Internet med hikke?
Fra : Ivan G

Dato : 09-12-03 11:07

Hej NG!

Mit internet har fået hikke! Hver minut stopper al trafik, både op og ned,
ca. et sekund. (Billede af Dumeter i dk.binaer) Jeg er koblet på mit
kabelmodem via belkin AP og Vegas USB dongle, bruger Win XP og og Zonealarm
sørger for, at ikke inviterede personer bliver ude. Jeg har prøvet at
afindstallere alt unødvendigt, der evt. ville kunne gå på nettet. Jeg har
scannet med adaware, som ikke finder noget. Jeg har deaktiveret alle
programmer som ikke er absolut nødvendige. Lige meget hjælper det. Hvis jeg
har glemt nogle oplysninger, bare skriv.

Kan jeg ikke finde ud af hvilket program forårsager denne hikke? Evt.
sniffe lidt til pakkerne, for at finde ud af hvilke pakker der
sendes/modtages i det øjeblik?(gode links med prog og anvisning/undervisning
i dette modtages med kyshånd)

Ivan G

Fra : KL

Dato : 10-12-03 12:16

> [...]
> sniffe lidt til pakkerne, for at finde ud af hvilke pakker der
> sendes/modtages i det øjeblik?(gode links med prog og anvisning/undervisning

Sniffere:

http://www.ethereal.com/
http://www.networkchemistry.com/products/packetyzer/ (kender den
ikke men den poppede op på sourceforge)

Men ellers ville jeg nok først sætte en helt anden maskine på for at se
om fejlen er i forbindelsen eller lokalt på pc'en. Eller i hvert fald
prøve noget andet end din USB løsning, hvis du kan.

Klaus Larsen

Fra : Towli

Dato : 10-12-03 17:04

...Det kan godt være det lyder åndsvagt, men min erfaring er at sådan et
problem typisk skyldes en eller anden form for (irq) konflikt.

Prøv at tage alle ikke strengt nødvendige kort af computeren (og evt.
frakoble ikke benyttede serielle og paralelle porte i bios) og se om
problemner retter sig...

Ude af her

/T

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-12-03 21:46

"Ivan G" <nix@pille.du> wrote in message
> [...]
jeg
> har glemt nogle oplysninger, bare skriv.
>
> Kan jeg ikke finde ud af hvilket program forårsager denne hikke?

Sæt kabel til din computer, og jeg er sikker på at denne hikke vil holde
op.. Det er blevet omtalt her i gruppet at billigt WIFI udstyr har haft
sådanne kiggenfald... Hvis ikke det kan hjælpes med en firmware opgradering
af kort og AP, så ville jeg returnere det trådløse skidt

Fra : ab

Dato : 12-12-03 15:25

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev bl.a. i en
meddelelse news:qCLBb.1925$B64.135@news.get2net.dk...

> [...]
opgradering
> af kort og AP, så ville jeg returnere det trådløse skidt

Jeg har en anden erfaring - jeg fjernede min trådløse forbindelse fra en
brokobling med et kort / forbindelse, der ikke var aktiv / til stede - og
vupti min (netværkets) "hikke" forsvandt.

Har i øvrigt kørt trådløst i over et år uden problemer (- der ikke kunne
løses via et par timers indsats - så jeg deler ikke Bjarkes
"begejstring" for det trådløse, men mener det er en god og nem løsning i
mange små hjem.

ab