Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jyllands Postens fotokonkurrence
Fra : Tom

Dato : 08-12-03 21:52

hey

det var da et sjovt billede som har vundet JPs fotokonkurrence.
http://www.jp.dk/fotogalleriet:aid=2157974/

Glædeligt at se at det ikke skal gå op syrealistiske billedkompositioner og
lign. men bare et sjovt foto som kan vinde.

--
Tom

Fra : David

Dato : 08-12-03 23:06

Hey næste gang der er sådan en konkurrence skriver folk så ikke lige et
indlæg her - det kunne da være sjovt at være med

Mvh David

www.wost.dk

Fra : Tom

Dato : 08-12-03 23:27

> Hey næste gang der er sådan en konkurrence skriver folk så ikke lige et
> indlæg her - det kunne da være sjovt at være med

desværre skriver man her kun om køb af diverse udstyr og så links til
diverse hjemmesider med egne fotos som skal have kritik

--
Tom

Fra : JJ

Dato : 09-12-03 09:32

"David" <wostNOSPERM@wost.dk> wrote in message
> Hey næste gang der er sådan en konkurrence skriver folk så ikke lige et
> indlæg her - det kunne da være sjovt at være med

Puha nej. Så kommer Usenet politiet efter os. Alene dette indlæg, hvori der
indgår ordet Jyllands Posten vil helt sikkert blive bombarderet med indlæg
om at man ikke må reklamere....

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-12-03 10:53

JJ wrote:

> Puha nej. Så kommer Usenet politiet efter os. Alene dette indlæg, hvori der
> indgår ordet Jyllands Posten vil helt sikkert blive bombarderet med indlæg
> om at man ikke må reklamere....

Er du ikke lidt parnoid, indlæg der omhandler fotokonkurrencer er
da on-topic emner i denne gruppe, så post du bare oplysninger om
og links til fotokonkurrencer...

Det handler snarre om, at når folk finder en fotokonkurrence, så
synes de ikke det er smart, at de reklamerer for den her på UseNet,
det vil jo blot mindske deres egene chancher.

Og det er da også lidt påfaldne, at der slet ikke er en dansk foto
-site, der oplister og annoncerer fotokonkurrencer.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : JJ

Dato : 09-12-03 12:12

> Er du ikke lidt parnoid, indlæg der omhandler fotokonkurrencer er
> da on-topic emner i denne gruppe til alverdens søgemaskiner....

Nå du bed på Niels

Mit problem er at jeg tit har svært ved at gennemskue hvad der er on-topic
her i gruppen.

Hvis en fotokonkurrence afholdt af en dansk avis er on-topic, hvad så med et
fotoprojekt som præsenteres i en avis? Da jeg, for et stykke tid siden her i
gruppen, kom til at nævne at Tao Lytzen havde et spændende fotoprojekt
kørende på en anden stor dansk avis var beskeden fra dig at det var
off-topic og at reklame for diverse dagblade var uønsket. Et fotoprojekt er
vel lige så on-topic som en fotokonkurrence eller hvad?

Mvh
Jan

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-12-03 20:14

JJ wrote:

> Nå du bed på Niels

Næ jeg bed ikke på noget, det handler kort og godt om, at der
kan postes alt foto-relevant her i gruppen, det handler om at
det der postes skal være et brugbart udspil, det der er uønsket
er disidrerede opslag og reklamer.

Og indlæg der kun har det formål, at annoncere en artikel i en
avis, er ret beset et opslag som reklamerer for den pågældne avis.

Dit oprindlige indlæg så sådan ud, og du forholder dig ikke til
den information du annoncerer, JJ ku' li' så godt være en ansat
i Berlingske Tidende's markedstingafdeling, der lavede lidt
gratis reklame for avisen....
| Fra:JJ (no@way.dk)
| Emne:Tao Lytzen
| Nyhedsgruppe:dk.fritid.foto
| Dato:2003-01-09 04:04:09 PST
|

| Tao Lytzen har gang i et spændende fotoprojekt for Berlingske Tidende.
| Nemlig at tage et billede hver dag, som "indfanger den danske identitet".
| Ret spændende og allerede nu nogle interessante billeder. Så hvis
du kan
| lide reportage foto, så følg med hver dag på:
> [...]
Og vi kan jo sagtens blive enige om, at det ikke ville være
acceptabelt, hvis energiske medarbejdere hos Nikon, Canon, Fuji
o.s.v. begynde at poste opslag med info, hver gang de lancerer
et nyt kamera, eller at bogforlagne annoncerer deres nye foto-
bøger her i gruppen...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : JJ

Dato : 09-12-03 09:43

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in message
> [...]
og
> lign. men bare et sjovt foto som kan vinde.

Personligt forstår jeg ikke helt hvorfor dette billede vandt. Men et sødt og
sjovt billede er det da.

Men det må være svært at være dommer i en fotokonkurrence. Alle har jo deres
favorit. Man kan næsten ikke være objektiv i konkurrencer som disse. At
skulle udpege en vinder blandt forskellige billeder, er vel lige så
intetsigende som at udpege en vinder i musikkonkurrence. Man kan selvfølglig
give lidt point for teknik og teoretisk viden, men ellers er det jo
beskuerens/lytterens egen subjektive opfattelse, som afgør hvem der vinder.
(Jeg har heller aldrig forstået de der Miss World konkurrencer. Her vinder
min favorit heller aldrig )

Mvh
Jan

Fra : Tom

Dato : 09-12-03 13:39

> beskuerens/lytterens egen subjektive opfattelse, som afgør hvem der
vinder.
> (Jeg har heller aldrig forstået de der Miss World konkurrencer. Her vinder
> min favorit heller aldrig )

De modeller de bruger ligner da også mænd til forveksling. De har jo slet
ikke de kvindelige former. Jeg tænker ofte om det er en flok bøsser som
sidder og udvælger de modeller, for det kan da umuligt være ret mange
"normale" som synes en kvinde der er flad som et strygebrændt og uden
hofter, at hun skulle være idealet af hvordan en kvinde skal se ud.

Sorry hvis det fornærmer nogen.

--
Tom

Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 14-12-03 14:51

"JJ" <no@way.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
deres
> favorit. Man kan næsten ikke være objektiv i konkurrencer som disse.

Det ville da også være mærkeligt med en objektiv dommer i en
fotokonkurrence. Bedømmelse af billeder er jo i den grad subjektivt - særlig
når vi taler billeder i åbne kategorier.

Mvh Kim
www.naturfotografi.dk

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 09-12-03 11:56

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in news:3fd4e465$0$161
> [...]

> Glædeligt at se at det ikke skal gå op syrealistiske billedkompositioner og
> lign. men bare et sjovt foto som kan vinde.

Ja, men jeg må nu indrømme at jeg bedre kan lide de 9 andre billeder i top-10
end vinderen, men smag og behag er jo forskellig

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth