Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Telekonverter til Canon A80
Fra : Lading

Dato : 08-12-03 18:59

Hej !

Jeg har set at man kan købe en telekonverter til mit Canon A80.

Jeg har fået at vide at det skulle forøge zoomen på kameraet.

Er der nogen ide i at investere i sådan en, og gør det noget ved
billedkvaliteten ?

Hilsen
Finn

Fra : Madsen

Dato : 08-12-03 23:50

On Mon, 8 Dec 2003 18:58:46 +0100, "Lading"
<dsl108723@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hej !
>
>Jeg har set at man kan købe en telekonverter til mit Canon A80.

Ja, f.eks. har Computercity den i deres avis til 999,-
Du skal dog også bruge en adapter til ca 200,-

>Jeg har fået at vide at det skulle forøge zoomen på kameraet.

Ja, med en faktor på 2.4. Det vil sige at du går fra en 3x zoom
til en 7,2x zoom

>Er der nogen ide i at investere i sådan en, og gør det noget ved
>billedkvaliteten ?

Billedkvaliteten ændres ikke. Den er stadig helt OK.

Nu kender jeg ikke A80 i detaljer, men hvis den ligner A70 som
jeg selv har, så bemærk at med telekonverteren monteret, så
er det nærmest umuligt at bruge den optiske søger, da telen er
så stor at den dækker for udsynet. Det betyder selvf. ikke
alverden da man som regel bruger skærmen, men så ved du
det da.

mvh Madsen