Motortemperatur, hvor forsvinder varmen he~
Fra : LR

Dato : 08-12-03 09:55

I nogle måneder har min motortemperatur ligget på 1/3 af det normale, altså
temmelig køligt.

Nu har jeg sat en ordenlig klemme på den øverste slange til køleren, og jeg
er sikker på, at der ikke kommer kommer så meget som en dråbe igennem.
Alligevel ændrer temperaturen sig ikke den mindste smule! Den bliver ikke
højere.

Jeg tror ikke, det er temperaturføleren til viseren, den er gal med, for når
jeg holder stille i tomgang, kravler den langsomt opad og kølervæsken
begynder at koge præcis når viseren når det røde område.

At temp. stiger når jeg holder stille lyder jo som termostaten, men igen, at
sætte en klemme på manuelt ændrer jo intet.

Hvor i alverden forsvinder varmen hen? Jeg fatter det ikke. Ingen utætheder,
ingen dug. Jeg synes dog at varmeapparatet måske burde være varmere...

Mvh,

Lasse

Fra : sir_kaj

Dato : 08-12-03 23:16

<Termostaten er def.
Dvs den lukker ikke tæt når motoren bliver kold.
Ved kold motor er termostaten næsten tæt, så vandet fra blokken ikke kan
cirkulere
ud i køleren .
Når så motoren når drifts temperatur ca 85 Grader, så åbner termostaten
og vandet
sendes så ud igennem køleren.

sir kaj

http://www.kandu.dk/