"Homesite" til Linux?
Fra : ht

Dato : 08-12-03 23:28

Jeg har i mange år brugt Homesite til at lave hjemmesider med, og er
ved også at arbejde på en Linux-maskine. Jeg mener ikke at Macromedia
laver en Linux-udgave af Homesite, så - findes der en eller flere til
Linux, der ligner Homesite? Alternativt, hvilke editorer bør jeg kigge
efter?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Michael U. Hove

Dato : 09-12-03 10:38

ht wrote:

> [...]
> laver en Linux-udgave af Homesite, så - findes der en eller flere til
> Linux, der ligner Homesite? Alternativt, hvilke editorer bør jeg kigge

Hej Hans-Henrik.

Jeg er en Homesite-smed, der også bruger TUX/NIX.

Der findes flere muligheder for HTML-editorer til Linux, de mest oplagte
Homesite-alternativer er efter min mening:

http://bluefish.openoffice.nl/index.html
http://quanta.sourceforge.net/

De rigtig hårde drenge ville nok mene at Emacs ell. Vi(Vim) er det
eneste valg, men hvis man er vant til et lidt mere grafisk miljø, er de
to ovenstående ikke et dårligt sted at starte

/mvh
michael

Fra : ht

Dato : 09-12-03 13:46

"Michael U. Hove" <pots_72@e-mail.dk> wrote in news:br455p$atm$1
@news.cybercity.dk:

> http://bluefish.openoffice.nl/index.html
> http://quanta.sourceforge.net/

Jeg iler og kigger.

> De rigtig h†rde drenge ville nok mene at Emacs ell. Vi(Vim)

Heh - jeg kigger bl.a. efter Homesite-lignende programmer for at undgå
en alt for stejl indlæringskurve.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik