Tiscali opsigelse...igen igen
Fra : Bent Sørensen

Dato : 08-12-03 10:41

Hej

Jeg har nu prøvet at opsige min ADSL linie hos tiscali på følgende måde;

D. 3/12: afsendelse af alm. brev fra posthuset med en kvittering.
D. 4/12: faxet to stk. opsigelse...

D. 8/12: Ringer til Tiscali.....de har "ikke modtaget noget" og posthus
kvitteringen "er ikke juridisk gyldig"...

Kan det virkelig passe at man skal sende et rekommanderet brev for at de
accepterer det?

/Bent

--
Jeg synes Internettet er sjovt.....jeg vil ha' Internettet med hjem!

Fra : peter

Dato : 08-12-03 12:57

Bent Sørensen wrote:

> [...]
>
> D. 8/12: Ringer til Tiscali.....de har "ikke modtaget noget" og posthus
> kvitteringen "er ikke juridisk gyldig"...

Jeg faxede min opsigelse til dem d. 27/11. Da jeg ikke havde hørt noget
fra dem ringede jeg i fredags (5/12). De sagde at de havde registreret
den d. 1/12.
Men pga. mine dårlige erfaringer med Tiscali, er jeg stadig spændt på om
det virkeligt passer.

Har bestilt CyberCity ADSL i stedet.

/Peter

Fra : Bent Sørensen

Dato : 08-12-03 13:01

"peter" <garcon@|FJERN|mail.dk> wrote in message

> [...]
> den d. 1/12.
> Men pga. mine dårlige erfaringer med Tiscali, er jeg stadig spændt på om

Det har jeg også...

/Bent

Fra : peter

Dato : 10-12-03 10:35

> Det har jeg også...

Jeg har nu modtaget en bekræftigelse på opsigelsen. MEN.... samtidig har
de lukket linien, pga. manglende betaling!!!
Historien er: Mit firma betaler linien, ifm. en flytning betalte jeg for
meget, hvilket Tiscali gav os ret i efter 6 mdr. tovtrækkeri. De lovede
at sende en check på beløbet, hvilket de aldrig gjorde. Så valgte vores
regnskabsafd. at modregne beløbet, hvilket fik Tiscali op af stolen og
troede med incasso mm.
Konklusionen er: Tiscali har ikke styr på en skid, de må da kunne se at
de enten ikke har sendt checken ud eller at den ikke er hævet???

Råd til alle: Hold jer LANGT VÆK fra Tiscali -de tager r.... på alle.

Gælder mig til min Cybercity linie -har snakket med dem flere gange og
de kan ud over at finde ud af tingene også tale pænt!!

/Peter

Fra : Bent Sørensen

Dato : 10-12-03 13:26

> Jeg har nu modtaget en bekræftigelse på opsigelsen. MEN.... samtidig har
> de lukket linien, pga. manglende betaling!!!

Hvor lang tid gik der før du fik bekræftelsen?

Og endda svare på en mail...

/Bent

Fra : peter

Dato : 10-12-03 14:11

Bent Sørensen wrote:

> Hvor lang tid gik der før du fik bekræftelsen?

Jeg faxede d. 27/11 og fik bekræftelsesbrevet d. 9/12. Ikke nogen
imponerende reaktionstid, men de har jo nok også en ordenlig stak af
disse breve de skal have sendt ud

/Peter

Fra : Bent Sørensen

Dato : 08-12-03 13:00

"Bent Sørensen" <bbsoerensen-delete@this-hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kvitteringen "er ikke juridisk gyldig"...
>
> Kan det virkelig passe at man skal sende et rekommanderet brev for at de

Så fik jeg fat i en tredie person hos kundeservice da jeg ville faxe dem min
opsigelse mens jeg havde dem i røret for at være sikker på at de så virkelig
modtog den.....MEN nu havde de lige pludselig modtaget den og jeg fik at
vide at opsigelses datoen er dags dato (8/12) og at opsigelsen er
effektueret om en måned. Og jeg ville også modtage den skriftlig
bekræftigelse....

Skal jeg så stole på dem? Hmmm....jeg venter et par dage og ellers må det
blive det rekommanderede brev....

/Bent

Fra : Helmar

Dato : 08-12-03 14:14

Jeg mener helt bestemt at den kvitering ud har fra posthuset er 100%
juridisk gyldig, ellers gå ned på din kommune og snak med den gratis advokat
hjælp, han kan med 100% sige det, du har godt nok kun 1 time der, men det
skulle vel heller ikke tage ham / henden mere end 5 mins at svare på det.

Henrik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-12-03 14:46

Helmar skrev i et indlæg på usenet:
> Jeg mener helt bestemt at den kvitering ud har fra posthuset er 100%
> juridisk gyldig,

Du har kun bevis for at du har sendt et brev til Tiscali - ikke for hvad
brevet indeholdt.

Så du har ikke noget bevis for at du har sendt en opsigelse.

Men den diskussion hører vist ikke til her i gruppen

news:dk.videnskab.jura eller news:dk.forbruger måske ?

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk
Erstat invalid med dk ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares
i gruppen.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 08-12-03 15:27

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev:

> Du har kun bevis for at du har sendt et brev til Tiscali - ikke
> for hvad brevet indeholdt.

Det er uvæsentligt.

> Så du har ikke noget bevis for at du har sendt en opsigelse.

Forkert.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 08-12-03 14:43

"Bent Sørensen" <bbsoerensen-delete@this-hotmail.com> skrev:

> [...]
> posthus kvitteringen "er ikke juridisk gyldig"...
>
> Kan det virkelig passe at man skal sende et rekommanderet brev for

Nej. Din postkvittering er ganske glimrende. Du har gjort dit og indtil
Tiscali sender dig en regning så glem alt om den. Første gang de sender
dig en regning skriver du tilbage til dem, at du har opsagt
forbindelsen pr. 3/12 med kopi af opsigelsen og postkvittering. Hvis du
senere skulle få en henvendelse fra Tiscalis incassoselskab (hvis de da
får lov til at sende flere sager til incasso) så skriver du det samme
til incassoselskabet som du gjorde til Tiscali og så kan du vente på,
at Tiscali stævner dig for at indkræve et beløb du ikke skylder dem (de
stævner dig naturligvis ikke, da de har en sag de oplagt ikke kan vinde
og det ved Tiscali udmærket godt).

Husk at have styr på evt. opsigelsesvarsler når du følger ovenstående
råd.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Claus O

Dato : 08-12-03 15:49

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote

> og det ved Tiscali udmærket godt).

Så så Herr Bjergstrøm!
Det tror jeg da godt Tis & Pisfirmaet kunne finde på og de
ville så sætte endnu flere penge til og jo hurtigere forsvinder
de vel helt fra landet?
- nej det er nok bare ønsketænkning.

Fra : peter

Dato : 10-12-03 14:24

Bent Sørensen wrote:

> Kan det virkelig passe at man skal sende et rekommanderet brev for at de
> accepterer det?

Faldt lige over sitet: www.lortetiscali.dk

/Peter