MS Windows
briani 27239
install. af XP home edition
Fra : Jan Hastrup

Dato : 08-12-03 19:22

Hej NG

Jeg er ved at reinstallere min pc.

Har startet med at formatere HD, og bootet fra CD-rom.
Alt fungerer indtil midt i installationensfasen, hvor den kommer og siger,
at den mangler en fil "asm", og at den ikke kan finde den på CDén.

Har noget prøvet dette problem, og kan det skyldes, at fil-systemet tidl.
var FAT32, som jeg nu har ændret til NTFS.

mvh.
Jan

Fra : Jan Hastrup

Dato : 08-12-03 19:29

Det gik lidt for stærkt - Filen som den mangler hedder "ASMS"

Jan

Fra : Janner

Dato : 08-12-03 19:55

"Jan Hastrup" <jan_hastrup@post.tele.dk> wrote in message
> Det gik lidt for stærkt - Filen som den mangler hedder "ASMS"

Søg på google på "missing asms ... og du skal finde

Fra : Jan Hastrup

Dato : 08-12-03 20:27

Jeg har forsøgt som du skrev, og også fundet flere sider. Det eneste har har
kunne konkludere er, at det nok drejer sig om en driver, som ikke findes på
cd én. Men hvilken driver og hvor mere præcis finder jeg den ?

Jan

Fra : Peter

Dato : 08-12-03 23:40

> [...]
>
> Har noget prøvet dette problem, og kan det skyldes, at fil-systemet tidl.
> var FAT32, som jeg nu har ændret til NTFS.

Du lader ikke til, at være den eneste med netop det problem, hvis det kan
være dig en trøst.
På din XP skive ligger en fil med navnet "CONTROLS.MAN", som tilsyneladende
er en form for kopi beskyttelse. Den er gået i stykker. Er din XP skive en
original cd, bør du gå til din forhandler og bede ham bytte den.
Prøv om du kan finde filen på skiven og læs den ind i Notebook.
På nedenstående adresse kan du læse (desværre på engelsk), hvordan du
kopierer indholdet af din XP skive over på harddisken og finder filen
CONTROLS.MAN, retter dens indehold og der efter brænde en ny skive.

http://www.geocities.com/zrantheus/

Peter

Fra : Jan Hastrup

Dato : 10-12-03 14:29