er det mig bekendt kun TDC og Tele2, der både sælger telefoni og
ADSL. (Telia sælger det selvfølgelig også, men de tager ikke nye ADSL-
abonnementer).
Hvis det er korrekt, er "de andre selskaber" TDC. Så vidt jeg husker,
blev TDC mere eller mindre dikteret at fjerne den sammenblanding.

Dvs. de kræver, at der er en bærelinje på en eller anden måde.
Hvis der ingen er, tager de penge for at leje én ud (samme pris som
grundlejen på et telefonabonnement). Hvis der er en, tager de
ingenting, uanset om det er dem selv eller andre, der leverer
telefonien.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bernhard Ege

Dato : 09-12-03 19:57

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> wrote in message

> ... forudsat man har fastnettelefoni hos dem.

Næh, det er ikke et krav at du har fastnettelefoni hos Tele2 for at få
ADSL fra Tele2. Det er dog et krav at du har fastnettelefoni. At det så
er billigere hos Tele2 gør det så smart også at få fastnettelefoni hos
dem.

Hvad der dog bliver overset i denne kamp for at få flest Mb per Kr er
ping tiden. Ud fra de feedbacks jeg har fået har Tele2 langt den værste
ping tid til i hvert fald europe.battle.net (Blizzard's game servere) og
det er nok til at jeg gerne vil give en højere pris for min ADSL linie
for at undgå dette problem (Ja, jeg har Tele2 lige nu).

mvh Bernhard

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-12-03 20:10

Hej Bernhard Ege, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Næh, det er ikke et krav at du har fastnettelefoni hos Tele2 for
> at få ADSL fra Tele2.

Nej, det ved jeg godt. Men...

> Det er dog et krav at du har fastnettelefoni. At det så er
> billigere hos Tele2 gør det så smart også at få fastnettelefoni
> hos dem.

.... man kan netop ikke få det nævnte for 340 kr./md., hvis man ikke har
telefoni hos dem. Det var dennem kobling mellem telefoni og ADSL-pris,
der var min pointe.

Se evt. <news:Xns944CCC279E3ERudiStegen@dknews.tiscali.dk> (som du ikke
har haft mulighed for, da jeg stadig skrev det, da du postede

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bernhard Ege

Dato : 09-12-03 21:06

> [...]
har
> telefoni hos dem. Det var dennem kobling mellem telefoni og ADSL-pris,

Pointen er god nok, men du udtrykker dig bare ikke klart

Hvem er "dem" i sætningen ovenfor? TDC? Tele2? Både Tele2 og TDC?

> Se evt. <news:Xns944CCC279E3ERudiStegen@dknews.tiscali.dk> (som du
ikke
> har haft mulighed for, da jeg stadig skrev det, da du postede

Linket kan jeg desværre ikke bruge da jeg ikke har adgang til tiscali's
news server
Men jeg fandt en anden posting som du skrev

Men ja, det er misvisende at at de foregiver at prisen f.eks. er 340kr
når man skal betale for bærelinien. CC's priser er mere reelle på det
punkt. På den anden side så vil jeg gerne have en fastnettelefon og så
er priserne nemme nok at sammenligne.

mvh Bernhard

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-12-03 22:53

> Pointen er god nok, men du udtrykker dig bare ikke klart

Det lyder sandsynligt

> Hvem er "dem" i sætningen ovenfor? TDC? Tele2? Både Tele2 og TDC?

Som jeg nævnte andetsteds formentlig kun Tele2 (derfor min implicitte
indvending overfor flertalsformen).

På Tele2's side med priser står eksplicit, at højre søjle (ca. 100
kr./md. biligere) kun gælder, hvis man har telefoni _hos Tele2_.
Derimod kræver TDC blot, at man har noget fastnettelefon, ikke at det
skal være hos dem. (Dog er det - så vidt vides - noget, de blev
beordret på et tidspunkt. Derfor min undren over, at Tele2 godt må
koble _deres egen_ fastnettelefoni og ADSL sammen).

> Men ja, det er misvisende at at de foregiver at prisen f.eks. er
> 340kr når man skal betale for bærelinien. CC's priser er mere
> reelle på det punkt.

Det kan ikke nægtes. Det samme er iøvrigt tilfældet med Tiscalis
"Bredbånd Plus" (som indtil juni blot hed ADSL).

