Royal Canin
Fra : Battlefield´s

Dato : 08-12-03 14:36

Hej
Hvor heldig kan man være?
I lørdags skulle min mand hente Royal Canin til de voksne (Fit) og så fik
han et RC-ur med katte på (det fik jeg )
Så, i dag, da jeg var i byen, bestemte jeg mig for at tage 4 kg.
RC-killingemad med hjem, da vi var ved at løbe tør, og så fik jeg en
RC-kalender med )
Kalenderen er meget flot med billeder af killinger på den ene halvdel og af
hundehvalpe på den anden.
Hilsen Vibeke

Fra : Freedom

Dato : 08-12-03 15:08

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> RC-kalender med )
> Kalenderen er meget flot med billeder af killinger på den ene halvdel og

Jeg har også fået en masse dikedare for RC, men jeg er oprindeligt TRÆT af
deres opdrætterordning. Nu får man først rabat når man har købt 4 sække. Jeg
leder efter en nyt foder hvor man får opdræter-rabat. Nogle forslag?

Iben;)

Fra : Louise Viborg

Dato : 08-12-03 15:13

Hej Iben!
Det vil jeg give dig fuldstændig ret i.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!

Fra : Freedom

Dato : 08-12-03 15:24

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Iben!
> Det vil jeg give dig fuldstændig ret i.
>
> Mvh. Louise
> Katteri DK Shuno Zahra
> Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
> http://www.shunozahra.dk
> Dejlig hunkilling til salg!

Hvor er jeg glad for at høre jeg ikke er den eneste, jeg får også hundefoder
da jeg også opdrætter hunde, og det er endnu værre fordi det er et andet
systen, jeg har broket mig og brokket mig og gider ikke mere.....

Så gode forslag er jeg med på;)))
Iben

Fra : Tournesol

Dato : 08-12-03 15:13

hejsa

> [...]
> TRÆT af deres opdrætterordning. Nu får man først rabat når man har
> købt 4 sække. Jeg leder efter en nyt foder hvor man får

Du er ikke alenen der er rigtig mange opdrætter der er blevet alvorlig gal
på RC også jeg er ved at finde mig et nyt mærke jeg overvejer hills det er
godt og rimelig priser i hvertfald der hvor jeg handler.

Jeg har skrevet til RC om min utilfredshed for jeg føler at de i den grad
tager os i R...... fodret bliver ikke billiger som de lover men dyre (

spin Henriette.

--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Tournesol

Dato : 08-12-03 15:16

hejsa

Glemte lige at fortælle at den gratis sæk man får når man har købt de 4
sække er ikke valg fri man få en sæk af det man har købt mest af ,det
"glemte " de bare at skrive da de sendt nyhedsbrev ud

spin Henriette.

--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 08-12-03 15:46

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sække er ikke valg fri man få en sæk af det man har købt mest af ,det
> "glemte " de bare at skrive da de sendt nyhedsbrev ud

Hej
Ikke for at forsvare Royal Canin, men der står faktisk i Nyhedsbrevet at det
er en sæk af den slags man har købt mest af.
Bortset fra det, synes jeg også at det er en dårlig ordning de har fundet
på. Den tilgodeser kun storopdrættere med mange katte. Hvis man kun har 4-5
katte vil det tage meget lang tid (år!) før man får en gratis sæk.
Hilsen Vibeke, der også hellere ville have den gamle ordning.

Fra : Tournesol

Dato : 08-12-03 17:40

hejsa

> Ikke for at forsvare Royal Canin, men der står faktisk i Nyhedsbrevet
> at det er en sæk af den slags man har købt mest af.

sorry havde overset det godt du kunne korigere mig

> [...]
> man kun har 4-5 katte vil det tage meget lang tid (år!) før man får
> en gratis sæk. Hilsen Vibeke, der også hellere ville have den gamle

Det kommer nok an på racen >fnis<

Jeg vil også heller have den gamel ordning , så kan RC smide dem ud som
ifølge dem har snydt med ordningen, det skulle i følge mine oplysninger være
gunden til at det er blevet lavet om, jeg ved ikke nærmer om hvordan det er
blevet misbrugt.

spin Henriette.

