Indregistrering af bil i Danmark fra
Fra : Mikkel

Dato : 08-12-03 11:23

Hej!

Jeg har boet og arbejdet i frankrig siden oktober 2001. Jeg har en
fransk indregistreret bil siden 03/2003, som jeg gerne vil medbringe
til Danmark, når jeg flytter tilbage til min kommune i 02/2004.

Jeg har hørt, at jeg kan undgå at betale dansk registreringsafgift,
fordi jeg har boet mere end 2 år i udlandet. Er det sandt?

Jeg har ringet til told og skat fire gange. Halvdelen af gangene fik
jeg et JA, den anden halvdel fik jeg et NEJ.

Kender nogen sandheden?

Med mange tak for hjælp - den danske afgift er jo ikke småting... det
er mange penge det drejer sig om

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-12-03 11:29

"Mikkel" <wilmi@hotpop.com> skrev i en meddelelse
> Kender nogen sandheden?

Så vidt jeg husker (er ikke helt sikker), kan du slippe for evt. moms, men
ikke selve reg. afgiften.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-12-03 11:31

meddelelse
> Så vidt jeg husker (er ikke helt sikker), kan du slippe for evt. moms, men
> ikke selve reg. afgiften.

Sådan er det så...

Men det bliver måske ændret...

http://www.jp.dk/kp/sporg:aid=1998510/

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-12-03 11:41

Morten Fruergaard wrote:

> Men det bliver måske ændret...
> http://www.jp.dk/kp/sporg:aid=1998510/

Hej Morten

Vil det så sige, at det er god forretning at købe en ny bil, hvis man
flytter til udlandet seks måneder - for så et halvt år senere at tage den
med hjem igen..? Man betaler vel heller ikke moms, hvis man skal bruge den
til export. Hvis ikke kunne man jo først flytte - og dernæst købe den fra
udlandet - så skal man vel heller ikke betale moms...?

Bilerne er jo billige (netto) her i DK, og man sparer jo 25 % i moms.

Hurtig regne-regne - en ny Golf V TDi med klima og halløj - 400.000 kroner -
heraf 80.000 kroner i moms.

Købspris 320.000 kroner - salgspris 7 mdr senere - mere end 320.000 kroner -
dermed penge i lommen..??

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-03 16:14

> [...]
kroner -
> heraf 80.000 kroner i moms.
>
> Købspris 320.000 kroner - salgspris 7 mdr senere - mere end 320.000

For det første koster en Golf V uden moms og afgift nøjagtigt det samme i
Danmark som i Tyskland.
Da en del af momsen jo er på registreringsafgiften som jo er "købt" i
Danmark kan den ikke spares.
Hvis muligheden overhovedet er der kan du spare forskellen af momsen i
Danmark og Tyskland på den rå bil.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-12-03 16:39

Claus Petersen wrote:

> For det første koster en Golf V uden moms og afgift nøjagtigt det
> samme i Danmark som i Tyskland.

Er du sikker...? Tyskerne tog/tager jo herop og køber deres biler. I øvrigt
købte en af mine venners far en ny Mercedes her i DK og fik den
transporteret til USA, fordi den så var langt billigere.

Jeg ved ikke, om det længere er sådan - men jeg har ikke hørt andet.

---
Jan W Nielsen
Vectra 2.0

Fra : Troels Sørensen

Dato : 08-12-03 21:45

> [...]
> købte en af mine venners far en ny Mercedes her i DK og fik den
> transporteret til USA, fordi den så var langt billigere.

Den er god nok.. for at homologisere (eller nååååeed) priserne i EU sælges
bilerne billigere til danmark end de gør i fx tyskland.. dette kan gøre det
til en god forretning ofr andre EU borgere at købe deres biler i DK og
importere til eget land. Også af samme grund fx toyota køber mange biler
hjem som sælges direkte vidre til norge og england.

Fra : Fly Christensen

Dato : 08-12-03 17:06

On Mon, 8 Dec 2003 16:13:30 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>kroner -

>kroner -
>
>For det første koster en Golf V uden moms og afgift nøjagtigt det samme i
>Danmark som i Tyskland.

Jeg kender ikke lige GOlf V, men ellers er biler billigere i DK

>Da en del af momsen jo er på registreringsafgiften som jo er "købt" i
>Danmark kan den ikke spares.
>Hvis muligheden overhovedet er der kan du spare forskellen af momsen i
>Danmark og Tyskland på den rå bil.

Det er billigere for mig at købe en ny bil i DK end i D - også før moms.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-12-03 11:47

On Mon, 8 Dec 2003 11:30:57 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Sådan er det så...
>Men det bliver måske ændret...
>http://www.jp.dk/kp/sporg:aid=1998510/

Talte i tirsdags med en dansker, som netop var flyttet hjem efter 12
år i Spanien. Med sig i kufferten havde hen sin hvide '92 Omega 2.6i,
som han var blevet afkrævet 28.000 kr i afgift for (200.000 km).

Dét fandt han helt urimeligt, hvorfor han som jeg var mødt op til
"syn/vurdering". Moms og Told er der ikke noget af i EU i denne her
forbindelse - når det ér betalt i eet land, skal der ikke betales
igen.

/Mogens

Fra : Fly Christensen

Dato : 08-12-03 12:26

On 8 Dec 2003 02:23:07 -0800, wilmi@hotpop.com (Mikkel) wrote:

> [...]
>
>Jeg har ringet til told og skat fire gange. Halvdelen af gangene fik
>jeg et JA, den anden halvdel fik jeg et NEJ.

P.t. skal du betale afgift på din bil, når den indregistreres i DK. Det
er på tale at ændre dette således, at EU-borgere kan slippe for at
betale afgifter, hvis de har boet udenfor et land (f.eks. DK) i 2 år
eller mere. Det drejer sig om et EU-direktiv, der er på trapperne. Jeg
ved dog ikke, hvor langt det er endnu.
Moms skal du ej betale, da det allerede er gjort i Frankrig.

>Med mange tak for hjælp - den danske afgift er jo ikke småting... det
>er mange penge det drejer sig om

Ja.

Fly

--