Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
3 nye billeder af den forfærdelige slags
Fra : Ole Larsen

Dato : 08-12-03 13:51

Til beskuelse/kritik/røde pletter og evt. fornøjelse (for de få, der....,
på:

http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/Page%204/index.htm

(og jeg ved godt at 1. billede mangler)

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

Fra : KNL DtP

Dato : 08-12-03 13:58

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Til beskuelse/kritik/røde pletter og evt. fornøjelse (for de få, der....,

Jeg synes, at det er nogle spænde effekter du opnår ved at bruge flash sammen
med en lang lukketid, men jeg savner et egentlig indhold i billedet. Der skal
ligesom være en mening med at vise billedet - ikke bare at du "mestrer"
effekten.

Du kan jo anvende effekten til at skabe et bestemt udtryk i en billedserie, som
så kunne være dit varemærke. Lige nu ser jeg mere billederne som et par
abstrakte mønstre, men sådan er vi jo forskellige :)

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 08-12-03 17:23

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> så kunne være dit varemærke. Lige nu ser jeg mere billederne som et par
> abstrakte mønstre, men sådan er vi jo forskellige :)

Ja, det er vi heldigvis (forskellige, man kunne sige unikke). Savner
indhold/mening ja, jeg ved sgu ikke - for mange år siden ( da jeg havde set
Bunuels " Dagens Skønhed" ) opgav jeg at prøve at forstå/se mening/indhold i
de billeder/film/skulpturer/bøger/musik jeg så/hørte/læste. Og det mener jeg
var velovervejet og det mener jeg den dag i dag. Kan man forstå/se meningen
kan man jo lige så godt læse/høre om det. Og så er det vel ikke meget ved
billedet osv, mere.
Eller sagt på en anden måde : Den eneste mening med min fotografi er s. v.
jeg kan se, at lave billeder. Kameraet er IMHO blot et blandt mange
værktøjer, man kan lave billeder med.
Kan man acceptere at en maler ikke maler strengt naturalistisk, kan man vel
også acceptere at en fotograf ikke fotograferer strengt naturalistisk - Hva
ba ?
Rent formelt ved jeg godt hvorfor jeg gør som jeg gør. Men jeg ville aldrig
drømme om at forklare det her. Kan man ikke selv se det, er det lige meget.

Fra : Michael Schrøder

Dato : 09-12-03 08:07

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message
> Til beskuelse/kritik/røde pletter og evt. fornøjelse (for de få,
> [...]

Hvis du ved det mangler hvorfor lægger du det så ikke på eller fjerner
linken til det ?

Jeg er ved at vende mig til dit udtryk, og nogen af billederne irriterer
mine øjne og andre gør ikke.
- sådan er det jo med kunst

Det sidste af disse 4:
- stangen og skraldespanden forstyrrer billedet
- den halve bænk yderst til højre gør også lidt.

mvh Michael

Fra : Ole Larsen

Dato : 09-12-03 09:22

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev i en meddelelse
> "Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message
> der....,

> Jeg er ved at vende mig til dit udtryk, og nogen af billederne irriterer
> mine øjne og andre gør ikke.

Whauu - så kan jeg ikke med rimelighed forvente meget mere, seriously.

> Det sidste af disse 4:
> - stangen og skraldespanden forstyrrer billedet
> - den halve bænk yderst til højre gør også lidt.

Forstår hvorfor du mener det. Det, der i første omgang generede mig, var de
blokkede højlys midt i bygningerne. Jeg ved nu, at de kan klones væk, men
det er ikke sikkert at jeg gør det.
Takker for din respons

Fra : Ole Larsen

Dato : 09-12-03 09:55

> [...]
> Det sidste af disse 4:
> - stangen og skraldespanden forstyrrer billedet
> - den halve bænk yderst til højre gør også lidt.

Har lige prøvet at klone det blokkede højlys væk med bygning - og måske.

Prøvede ved samme lejlighed at klone væk hvad du foreslog og nej, så bliver
betonfladen så stor at jeg må skære i højre side så det går ud over træ og
bygning - det er lidt en "cul de sac".