apache og WWW-Authenticate
Fra : bo rattenborg

Dato : 18-04-01 13:16

jeg anvender følgende til noget password beskyttelse:
function verify($user, $pass)
{ $fp = fopen('pass.inc', r);
if ($fp)
{ while($str = trim(fgets($fp, 1024)))
{ list($u, $p) = split(":", $str);
if ($u == $user && $p == md5($pass)) $return = true;
}
fclose($fp);
}
return $return;
}
if(!verify($PHP_AUTH_USER, $PHP_AUTH_PW))
{ header('WWW-Authenticate: Basic realm="Password protected"');
header("$SERVER_PROTOCOL 401 Unauthorized");
print '401 Unauthorized'; exit;
}

Hvilket også virker fint på webhotellet, men lokalt får jeg meldingen:
______
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable
to complete your request.
Please contact the server administrator, you@your.address and inform them of
the time the error occurred, and anything you might have done that may have
caused the error.
More information about this error may be available in the server error log.
Apache/1.3.12 Server at localhost Port 80
_____

hvad kan det skyldes og kan nogen hjælpe ?

mvh
bo rattenborg

Fra : Johan

Dato : 18-04-01 15:58

> [...]
> Apache/1.3.12 Server at localhost Port 80
> _____
>
> hvad kan det skyldes og kan nogen hjælpe ?

Hvad står der i serverlog'en?

mvh

Johan

Fra : bo rattenborg

Dato : 18-04-01 16:30

> Hvad står der i serverlog'en?

malformed header from script. Bad header=HTTP/1.1 401 Unauthorized:
c:/php/php.exe

/bo

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 18-04-01 18:46

bo rattenborg <bo.rattenborg@[no spam]mail.dk> wrote:

>malformed header from script. Bad header=HTTP/1.1 401
>Unauthorized: c:/php/php.exe

SVJV er apache på windows ikke så glad for at lave HTTP-AUTH.

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

"Uden cola og hikke - Duer helten ikke!"

Fra : Klaus Seidenfaden

Dato : 20-04-01 13:09

bo rattenborg > skrev i meddelelsen ...
>jeg anvender følgende til noget password beskyttelse:
[klip]
>Hvilket også virker fint på webhotellet, men lokalt får jeg meldingen:
>______
>Internal Server Error
[klip]
>hvad kan det skyldes og kan nogen hjælpe ?

Jeg har haft samme problem. Jeg mener at have hørt noget om at php skal
køre som modul, ikke i cgi-mode, for at det skal virke. Har ikke selv
prøvet det, da jeg 1) ikke ved hvordan man får php til at køre som
modul, 2) ikke længere bruger Apache, og 3) er gået over til PHPLIB's
authentication.

-- Klaus.