DD på Løvernes konge
Fra : Jim Andersen

Dato : 08-12-03 13:02

Er det bare mig eller er DD lydsporet (det danske) totalt skod i.fh.t DTS
(det engelske) sporet ?

/jim

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-12-03 14:31

Jim Andersen escribió / skrev

> Er det bare mig eller er DD lydsporet (det danske) totalt skod
> i.fh.t DTS (det engelske) sporet ?

Det har været diskuteret i gruppen før og resultatet blev at det eneste
der virker på den skive er DTS lydsporet.

Fra : Morten DH

Dato : 08-12-03 17:06

> Det har været diskuteret i gruppen før og resultatet blev at det eneste
> der virker på den skive er DTS lydsporet.

Hmm er DD sporet da ikke det samme som på reg. 1 udgaven - altså det der
enhanced for home theater noget der? R1 udgaven har i hvert fald fået
temmelig på anmeldelse af dette lydspor (ikke det normale DD)

Fra : Brian Nielsen

Dato : 08-12-03 21:54

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message

> Hmm er DD sporet da ikke det samme som på reg. 1 udgaven - altså det der
> enhanced for home theater noget der? R1 udgaven har i hvert fald fået
> temmelig på anmeldelse af dette lydspor (ikke det normale DD)

Jeg tror at DD sporet svarer til det almindelige R1 DD spor, altså det der
ikke
er enhanced (om jeg fatter hvad man skal med begge...)
DTS sporet skulle til gengæld svarer til R1 enhanced DD sporet.

/Brian

Fra : Morten DH

Dato : 09-12-03 17:53

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er enhanced (om jeg fatter hvad man skal med begge...)
> DTS sporet skulle til gengæld svarer til R1 enhanced DD sporet.

Jeg synes det er vigtigt at beholde de originale mix af hensyn til det
historiske; men det ærgrer mig at man ikke har valgt at bruge DTS
komprimeringen til det nye mix på R1 udgivelsen også - jeg køber (næsten)
altid NTSC udgivelserne for at undgå de 4% speed-ud; men er samtidig DTS fan
så det var et svært valg for mig :(

Fra : SvendeBent

Dato : 09-12-03 22:44

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> altid NTSC udgivelserne for at undgå de 4% speed-ud; men er samtidig DTS

DTS holder hele vejen :).. Og på løvernes konge R2 er det helt utroligt
fantastisk lyd det præsterer. Det er helt sindsygt, jeg sad i hvertfal med
åben mund hele filmen igennem. En god film at vise, når man skal blære sig
med sin lyd opsætning ;)

mvh SvendeBent

Fra : Morten DH

Dato : 10-12-03 17:17

"SvendeBent" <spam@lorteserver.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> åben mund hele filmen igennem. En god film at vise, når man skal blære sig

Lige i dette tilfælde tror jeg nu mere det er det specielle "enhanced" mix
som gør forskellen, anmeldere af R1 udgaven hvor dette lydspor er
komprimeret i DD har også gjort flittigt brug af superlativer... jeg fatter
bare ikke hvorfor man vælger DTS i en region og DD i en anden til dette - i
begge tilfælde er det jo Di$ney som udgiver dem så alt andet lige må de jo
så ha punget ud for 2 komprimeringer?!?

Fra : Brian Nielsen

Dato : 10-12-03 17:44

> [...]
til dette - i
> begge tilfælde er det jo Di$ney som udgiver dem så alt andet lige må de jo

Det skulle de jo i forvejen pga. forskellen i filmenes spilletid ved
henholdsvis
PAL og NTSC.

Det der gør det endnu sjovere er, at Disney ikke er konsekvente med
hensyn til hvilke regioner/lande der får DTS.
F.eks fik R1 DTS på Dinosaurs, Atlantis og Hunchback, hvor R2
kun fik DD. Derimod fik R2 DTS på Monsters Inc.
(2-disc versionen uden dansk tale, men med danske tekster)
og Lion King, hvor R1 kun fik DD.

/Brian

Fra : Morten DH

Dato : 11-12-03 19:36

> Det skulle de jo i forvejen pga. forskellen i filmenes spilletid ved
> henholdsvis
> PAL og NTSC.

Ja men nu skal de også gøre det på lydsiden - og alt andet lige koster den
slags penge...

> [...]
> kun fik DD. Derimod fik R2 DTS på Monsters Inc.
> (2-disc versionen uden dansk tale, men med danske tekster)

Ja, der er ikke rigtig logik i det - hvis de kunne finde ud af det snart
(DTS på alle udgivelser) og så os ku droppe alt deres reklame skrammel på
deres collectors udgaver så ville der være nogle af de mest attraktive
udgivelser - uanset prisen... IMHO!

Fra : Brian Nielsen

Dato : 11-12-03 22:06

> "Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja men nu skal de også gøre det på lydsiden - og alt andet lige koster den
> slags penge...

Det var netop lydsiden jeg mente!
Forskellen er bare i dette tilfælde at de skal betale for
en NTSC DD og en PAL DTS, istedet for en
NTSC DD og en PAL DD (de kan jo ikke genbruge
NTSC DD på PAL udgaven, da der er forskel i filmens
spilletid).

/Brian

Fra : Morten DH

Dato : 12-12-03 17:10

> [...]
> en NTSC DD og en PAL DTS, istedet for en
> NTSC DD og en PAL DD (de kan jo ikke genbruge
> NTSC DD på PAL udgaven, da der er forskel i filmens

Doh - jeg sidder vist og sover... men derfor ville jeg nu stadig ønske de
var mere konsekvente med deres DTS politik