> På den anden side så vil jeg gerne have en fastnettelefon og så er
> priserne nemme nok at sammenligne.

Åh, jeg kunne skam heller ikke drømme om at undvære fastnettelefoni.
Men - som du selv nævner - rokker det ikke ved, at priser kan være
noget usammenlignelige.

Morten, <news:Xns944CE2F50EF46.miljokemi.dk@miljokemi.dk> (jo, URL'en
kan du godt bruge, selvom du ikke anvender samme server som ham ,
har vist kommenteret resten.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bernhard Ege

Dato : 10-12-03 09:20

> [...]
> beordret på et tidspunkt. Derfor min undren over, at Tele2 godt må
> koble _deres egen_ fastnettelefoni og ADSL sammen).

Ja, ok, jeg havde ikke checket deres nuværende tilbud. Antog at det
lignede det tilbud jeg slog til på og der var ikke et krav om Tele2
fastnetsabbonnement. Igen, Fastnet er fastnet og Tele2's priser _er_
lavere end TDC's så det burde ikke være det store problem.

Når det er sagt så kan jeg dog godt finde på også at flyttet mit
fastnetabb. væk fra Tele2 når jeg flytter ADSL'en væk fra dem. Jeg kan
jo kun vise min foragt med min pengepung :-/

mvh Bernhard

Fra : Nicolai

Dato : 09-12-03 22:33

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message

> Pointen er god nok, men du udtrykker dig bare ikke klart

Han udtrykker sig da helt klart.

> Hvem er "dem" i sætningen ovenfor? TDC? Tele2? Både Tele2 og TDC?

Citat:

"> > Tele2 tager 340.- for 512/128

> ... forudsat man har fastnettelefoni hos dem."

"Dem" er selvfølgelig Tele2, som Rudi specifikt svarer på. Det kan da ikke
blive klarere?

Og mht at skulle have fastnet-telefoni hos Tele2, så skal du have det, for
at få deres tilbud. Ellers er der jo ingen idé i, at få adsl hos Tele2. Har
du fastnet i et andet selskab, kan du ikke benytte deres tilbud, men
selvfølgelig godt få adsl hos dem.

Nic

Fra : Nicolai

Dato : 09-12-03 18:37

> Tele2 tager 340.- for 512/128

Ja, og? Cybercity's priser er da billigere, da du for 55 kr. mere, får
dobbelt hastighed på download. Plus der ikke er krav om fastnet abonnement.
Cybercity's pris for 1024/128 = 395,- og Tele2's pris for 1024/256 = 430,
plus fastnet abonnement = 108 kr.

> mvh
> Vibeke

Nic

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 09-12-03 22:18

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev:

> Linket kan jeg desværre ikke bruge da jeg ikke har adgang til
> tiscali's news server

Har du prøvet at trykke på linket? Det kræver ikke adgang til nogen
specifik newsserver men er bare en henvisning til et indlæg i denne
tråd som Rudi har skrevet kl. 20:04.

> Men jeg fandt en anden posting som du skrev
>
> Men ja, det er misvisende at at de foregiver at prisen f.eks. er
> 340kr når man skal betale for bærelinien.

Det nummer med bærelinien er jo dybest set også en omgåelse af den
henstilling, eller hvad det har været, Telestyrelsen i sin tid er
kommet med i forbindelse med "bundling" af ADSL + telefoni.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Bernhard Ege

Dato : 10-12-03 09:15

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Har du prøvet at trykke på linket? Det kræver ikke adgang til nogen
> specifik newsserver men er bare en henvisning til et indlæg i denne
> tråd som Rudi har skrevet kl. 20:04.

Jada, ellers ville jeg ikke skrive det. Her er fejlen fra outlook
express:

502 dread11.news.tele.dk: Access denied to your node

Configuration:
Account: news.inet.tele.dk
Server: news.inet.tele.dk
Protocol: NNTP
Port: 119
Secure(SSL): 0
Error Number: 502
Code: 800ccca0

Kom lige i tanke om at jeg stadig havde TDC news serveren listet i OE.
Den er nu fjernet men nu får jeg samme fejl, blot med news.vmware.com
serveren som jeg har listet og den fjerner jeg ikke. Hmm det var ikke
nok at fjerne TDC news server fra listen (var sikkert ikke nødvendigt)
men jeg skulle sætte news.tele2adsl.dk serveren til at være standard
serveren. Så virkede det

Så blev det problem da løst.

mvh Bernhard

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 11-12-03 17:26

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> skrev:

> Derfor min undren over, at Tele2 godt må
> koble _deres egen_ fastnettelefoni og ADSL sammen).

