Telmore og CPR nr.....
Fra : Ukendt

Dato : 08-12-03 09:48

Hej

Havde planer om at tilmelde min mor til telmore (julegave). Hun har ikke
selv internet og derfor skal jeg administrere det med konto og optankning
osv.

Så ser jeg at telmore VIL have CPR nr før man kan tilmelde sig. Jeg mener da
at ingen privat forhandler må kræve dette?
.... mener heller ikke at jeg selv har opgivet CPR nr da jeg tilmeldte mig
for lang tid siden.
Hvem skal jeg egentlig tilmelde til telmore, skal det være mig selv eller
hende?
Kan telmore optanke MIT simkort fra MIT kontonr og min mors fra hendes konto
nr?

--
Tom

Fra : Fischer

Dato : 08-12-03 10:11

> Så ser jeg at telmore VIL have CPR nr før man kan tilmelde sig.
> Jeg mener da at ingen privat forhandler må kræve dette?

Det har været oppe til hed diskussion tidligere her i gruppen.
Telmore bruger CPR til at checke adressen, og mener at have ret til dette.

> ... mener heller ikke at jeg selv har opgivet CPR nr da jeg
> tilmeldte mig for lang tid siden.

Nej, det er først kommet som krav her fra i sommer.

> Hvem skal jeg egentlig tilmelde til telmore, skal det være mig
> selv eller hende?

Det vil nok være mest reelt at oprette det i hendes eget navn. Så er alt på
det tørre.
Kan du ikke lokke hendes CPR ud af hende?

*Fischer

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-03 12:58

> Det har været oppe til hed diskussion tidligere her i gruppen.
> Telmore bruger CPR til at checke adressen, og mener at have ret til dette.

Er der nogen der har en lovtekst som bekræftiger at Telmore har lov til bede
om så personlige oplysninger?
Jeg har sgu ikke meget lyst til at udlevere mit nummer til Telmore som ind
til videre har haft rod i deres EDB systemer med Virus og åbne porte osv.
www.cpr.dk er der ikke noget der tyder på at teleselskabet har
berettigelse til at kræve dette nr.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mark

Dato : 08-12-03 14:25

> [...]
> at ingen privat forhandler må kræve dette?
> ... mener heller ikke at jeg selv har opgivet CPR nr da jeg tilmeldte mig

Ehm, hvad betyder det at telmore kender dit cpr nummer?

Jeg kan forstå det hvis det er fordi du vil have at de ikke skal sende
bekræftigelse til hendes adresse, men ellers kan det da være lige meget med
det ?

Mvh
Mark

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-03 15:43

> Ehm, hvad betyder det at telmore kender dit cpr nummer?

Så giv mig lige dit CPR-nr hvis det ikke har nogen betydning.

Jeg har INGEN tillid til at Telmore kan håndtere numrene utilgængeligt for
menigmand.

--
Tom

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 08-12-03 15:48

> Jeg har INGEN tillid til at Telmore kan håndtere numrene utilgængeligt for
> menigmand.

Der ligger MANGE tusinde CPR-numre i databasen hos Telmore, de har da indtil
videre været meget godt beskyttede, ikke? Telmore er i øvrigt langt fra det
eneste danske firma der kræver du udlever dit CPR-nummer...

Men er du meget utryg ved det, så prøv at giv Kundeservice et kald og hør om
ikke de kan oprette dig uden "ad bagvejen"...

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-03 16:13

> [...]
det
> eneste danske firma der kræver du udlever dit CPR-nummer...

Jeg var da rimelige choket over at hacker kunne sende en masse mail i
telmores navn fordi man havde glemt at lukke nogle porte, så det med
datasikkerhed og Telmore...giver jeg ikke noget for.

> Men er du meget utryg ved det, så prøv at giv Kundeservice et kald og hør
om
> ikke de kan oprette dig uden "ad bagvejen"...

Tja jeg er da selv i forvejen oprettet uden cpr nr så...

--
Tom

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-12-03 22:29

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> Jeg var da rimelige choket over at hacker kunne sende en masse
> mail i telmores navn fordi man havde glemt at lukke nogle porte,
> så det med datasikkerhed og Telmore...giver jeg ikke noget for.

