Mercedes 250D
Fra : Lasse P

Dato : 08-12-03 12:09

Hej.

Er der nogen der ejer en Mercedes 250D, og har nogle erfaringer med en sådan
bil? Jeg står og er ved at købe en, men er lidt usikker med hensyn til dens
gamle aller "1987".. Håber i har en masse i kan fortælle om den, bla.
hvordan kører den på motorvej, er den støjsvag osv....
Hilsen Lasse..

Fra : claus b. p.

Dato : 08-12-03 19:06

"Lasse P" <combi@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> gamle aller "1987".. Håber i har en masse i kan fortælle om den, bla.
> hvordan kører den på motorvej, er den støjsvag osv....

Hej Lasse.

Jeg har ikke sådsan en mere, men har haft en i 5 år. Den er efter min
overbevisning både dejlig støjsvag og komfortabel, måler sig nemt med
"almindelige" biler der er langt nyere.Jeg købte en Ford Galaxy diesel til
at afløse den for et par år siden, og den kunne på ingen måde hamle op med
komforten i min -86 Mercer.Den er selvfølgelig ingen raket, 16-18 sek, til
100, men den holder fint en marchfart på 160-170 gennem Tyskland med 4
personer og oppakning. Min bedste anbefaling, men selvfølgelig skal man være
opmærksom på mekanisk tilstand og rust på sådan en. Dørkanterne lige under
ruderne, dørenes forkanter og underkanter, skærmene og alle steder hvor der
er pyntelister er udsatte.Priserne er vel mellem 50 og 100k afhængig af
stand og garanti.Økonomisk i drift, men man slipper nok ikke for en
reparation i ny og næ.

/Claus

Fra : cep1952

Dato : 18-12-03 18:17

"Lasse P" skrev d. 08-12-03 12:09 dette indlæg :
> [...]
> gamle aller "1987".. Håber i har en masse i kan fortælle om den, bla.
> hvordan kører den på motorvej, er den støjsvag osv....

Jeg er den lykkelige ejer af en 250D 1989. Den har kørt 525000 km men
spinder stadig som en kat. Hvis det er en sporty bil du er ude efter
skal du nok vælge en anden model. Den er en drøm at køre i på
motorvej(Jeg kører ca. 100 km. dagligt på arbejde) Støjniveauet er meget
lille ved kørsel, dog kan du da høre den når du accelererer. Den kører
ca. 14 km/l ved motorvejskørsel (automatgear). Det er en god
fornemmelse at sidde i en bil i den størrelse, og der er rigtig god
plads på bagsædet. Husk at vægtafgiften er 1880 kr. pr. kvartal.
Hvor meget har den kørt og hvad koster den?
Håber du blev klogere ellers bare spørg så skal jeg se om jeg kan svare.
Hilsen
CEP

http://www.kandu.dk/

Fra : cep1952