Insiderviden søges ang. Tiscali :o)
Fra : Anders Houmark

Dato : 08-12-03 17:29

Hejsa..
Jeg ville lige høre om der er nogle af jer som ved om Tiscali har planer om,
at komme med nye priser her "snart" ? Nu tilbyder "alle andre" jo snart
2mbit til billigere penge end jeg giver for min 1mbit.. Og deres sidste "Nye
Priser" kampagne var ikke så fed, jeg ville stige 40 kroner om måneden...
Det kan vel ikke passe at man skal ringe og "true" med at opsige sin
forbindelse for at få en hurtigere forbindelse til lavere pris.. ligesom
Rune D. Jørgensen havde held med..

Og kom venligst ikke med et "hvad sagde Tiscali da du spurgte dem" svar..
Det kan jeg ikke bruge til noget, de har jo ikke kunne finde ud af at
besvare den email (som ikke har noget med dette at gøre) jeg sendte til dem
for 3 uger siden...

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Nic

Dato : 08-12-03 21:28

> [...]
> Det kan jeg ikke bruge til noget, de har jo ikke kunne finde ud af at
> besvare den email (som ikke har noget med dette at gøre) jeg sendte til dem

What he said!

Svar udbedes - ellers er det vel slut med dem???

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-12-03 21:45

Hej Anders Houmark, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg ville lige høre om der er nogle af jer som ved om Tiscali har
> planer om, at komme med nye priser her "snart"?

Jeg har ikke den fjerneste anelse, men...

> Nu tilbyder "alle andre" jo snart 2mbit til billigere penge end
> jeg giver for min 1mbit..

Den nemmeste at sammenligne med er Cybercity, da det jo næsten er helt
samme udstyr mv. Der er ikke den store prisforskel på fx 1024/512 og
2048/512.

Kigger du på CC's prisliste
<http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/> og
sammenligner med Tiscalis Plus, er det:

Cybercity, 1024/512:   695 kr.
Cybercity, 2048/512:   895 kr.

Tiscali, 1024/512:   584 kr. + moms = 730 kr.
Tiscali, 2048/512:   640 kr. + moms = 800 kr.

Tiscali er 35 kr./md. dyrere med den langsomste, 95 kr./md. billigere
med den hurtigste.

Tilmed kan du få det lidt billigere hos Tiscali, hvis du kan undvære en
fast IP og ellers blot har deres standardrouter (Cisco 677 el. den
nyere ZyXEL). Du er jo på en central med Tiscalis eget udstyr (da du
har Bredbånd Plus), hvorfor eneste forskel svjh er manglen på fast IP
og ikke frit valg af udstyr.

I så fald er priserne:
Tiscali, 1024/512:   680 kr.
Tiscali, 2048/512:   750 kr.

Men, men... Din pointe er formentlig CC's tilbud med kun 128 kbps
upload. Ideen er temmelig ny, og man hvis den faktisk hænger rimelig
økonomisk sammen, kunne man da forestille sig, at Tiscali også tager
den op. Der går jo altid en regne- og overvejelsestid, inden andre
kopierer ideer.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rander

Dato : 10-12-03 00:59

Mon, 08 Dec 2003 21:44:36 +0100 brugte Rudi Stegen 46 linier på at fortælle
dette til dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
>nyere ZyXEL). Du er jo på en central med Tiscalis eget udstyr (da du
>har Bredbånd Plus), hvorfor eneste forskel svjh er manglen på fast IP

Nej, med den "private" udgave har du heller ikke adgang til Tiscalis
news-server - det har du kun med Plus-udgaven...

Det er da kun Tiscali der kan finde på noget SÅ idiotisk...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Demokrati er tre ulve og et får, der stemmer om hvad de
skal have til frokost. (Ukendt)

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-12-03 11:59

Hej Rander, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Nej, med den "private" udgave har du heller ikke adgang til
> Tiscalis news-server - det har du kun med Plus-udgaven...

Den holdt vand fra introen af "Privaten" pr. 1. juni og indtil 1.
september. Derefter ændrede de det, så *hvis* man er opkoblet på en
central, hvor Tiscali har deres eget udstyr, kører man på Tiscalis net,
bruger deres newsservere og ... så videre. Præcis som med "Erhverven".

Anders (Houmark) er jo på en central med Tiscalis ADSL-udstyr, da han
har "Erhverven", eftersom han har det, der blot var "ADSL" inden 1.
juni (a.k.a. Bredbånd Plus eller "Erhverven").

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 08-12-03 18:27

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> writes:

>Jeg ville lige høre om der er nogle af jer som ved om Tiscali har planer om,
>at komme med nye priser her "snart" ?

Det er vist ret sikkert, at svaret er "ja". Ellers får de svært
ved at konkurrere. Men man laver nu engang ikke sådan en ændring
på en uge, så giv dem lidt tid.

Det koster mange penge og risiko for nedetid at skifte. Det koster
ikke nævneværdigt at vente et par uger eller fem.

Mvh.
   Klaus, der ikke har nogen insiderviden.

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 14-12-03 17:40

Det var smuk og solrig dag da Anders Houmark skrev
news:Iz1Bb.55303$jf4.3123823@news000.worldonline.dk i
> [...]

> ringe og "true" med at opsige sin forbindelse for at få en hurtigere
> forbindelse til lavere pris.. ligesom Rune D. Jørgensen havde held

Jeg vil da gerne lige, inden nogle forsøger sig med ovenstående, pointere
at jeg ikke ringede ind og brokkede mig. Jeg sendte en opsigelse og blev
herefter kontaktet af Tiscali(fordi jeg er sådan en god kunde

--
Rune D. Jørgensen