Hjælp: jeg skal lave en pyramide tabel, me~
Fra : Poul Kaasing

Dato : 18-04-01 12:00

Hej
Jeg skal have lavet en redigerbar pyramidetabel af Maslows behovspyramide,
hvor jeg kan gå ind og rette og skrive til, den skal helst kunne sættes ind
i et word dukument, er der nogen der ved hvordan jeg får den kringlet ???
Evt. hvilket program jeg burde overveje at bruge ?

/Poul

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-04-01 20:57

"Poul Kaasing" <poul@itide.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i et word dukument, er der nogen der ved hvordan jeg får den kringlet ???
> Evt. hvilket program jeg burde overveje at bruge ?

Det kan laves på flere måder direkte i Word. Du kan bl.a. tage en autofigur,
som jo så nok skal være en trekant, hvis jeg husker pyramiden korrekt.
Tegn i den ønskede størrelse. Højreklik på den og vælg - Tilføj tekst, så
kan du skrive direkte inde i den. Den har dog den ulempe, at man ikke kan
skrive helt i toppen og heller ikke i bunden.
En bedre måde at gøre det på, kan være følgende:
Igen skal du have fat i en autofigur - trekant. Den kan du få fat i, hvis du
aktiverer værktøjslinien Tegning.
Tegn så din trekant i ønsket størrelse og sted. Derefter højreklikker du på
den og vælger - Rækkefølge - Flyt bag ved tekst.
Sæt din markør et andet sted og ved hjælp af linieskift, tabulering,
mellemrumstegn m.m. kan du komme ind og skrive oven på din trekant, da den
jo ligger bag evt. tekst.
Der skal jo nok også være streger på tværs, og dem kan du tegne med
linieværktøjet som ligeledes findes i Tegningsværktøjslinien.
Ovenstående virker både i word 97 og 2000.

Kurt