Der var ingen hacker, der var en dårlig opsætning og en autoresponder
eller noget i den stil.

Så slap du helt af, der var ingen fare for noget som helst i den
forbindelse.

"Nogen gange kan ens liv godt føles som et puslespil, hvor brikkerne
bevæger sig og skifter farve og størrelse når man rører dem."
- Emme, http://emme.dk/2003_11_01_arkiv.html#106840650828914899

Fra : KC

Dato : 08-12-03 18:04

> Så giv mig lige dit CPR-nr hvis det ikke har nogen betydning.
>
> Jeg har INGEN tillid til at Telmore kan håndtere numrene utilgængeligt for
> [...]
Hvorfor opretter du noget til din mor i et firma du ikke har nogen tillid
til???

mvh

KC

Fra : Tom

Dato : 09-12-03 15:08

> Hvorfor opretter du noget til din mor i et firma du ikke har nogen tillid
> til???

Tja nu du siger det så kunne jeg jo ligesågodt finde et andet selskab.
Men det var mest fordi hun rejser en gang imellem og så også kunne bruge
fonen i udlandet

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-03 04:05

> Jeg har INGEN tillid til at Telmore kan håndtere numrene utilgængeligt for
> menigmand.
>
> --
hvad vil du så i det telefirma hvis du ikke har tillid før du har oprettede
en konto der jeg ville vælge et andet telefirma hvis jeg ikke havde tillid
til det men skal man ikke oplyse sit CPR nr. til de andre det skulle jeg
dengang jeg fik ORANGE så vidt jeg husker
Xnews

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 08-12-03 15:32

> Hvem skal jeg egentlig tilmelde til telmore, skal det være mig selv eller
> hende?

Hvis det skal være en overraskelse skal du tilmelde dig selv da sim-kortet
sendes til det navn der indtastes. Du kan så senere (efter jul) overdrage
abonnementet til din mor...

> Kan telmore optanke MIT simkort fra MIT kontonr og min mors fra hendes konto
> nr?

Den skal jeg lige have igen... Altså har din mor et dankort og du indtaster
dettes nummer hæves pengene naturligvis fra hendes konto... du kan evt. tilmelde
dette til "Automatisk optankning", så slipper du/I for alt besværet...

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-03 15:45

> [...]
tilmelde
> dette til "Automatisk optankning", så slipper du/I for alt besværet...

Ja jeg kan da godt betale de 200 Kr i startgebyr men på sigt skal det hele
køre på min mors dankort.

--
Tom

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 08-12-03 15:45

> Ja jeg kan da godt betale de 200 Kr i startgebyr men på sigt skal det hele
> køre på min mors dankort.

Jaja, den er 10-4

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Johnny

Dato : 08-12-03 19:42

Tom wrote:
> [...]
> hende?
> Kan telmore optanke MIT simkort fra MIT kontonr og min mors fra hendes konto

Så opretter du en konto hos selvhenter.dk - der kræves ikke CPR-nummer...

Gå ind på https://sso.sonofon.dk/sh/

--
Mvh. Johnny
Telefoner:S/E T310, Siemens S55/M50

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers

Fra : ThomasRinge

Dato : 09-12-03 09:24

"" skrev d. 08-12-03 09:48 dette indlæg :
> Hvem skal jeg egentlig tilmelde til telmore, skal det være mig selv
eller
> hende?

Du skal oprette dig selv, hvis du vil gøre det lovligt - det er ikke
tilladt at indgå aftaler på andres vegne uden deres samtykke!

Hvad er i øvrigt pointen i at forære en teleaftale væk, når hun selv
skal betale...?

http://www.kandu.dk/

Fra : Tom

Dato : 09-12-03 15:06

> [...]
> tilladt at indgå aftaler på andres vegne uden deres samtykke!
>
> Hvad er i øvrigt pointen i at forære en teleaftale væk, når hun selv

Der følger en telefon med og så at de 200 Kr startgebyr også er betalt samt
hun ikke selv skal til at rode med noget når hun ikke har internet. Troede
at det fremgik af min posting.

--
Tom