Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
nadia.dk forsøger sig med naturbilleder...
Fra : nadia.dk

Dato : 08-12-03 22:00

- og vil meget gerne have ris/ros dertil :)

www.nadia.dk

Mvh. Nadia B. Schulz

Fra : nadia.dk

Dato : 09-12-03 11:31

Ulempen ved min side ér at jeg ikke ved hvem folk er når de skriver en
kommentar :)

Jeg har fået nogle kommentarer fra en der hedder Rasmus & vil meget gerne
have kontakt med ham....

Mvh. Nadia B. Schulz
--
www.nadia.dk

Fra : michael bennati scho~

Dato : 09-12-03 12:02

> [...]
> kommentar :)
>
> Jeg har fået nogle kommentarer fra en der hedder Rasmus & vil meget gerne

Det kunne være særdeles interessant at vide hvordan du har efterbehandlet
billederne. f.eks det med båden i forgrunden og den truende himmel i
horisonten....???
Vil du beskrive hvad du har gjort?

--
Mvh Michael
www.kgl.sopraner.dk

Fra : nadia.dk

Dato : 09-12-03 12:15

Hej Michael

Jeg vil ikke fortælle min hemmelighed nej & der er også alt for mange lag at
gennemgå.
- men jeg kan fortælle at billedet er sammensat af 2, det alene tog sin tid
at få båden til at passe ind i det andet med skygger mv.

Hvis du ønsker at lave en truende himmel uden at det skal være for
omfattende, kan du evt. bruge burn-tool i ps.

Mvh. Nadia B. Schulz
--
www.nadia.dk

Fra : michael bennati scho~

Dato : 09-12-03 13:46

"nadia.dk" <mail@ask-4-it.dk> skrev i en meddelelse > Hej Michael

> Jeg vil ikke fortælle min hemmelighed nej & der er også alt for mange lag
at
> gennemgå.

Helt forståeligt. Kan du så henvise til en photoshop bog, der går videre end
det grundlæggende og lærer en disse tricks?

Jeg ved godt det kræver mere end kendskab til programmet, man skal jo også
have idéerne, den æstetiske sans, øjet for hvilke muligheder motivet rummer
osv, som du så fornemt demonstrerer, men for os andre dødelige ville det
være fantastisk med en god bog om de avancerede muligheder i PS7, gerne på
engelsk.

--
Mvh Michael
www.kgl.sopraner.dk

Fra : nadia.dk

Dato : 09-12-03 14:23

Hej igen

Jeg har selv været flittig til at købe de nye IDG hæfter & brugt disse som
opslagsværk til tider; dog meget sjældent.

Da jeg startede op for nogle år tilbage, legede jeg mig "hele vejen frem" &
lavede det mit øje godt kunne lide.

Men jeg har ladet mig fortælle af andre at de har haft stor glæde af at læse
disse IDG-hæfter fra start til slut, så dette kunne være en mulighed?

Jeg har fundet et link til dig, hvor du kan starte med at lære om de
forskellige funktioner i Photoshop; værktøjsmenuen, paletterne mv.

Han har også nogle gode start-up toturials, de har måske ikke så meget med
foto at gøre, men de giver en god basal viden om selve programmet og dets
muligheder.

Mvh. Nadia B. Schulz

Fra : michael bennati scho~

Dato : 09-12-03 14:40

> [...]
med
> foto at gøre, men de giver en god basal viden om selve programmet og dets

Men linket vil du ikke af med??
Jeg HAR disse grundbøger om PS og kan godt det basale..det er lige det
ekstra jeg søger, der kan inspirere og bringe mig videre...

--
Mvh Michael
www.kgl.sopraner.dk

Fra : nadia.dk

Dato : 09-12-03 14:55

Hej igen

*ups* glemte at poste linket :)
http://www.prodic.dk/

- men kan forstå at du vil have noget inspirerende i stedet.....

Her er nogle af mine yndlingssider, der er dog ikke beskrevet nogen teknisk
fremgangsmåde, men de er BESTEMT et besøg værd;

http://www.uelsmann.com/
http://www.saudek.com/

Her er så en side med toturials sider for de øvede;

http://www.good-tutorials.com/tutorials/2

Fandt lige en til...

http://www.thinkdan.com/tutorials/photoshop.html

Mvh. Nadia B. Schulz

Fra : michael bennati scho~

Dato : 09-12-03 16:18

> [...]
>
> http://www.uelsmann.com/
> http://www.saudek.com/
>
> Her er så en side med toturials sider for de øvede;

Tak skal du have Nadia. Det var lige sådanne tutorials for øvede jeg ledte
efter. Det var bare egentlig i bogform jeg ledte efter den slags. Jeg finder
det meget nemmere og mere informativt at kunne sidde med bogen ved min side
og prøve mig frem på skærmen.

--
Mvh Michael
www.kgl.sopraner.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 09-12-03 15:20

"michael bennati schou" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette>
skrev i en meddelelse news:3fd5d0ae$0

Personligt ser jeg ingen grund til at "holde på hemmeligheder" omkring
fotografi/Photoshop.
Adobe photoshop 6 bogen fra idg er ret god, men koster 300,-
Prøv at søge "photoshop+tutorial" på google - det må give en del
På luminous-landscape er en del
Og endelig er der MEGET i PS Help

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på: