Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Voigtlander 28-80 for Canon AF ?
Fra : Søren

Dato : 08-12-03 22:44

Voiglander 28-80 mm, f 3,5 - 5,6 VMV Macro.

Er der nogen der kender til dette objektiv? Er det en rimelig kvalitet eller
er det for ringe til et Canon EOS300?

På forhånd tak
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-03 20:46

Du kan få et Canon 28-80mm (eller der omkring) for 20-30 euro på www.ebay.de

--Michael

Fra : nyrup

Dato : 10-12-03 01:21

Jeg kender ikke det specifikke objektiv, men jeg har en Voigtländer
vidvinkel zoom 19-35 mm 3,5-4,5 VMV
Jeg havde længe været på jagt efter en 20mm brugt original Nikon, men kunne
ikke finde en til en pris jeg ville betale. Jeg var lidt skæptisk da jeg
helst vil ha' originale Nikon og gerne de gamle manuelle med fast brænvide.
Men... Jeg kunne ikke stå for fristelsen. Den kostede kun knapt 2000kr
(husker ikke helt prisen). Jeg er ret godt tilfreds med den! - Den er knapt
så skarp som de faste 28mm og 35 mm Nikkor jeg har, men de er også
karpe!! - Så jeg kan sagtens anbefale den optik jeg har. Den du har kig på
er jo en standard-zoom, så den bør igrunden være bedre da det er et område
der ikke er særligt problematisk. Men sammenlign lige priser og tests først,
så du gør den bedste handel. -
mvh,
Lars-Peder.

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 11-12-03 14:07

"Søren" <vittrup@audio-link.dk> wrote in
news:3fd4f0a9$0$70009$edfadb0f@dread12.news.tele.dk in dk.fritid.foto:

> Voiglander 28-80 mm, f 3,5 - 5,6 VMV Macro.
>
> Er der nogen der kender til dette objektiv? Er det en rimelig kvalitet
> eller er det for ringe til et Canon EOS300?

Jeg har i et stykke tid brugt et tilsvarende objektiv, men til minolta, og
har været ganske tilfredds med det. EFterfølgende er jeg gået over til
minoltas eget std. objektiv, og jeg kan ikke se den store forskel på de to.
Jeg har også en 100-300 zoom fra Voigtländer, som er ok, men tegner ikke så
skarpt i kanterne ved maks zoom, men det er vist et almindeligt fænomen for
zoomlinser i den billige ende.
Min 28-80, er desværre gået i stykker, fatningen til autofokusen på linsen
er blevet presset lidt ind, og kameraet kan derfor ikke få fat. Jeg ved ikke
om dette er en designfejl ved voigländeren, eller jeg bare har været
uheldig.

/Søren Hjelholt