Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Remote udløser til EOS 300D
Fra : Thomas Rybak

Dato : 08-12-03 10:18

Hej

Jeg leder efter et sted i Danmark (helst Kbh) hvor jeg kan købe en "remote
chord" til mit 300D. Der er vist noget med at der er to modeller. Hvad er
forskellen, og hvilken er best?

Mvh Thomas

Fra : Medazza

Dato : 08-12-03 11:33

Trådløs og ikke trådløs - og prisen.. Ved ikke hvor du kan købe dem i kbh,
men kan sikkert bestilles de fleste steder.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 08-12-03 16:46

On Mon, 8 Dec 2003 10:17:38 +0100, "Thomas Rybak"
<privateREMOVE_THIS@rybakit.dk> wrote:

>Jeg leder efter et sted i Danmark (helst Kbh) hvor jeg kan købe en "remote
>chord" til mit 300D. Der er vist noget med at der er to modeller. Hvad er
>forskellen, og hvilken er best?

Jeg har både kabel udløseren og den trådløse. Begge købt hos
www.scandinavianphoto.se

Den trådløse har en lille forsinkelse fra du trykker til billedet
tages. Kabel udløseren kan "låses" i skyd position.

MVH Tommy

Fra : Thomas Rybak

Dato : 08-12-03 18:14

Kan du uddybe forskellen mellem de to udløsere lidt mere?

Kan man i bulb mode ikke slippe for at holde knappen nede med den trådløse ?

Er den trådløse RC-1? Jeg har læst på www.dpreview.com at den skulle kunne
stillles til at tage det "med det samme" og med 2 sek forsinkelse ?

Fra : Tommy Jensen

Dato : 08-12-03 20:31

On Mon, 8 Dec 2003 18:14:12 +0100, "Thomas Rybak"
<privateREMOVE_THIS@rybakit.dk> wrote:

>Kan man i bulb mode ikke slippe for at holde knappen nede med den trådløse ?

Jo det fandt jeg lige ud af.

>Er den trådløse RC-1? Jeg har læst på www.dpreview.com at den skulle kunne
>stillles til at tage det "med det samme" og med 2 sek forsinkelse ?

Kabel udløseren hedder RS60-E3. Og der er som sagt en knap som virker
uden forsinkelse, denne kan man holde nede og skubbe lidt frem så den
låses i nedtrykket tilstand. Dette skal man gøre ved bulb optagelser.

Den trådløse hedder RC1. Der er en lille skyde knap som har 3
stillinger. Slukket, Skyd uden forsinkelse og skyd med timer
forsinkelse.

Ved bulb optagelse skal man med den trådløse kun trykke een enkelt
gang for at starte optagelsen. Når lukkerer skal lukkes igen trykker
man igen på knappen. Det virker både med og uden forsinkelsen.

Den trådløse er i øvrigt ret handy. Den er meget lille, sådan cirka
6x2x2 cm incl en lille holder der kan monteres på kamera remmen så man
kan have udløseren lige ved hånden.

MVH Tommy

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-12-03 01:04

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> skrev >
>Ved bulb optagelse skal man med den trådløse kun trykke een enkelt
> gang for at starte optagelsen.

Ja, og så står den lige så fint og tæller sekunder. Man skal lige huske at
kameraet bruger batteri, mens spejlet er oppe. Max tid er en halv time.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Thomas Rybak

Dato : 09-12-03 09:53

Max tid = batterilevetid så vidt jeg ved, og det skulle ifølge Canon være op
til 2,5 timer!

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-12-03 19:29

> Max tid = batterilevetid så vidt jeg ved, og det skulle ifølge Canon være
op
> til 2,5 timer!

Hvordan kan du tro at batteriet har en 'batterilevetid'? Strømforbruget ved
de forskellige funktioner er naturligvis forskelligt, og derved er
'batterilevetiden' altså også forskellig, og ved 'spejl oppe' er den altså
en halv time.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 09-12-03 20:27

On Tue, 9 Dec 2003 19:29:16 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

> [...]
>de forskellige funktioner er naturligvis forskelligt, og derved er
>'batterilevetiden' altså også forskellig, og ved 'spejl oppe' er den altså

Men så kan man bare bruge ac-adaptoren. Så kan spejlet være oppe så
længe el-værkerne leverer strøm

MVH Tommy

Fra : Jan F.

Dato : 09-12-03 22:39

> "Thomas Rybak" <privateREMOVE_THIS@rybakit.dk> skrev i en meddelelse
> op
>
> Hvordan kan du tro at batteriet har en 'batterilevetid'?

Slå op i din manual på side 93, den danske siger 2 timer den engelske 2 1/2
time.

Jan F.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-12-03 00:47

"Jan F." <itjfSLETDETTE@ofir.dk> skrev
> Slå op i din manual på side 93, den danske siger 2 timer den engelske 2
1/2
> time.

Sorry. Jeg har husket forkert, det e r 2,5 timer. (Til det forbrug, der er
ved at holde spejlet oppe). Til andre formål er det måske noget andet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen