Dropdown boks
Fra : Lina Lind Christense~

Dato : 08-12-03 14:49

Hej NG ;)

Er der nogen, der ved, hvordan man kan få et link fra en såkaldt dropdown
boks til at komme op i et pop-up vindue i eksempelvis 300x300 pixels? Sådan
som det er nu, men den stump kode, jeg har indsat nedenfor, kommer linket
frem i et nyt, men stort vindue.

<select size="1"
onchange="window.open(this.options[this.selectedIndex].value)"
style="background: #ffffff; font-size: 9px; font-family: verdana;"
name="boks">
<option selected>testtest</option>
<option></option>
<option value="http://www.testtest.com">testtest
</select>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-12-03 14:57

Lina Lind Christensen skrev:

> Er der nogen, der ved, hvordan man kan få et link fra en
> såkaldt dropdown boks til at komme op i et pop-up vindue i
> eksempelvis 300x300 pixels?

På samme måde som man laver et almindeligt pop op-link. Brug evt.
siden her som hjælp:
<http://www.echoecho.com/toolpopupgenerator.htm>.

Højde og bredde sættes med parametrene width og height til
window.open.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-12-03 15:00

"Lina Lind Christensen" <lina@NoSpamkornkids.com> skrev :

>Er der nogen, der ved, hvordan man kan få et link fra en såkaldt dropdown
>boks til at komme op i et pop-up vindue i eksempelvis 300x300 pixels?

Kig i kildekoden på
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/popup/popup11.htm

--
Knud