MS Windows
briani 27239
Fejlsikret tilstand og USB
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 09-12-03 11:07

Når jeg vil starte op i fejlsikret tilstand (WinXP Pro) virker mus og
keyboard ikke.
De kører begge USB. Jeg har prøvet at skifte til USB -> PS/2 adapter uden
held.
Hvad kan være galt?

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 09-12-03 11:18

"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> keyboard ikke.
> De kører begge USB. Jeg har prøvet at skifte til USB -> PS/2 adapter uden

Måske er USB-driveren og dermed porten slået fra i fejlsikret tilstand.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 09-12-03 12:21

> Måske er USB-driveren og dermed porten slået fra i fejlsikret tilstand.

Hvor finder man ud af det?

Mvh.

Mads

Fra : Hans

Dato : 09-12-03 13:25

> [...]
> keyboard ikke.
> De kører begge USB. Jeg har prøvet at skifte til USB -> PS/2 adapter uden

Prøv og sætte USB-portene til Legacy Support i maskinens bios.

/ Hans

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 09-12-03 13:41

> Prøv og sætte USB-portene til Legacy Support i maskinens bios.

Den mulighed har jeg desværre ikke i BIOS.
Har et MSI K7N2 Delta-L bundkort.

Mvh.

Mads

Fra : Hans

Dato : 09-12-03 14:52

> Den mulighed har jeg desværre ikke i BIOS.
> Har et MSI K7N2 Delta-L bundkort.

Er der ikke et punkt der hedder USB Keyboard Support?

/ Hans

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 09-12-03 15:09

> Er der ikke et punkt der hedder USB Keyboard Support?

Jo, man kan vælge mellem "disabled" og "enabled".
Den har stået på "enabled".

Mvh.

Mads

Fra : Hans

Dato : 09-12-03 15:23

> Jo, man kan vælge mellem "disabled" og "enabled".
> Den har stået på "enabled".

Så er du lidt på den. Dit problem er at dine USB-enheder ikke bliver fundet
på bios-niveau. Jeg ved ikke om det er et generelt nForce problem, da legacy
supporten løser det på både Intels og Vias chipsæt.

/ Hans