--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 08-12-03 16:15

> [...]
> TRÆT af deres opdrætterordning. Nu får man først rabat når man har
> købt 4 sække. Jeg leder efter en nyt foder hvor man får

Hejsa

Ja jeg kan ikke være mere enig, vi køber istedet nu hills ved dyrlægen og
for hver 20 kg vi køber får vi så 5 kg gratis, hvilket jeg er godt tilfreds
med.
Men ved da at Iams/Eukanuba også køre emd opdrætter klub hvor du får ca. 20%
i rabat mener ejg der skal varene bestilles/betales i forretningen men
bliver sendt direkte hjem til dig

MVH
Gitte

Fra : Louise Viborg

Dato : 08-12-03 17:03

Har de forskellige foderprocenter ikke hjememsider? Jeg kan kun finde
RC's.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!

Fra : Luna dc

Dato : 08-12-03 17:38

> Har de forskellige foderprocenter ikke hjememsider? Jeg kan kun finde
> [...]
Jeg ved Olivers har rabat til opdrættere men jeg ved ikke hvor meget.
Bodil

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-03 18:22

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse

> Har de forskellige foderprocenter ikke hjememsider? Jeg kan kun finde
> RC's.

Iams: http://www.iams-eu.com/cgi-bin/danmark/default.cgi

Eukanuba: http://www.eukanuba-eu.com/Danmark/index.html

Hill's: http://www.dyrefor.kruuse.com/

Nutro Choice: http://www.nutro.dk

Tina

Fra : DK-Pisik

Dato : 08-12-03 18:34

<klip> Har de forskellige foderprocenter ikke hjememsider? <klip>

Hej Louise...

http://www.olivers.dk er Olivers Petfoods hjemmeside.

/ Inger Kaya
DK-Pisik
http://www.pisik.dk

Fra : Birgitte Stenskjær

Dato : 09-12-03 08:54

> [...]
> RC-kalender med )
> Kalenderen er meget flot med billeder af killinger på den ene halvdel og af

Hej Vibeke
Ska' da lige love for at RC har været i julehumør
Men generalt synes jeg at deres rabatordning nu er svundet noget ind.

Mvh
Birgitte
www.truetrust.dk
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jens Askov Jensen

Dato : 10-12-03 08:15

Når der nu er så mange der er trætte af RC, så var det måske en
mulighed at prøve et dansk foder, der ikke bruger deres penge på
opdrætter rabat, reklamer, ure og kalendere, som i den sidste ende kun
er en til betale, gæt hvem? rigtigt, dem køber deres produkt. Det
danske foder hedder Aktiv kat og produceres af Aller Molle, chek det
ud på deres hjemmeside www.alle-molle.dk.
Sidst men ikke mindst deres priser er meget rimelige, 15 kg koster 230
kr.

mvh
Askov's Maine Coon
Jens Askov Jensen

Fra : Tournesol

Dato : 10-12-03 10:31

hejsa

> [...]
> ud på deres hjemmeside www.alle-molle.dk.
> Sidst men ikke mindst deres priser er meget rimelige, 15 kg koster 230

lyder spændene

har du selv prøvet fodret???
Erfaring modtages gerne

Jeg kan lige p.t. ikke komme ind på siden prøver senere

Spin Henriette.
--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Freedom

Dato : 10-12-03 10:32

"Jens Askov Jensen" <gurli.jens.askov@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud på deres hjemmeside www.alle-molle.dk.
> Sidst men ikke mindst deres priser er meget rimelige, 15 kg koster 230

Ja, det var måske vær at prøve, men jeg kan ikke komme ind på siden!

Iben

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 10-12-03 10:46

"Freedom" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det var måske vær at prøve, men jeg kan ikke komme ind på siden!
>
> Iben

Hej.

Der var en fejl i linket.
Prøv dette i stedet: www.aller-molle.dk

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Ida

Dato : 10-12-03 10:58

--
> [...]
> ud på deres hjemmeside www.alle-molle.dk.
> Sidst men ikke mindst deres priser er meget rimelige, 15 kg koster 230

Hejsa Jens *s*

Jeg har selv prøvet Aktiv Kat, men så vidt jeg ved, så har katte det ikke så
godt med svineprodukter ? ( jeg ved vi har en katteernæringsekspert her i
gruppen - sig frem sig frem *g* )

Aktiv Kat ( hentet her
http://www.aller-molle.dk/body_foder_hobby_hundekatte.html )

Energi 1560 Kj
Råprotein 30 %
Råfedt 12 %

INGREDIENSER:
Hvede/majs - fjerkræprotein - fiskeprotein - animalsk fedt (svinefedt
spec.) - vegetabilsk olie - æg - glukose - gær - taurin - vitaminer -
mineraler.

