MS Windows
briani 27239
HJÆLP!
Fra : Rookie All Stars

Dato : 08-12-03 12:19

Jeg har et DOS-program, som jeg kører i FULD SKÆRM/MAKSIMERET på en
Win98SE-platform. Programmet ligger i START, så det popper selv op/i gang.

Mit problem er, at når jeg forlader programmet, så går skærmen i sort - og
der sker intet videre. Den er totalt død - intet reagerer, og jeg bliver
nødt til at slukke på power.
Har set et lign. problem et andet sted, men der "hang" den blot (i den sorte
skærm) i 5 sek., før skrivebordet kom til syne igen.

Nr. 1 : Hvorfor opstår denne sorte skærm?
Nr. 2 : Hvordan kan den undgås?

... følgende kan IKKE komme på tale som løsning :
- skifte styresystem
- køre programmet i et vindue
- lign. tilrettelser

Det SKAL kunne virke som et alm. DOS-program, der kører maksimeret på
Win98SE!?!?!?

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 08-12-03 13:05

"Rookie All Stars" <hvad-tror-du-selv@smarte.dk> skrev:
Mon, 8 Dec 2003 12:18:50 +0100 i dk.edb.system.ms-windows
>Jeg har et DOS-program, som jeg kører i FULD SKÆRM/MAKSIMERET på en
>Win98SE-platform. Programmet ligger i START, så det popper selv op/i gang.
>Mit problem er, at når jeg forlader programmet, så går skærmen i sort -

Har du sat hak i 'Luk ved afslutning' i programmets opsætning:
egenskaber/program ?

PS. brug en bedre tekst til Emne næste gang og undgå så mange store
bogstaver. Du bliver slugt i mange Spamfiltre.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Rookie All Stars

Dato : 08-12-03 13:14

> Har du sat hak i 'Luk ved afslutning' i programmets opsætning:
> egenskaber/program ?
Ja, det har jeg.

> PS. brug en bedre tekst til Emne næste gang og undgå så mange store
> bogstaver. Du bliver slugt i mange Spamfiltre.
Oki, taget til efterretning :)

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-12-03 16:23

Hej Rookie All Stars, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Ja, det har jeg.

Har du prøvet at køre programmet i ren DOS-tilstand og set, om det dér
efter afslutning fint hopper tilbage til prompten/kommandolinjen?

(Ja, jeg ved godt, det ikke er nogen løsning. Det er også blot ment som
et lille bitte skridt til at indkredse problembarnet).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin Schultz

Dato : 08-12-03 21:45

On Mon, 8 Dec 2003 13:13:40 +0100, "Rookie All Stars"
<hvad-tror-du-selv@smarte.dk> wrote:

>Ja, det har jeg.

Hvis du køre det i et vindue låser dos boksen så også når programmet
afsluttes?

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.