Tele2 er ikke markedsledende.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-12-03 20:11

Hej Morten Bjergstrøm, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Tele2 er ikke markedsledende.

Det lyder rigtigt. Jeg havde slet ikke sat det i forbindelse med
hinanden, så tak for vinket.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 11-12-03 21:16

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> writes:

> Tele2 er ikke markedsledende.

Det er altså noget sludder.

TDC kræver at man har fastnettelefon før de vil lægge ADSL ind, ikke
at man har det hos dem.

Tele2 kræver at man har fastnettelefon før de vil lægge ADSL ind,
ikke at man har det hos dem. Derudover kan man hos Tele2 få en
fordelagtig bundlingpris.

Hvis TDC gav rabat på ADSL hvis man havde fastnettelefon hos dem, var
der sikkert heller ingen ko på isen.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Peter Anskjær

Dato : 12-12-03 10:06

"Lars Balker Rasmussen" <lars@balker.org> skrev i en meddelelse

> Hvis TDC gav rabat på ADSL hvis man havde fastnettelefon hos dem, var
> der sikkert heller ingen ko på isen.
> --
Og det gør de faktisk, jeg får 15 kr rabat på min linje fordi jeg har
fastnet og adsl hos TDC og har fravalgt favoritaftale.

Mvh
Peter

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-12-03 10:51

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> skrev:

> Det er altså noget sludder.

Bestemt ikke.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 12-12-03 10:59

> Bestemt ikke.

Jo. Tele2 og TDC's relative markedspositioner har ikke noget med
Rudi's undren at gøre. Som jeg også havde skrevet i den del du ikke
citerede...
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-12-03 11:51

> Jo.

Nej.

> Som jeg også havde skrevet i den del du ikke
> citerede...

Ja der har måske været en misforståelse af, hvad Tele2 krævede og ikke
krævede, men det gør ikke mit udsagn mindre korrekt for det er af
afgørende betydning indenfor det danske teleområde, hvorvidt det er
markedslederen, der handler eller om det er de mindre selskaber.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Karsten Andersen

Dato : 09-12-03 18:22

Tue, 9 Dec 2003 12:35:55 +0100, skrev Nicolai, på 8 linier, i
> [...]

>kunder bundet på de 6 mdr. Ellers må vi jo bare skifte når de 6 mdr er gået.

495,- for 2048/128 eller
530,- for 2048/512 jeg ved god hvad jeg helst vil have.

de 35 kr er godt betalt for 384 mere i upload
Så CC skal længere ned i pris for og slå Tele2

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Nicolai

Dato : 09-12-03 18:40

"Karsten Andersen" <karsten@fjern.mig.jyde.dk> wrote in message

> 495,- for 2048/128 eller
> 530,- for 2048/512 jeg ved god hvad jeg helst vil have.

Ja, nummer 2, ligesom jeg.

> de 35 kr er godt betalt for 384 mere i upload
> Så CC skal længere ned i pris for og slå Tele2

Ja, det er vi enige om, men vi er da på vej. Men nu tænkte jeg mere på
cybercity's "før"priser og tele2's reklame om dobbelt hastighed for de samme
penge. Det slogan holder jo så ikke mere, målt mod CC og TDC.

Men vi kan da glæde os over udviklingen.

Nic

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 10-12-03 18:01

Hej

"Nicolai" <Waiting@forone.dk> wrote:

>Nå, nu rykker priserne da på adsl. CC er nede på 495,- for en 2048/128 og
>395,- for en 1024/128. Tiscali's hjemmeside siger: 430,- for en 512/128.

Ja, der sker endelig noget. - Dog er trenden tydeligvis i stil med:
"dobbelt hastighed til samme pris" - Jeg, og mange andre, ville være
mere interesseret i modellen: "Samme hastighed til halv pris" - Men
det er nok for optimistisk

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"