Jeg er selv på jagt efter RCs afløser - når det nye 'rabat'system træder i
kraft - men jeg har 2 krav : jeg vil ikke gå på kompromis med kvaliteten og
jeg har en maxpris jeg vil give pr kilo.. det er betstemt ikke nogen nem
opgave

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 10-12-03 12:37

Ida skrev
[...]

*GGG* næh det er næsten som den berømte nål i
høstakken og den meget simple indholdsfortegnelse
som der er på Aktiv Kat, kan jeg ikke bruge til noget,
er der nogen af jer der har brugt/bruger Aktiv Kat der
har en mere udførlig indholdsfortegnelse ??

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Jens Askov Jensen

Dato : 10-12-03 22:49

"Marianne Hellemose" <hellemose.som1@mail.dk> wrote in message news:<3fd70513$0$29407$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
> er der nogen af jer der har brugt/bruger Aktiv Kat der
> har en mere udførlig indholdsfortegnelse ??

Jeg tidligere lagt min undersøgelse af Allers foder ud på nettet, men
gør det gerne igen. Jeg fik foretaget en undersøgelse grundig
undersøgelse af foderet for ca. 2 år siden, og har slev brugt deres
foder i nu 3 år, og været yderst tilfreds med det, men prøv selv, da
det ikke er alle katte der bryder sig om.

Protein.
Alle har hørt det er vigtigt at kattene får aminosyren Taurin, for
ellers kan kattene få nedsat syn og værste tilfælde blive blinde. Men
nu er sådan at Taurin ikke er den eneste aminosyre kattene har brug
for, nej det er et sammenspil mellem flere forskellige aminosyre,
faktisk skal der være 10 aminosyrer udover Taurin, og er de der ikke
vil kattene ikke trives optimalt. Ifølge Nutrient Reguirements of
Cats, skal følgende aminosyre være tilstede

       Anbefalet      Analyse
1.   Arginin    10 g/kg       20,8 g/kg
2.   Histidin    3 g/kg       6,6 g/kg
3.   Isolecin    5 g/kg       13,4 g/kg
4.   Leucin    12 g/kg       22,7 g/kg
5.   Lysin    8 g/kg       15,5 g/kg
6.   Methionin    4 g/kg       6,4 g/kg
7.   Phenylalanin    4 g/kg       14,2 g/kg
8.   Taurin    0,4 g/kg     0,9 g/kg
9.   Threonin    7,0 g/kg       12,3 g/kg
10.   Tryptophan    1,5 g/kg       5,2 g/kg
11.   Valin    6,0 g/kg       16,6 g/kg

Resultatet taler for sig selv. Foderets protein sammensætning lever
fuldt ud op til den anbefalede mængde.

Fedt
Den rigtige fedtsyre sammensætning er afgørende betydning for hudens
og pelsens kvalitet.
Her er specielt to fedtsyrer der er vigtige for kattene

       Anbefalet   Analyse
       minimum
1.   Linol syre    5,0 g/kg    24,1 g/kg
2.   Arachidon syre    0,2 g/kg    0,7 g/kg

Desuden er forholdet mellem omega-3 fedtsyre og omega-6 fedtsyre
vigtig, for pelsen kvalitet og hudens sundhed.

Forholdet skal være 5-10 dele omega-6 fedtsyre til 1 del omega-3
fedtsyre.
Foderets indhold er 34,8 g omega-6 fedtsyre pr kg
    6,1 g omega-3 fedtsyre pr kg
Det giver et forhold på 5,7 dele omega-6 fedtsyre til 1 del omega-3
fedtsyre.

Indholdet af mineraler og vitaminer, har jeg valgt at analysere for 3
mineraler, hvilket er calcium, fosfor og magnesium. Da disse 3 er
vigtige for opbygningen af skelettet.

       Anbefalet   Analyse
       minimum
Calcium        8,0 g/kg 18,0 g/kg
Fosfor       6,0 g/kg   14,0 g/kg
Magnesium    0,4 g/kg   1,2 g/kg

Foder sammensætning
Energi ME   1560 Kj/372 Kcal
Protein      31,3 %
Fedt      13,0 %

Alle anbefalede værdier er minimums krav til killinger.

Analysen er foretaget på Danmarks JordbrugsForsknings Forsøgscenter i
Foulum på afd. for Analytisk kemi.

Det er muligt at nogle vil hævde at magnesium indholdet er højt, men
det er ikke højere end det der minimum fastsættes til killinger.

Min mening med dette indlæg er ikke at nedgøre de forskellige
producenter af foder til kæledyr, men de er heller ikke bedre, hvilket
de måske giver antydning af i deres reklamer. Nej det jeg prøver at
gøre op med er – hvorfor skal det foder vi køber til vores kæledyr
være dyrere end det mad vi selv spiser. For de priser foderet koster
kan vi købe rent oksekød eller andet kød, til vores katte, og det kan
ikke være rigtigt. Tænk på hvad det koster at lave de reklamer de
laver, der er kun en til at betale, og det kunderne. Det er ikke altid
den der råber højest der har ret. Det foder jeg har beskrevet, og som
jeg selv bruger koster under halvdelen af hvad andet foder koster, det
fortæller lidt om hvad reklamen koster, og at de har en rigtig god
forretning.
Jeg vil ikke nævne nogen navne i dette indlæg, da det kan tolkes som
reklame for det foder jeg anvender, og oplægget skal ikke opfattes som
et reklame fremstød, men være med til at få åbnet en debat omkring
foderet til vores kæledyr. Interesserede kan få navnet oplyst ved at
henvende sig til mig.

Askov's Maine Coon
Jens Askov Jensen

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-12-03 00:10

Hej Jens

Tak skal du ha' jeg printer den ud og studere den
nærmere imorgen.

Tørkosten er "guds gave til katteejere" men efter
min mening, ikke til kattene. Dels fordi jeg mener at
tørkost og katte er en selvmodsigelse, katte er designet til at optage væske
fra deres byttedyr, så de
er generelt "dårlige" drikkere, og dels fordi katte er "ægte" rovdyr så det
undre mig at langt de fleste fodertyper kun har omkring en trediedel
protein. Som ægte rovdyr har katten brug for animalsk fedt og de fleste
light mærker har for lidt, til gengæld har de fleste mærker omkring en
fjerdedel kulhydrat, fra de billigere tilsætningsstoffer, det er væsentligt
mere end katten har brug for, medmindre den skal løbe marathon eller spille
landskamp med forlænget spilletid, og det den ikke får brændt af, sætter sig
på sidebenene. Mit "drømmefoder" har omkring 45-50 % protein, ca 20 %
animalsk fedt og under 10 % kulhydrat og selvfølgelig de vigtige aminosyrer,
her
er der selvfølgelig tale om foder til raske katte.

Fra : nadia.dk

Dato : 11-12-03 00:15

Jeg vil meget gerne have navnet oplyst......

me@nadia.dk

Fra : Ida

Dato : 11-12-03 01:17

--
"nadia.dk" <mail@ask-4-it.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil meget gerne have navnet oplyst......
>
> me@nadia.dk

Hej Nadia *s*

Det hedder Aktiv Kat og kan findes på denne side http://www.aller-molle.dk/

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-12-03 02:46

In article <br8epc$85u$1@sunsite.dk>, Ida
<mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> wrote:

> Hej Nadia *s*
>
> Det hedder Aktiv Kat og kan findes på denne side http://www.aller-molle.dk/

Man kan kun få det i 25 kg sække, så vidt jeg forstår?
Så er jeg stået af, vi har problemer med at få brugt 10 kg inden
udløbsdatoen...

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-03 08:40

On Thu, 11 Dec 2003 02:45:53 +0100, Ann Rudbeck
<webmaster@fjernsiamis.com> wrote:

>Man kan kun få det i 25 kg sække, så vidt jeg forstår?
>Så er jeg stået af, vi har problemer med at få brugt 10 kg inden
>udløbsdatoen...

Og jeg kan ikke finde en eneste reel prisliste. Kun en oversigt over
forhandlere... som allesammen er temmelig langt herfra. :-/
--
Leyna
http://www.big-girls.dk