MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Gost af Xp ?????
Fra : *Gavtyven*

Dato : 08-12-03 09:34

Hej
Hvordan og med hvad får jeg lettest lavet en Gost af min ny formateret xp
????
Jeg vil gerne have en kopi nu når jeg har svinet oppe at køre igen med mine
div. programmer i.

-----------------------------
Best Regards

Henrik Olesen

Fra : FB

Dato : 08-12-03 09:57

"*Gavtyven*" <bidstrupvej@FJERNyahoo.dk> wrote in message

> [...]
> ????
> Jeg vil gerne have en kopi nu når jeg har svinet oppe at køre igen med

Du henter programmet Ghost.
Selve .exe filen er faktisk nok (700KB) til at lave et image af en
partition.

Mvh
FB
--
// http://mobil.dontdoit.dk \\
// Når du mangler lidt lir til din mobil! \\

Fra : *Gavtyven*

Dato : 08-12-03 10:02

Ok.
Har du et link til det program ??

Og hvordan virker det ghost egentlig ??? Kan jeg efter en format bare isætte
den ghost cd og den installer alt selv ??

Fra : FB

Dato : 08-12-03 11:05

> [...]
isætte
> den ghost cd og den installer alt selv ??

Har sendt ghost til dig på din email.

Du skal boote op i dos. Enten med en disk eller en cd.
Start programmet, læs dig til resten. Alt står beskrevet på engelsk.

Det er samme fremgangsmåde når du vil lægge en image fil af din partition
ind igen.

Øv dig et par gange det kan hurtigt gå galt hvis du ikke kender det.
mvh
FB

Fra : *Gavtyven*

Dato : 08-12-03 11:16

Mange tak ...

Fra : *Gavtyven*

Dato : 08-12-03 12:00

Lige et spørgsmål mere ...

Skal man egentlig ikke have 2 Harddiske for at få det til at virke ????

Fra : FB

Dato : 08-12-03 13:00

> Lige et spørgsmål mere ...
>
> Skal man egentlig ikke have 2 Harddiske for at få det til at virke ????

Nej dette er ikke nødvendigt.
Hvis dit image fil kan være på en cd kan den jo brændes ned.

Det smarteste ved kun én hdd ville være, at have 2 partitioner. Windows på
den ene, backup og alt muligt andet skrammel på den anden.

mvh
FB

Fra : *Gavtyven*

Dato : 08-12-03 13:09

Takker "igen"
Så lige det sidste.... Hvordan starter du den op i DOS på et XP styresystem
uden dos i sig. ????
Boot disk eller sådan noget ??

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 08-12-03 13:21

> Så lige det sidste.... Hvordan starter du den op i DOS på et XP
styresystem
> uden dos i sig. ????
> Boot disk eller sådan noget ??

Der skal en opstartsdisk til, ja. Højreklik på A-drevet i Denne Computer
og vælg formater. I næste vindue sørger du for at fluebenet i 'Opret
systemdiskette' er markeret.

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-12-03 11:59

"FB" <ingen@mail.inv> skrev :

>Har sendt ghost til dig på din email.

Hmm - er det noget at prale med?

Du kunne i det mindste lade være med at skrive det i
nyhedsgruppen.

Alt, der har med warez og lign. at gøre bør holdes ude fra
seriøse grupper.

Fut: news:dk.admin.netikette
--
Knud

Fra : jv

Dato : 08-12-03 13:54

hvor kan man d.l. programmet?

mvh

jens

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-12-03 14:23

"jv" <nospam@nospam.ig> skrev :

>hvor kan man d.l. programmet?

Du kan købe det på http://symantec.com og downloade det med det
samme.

Ellers køb det i en forretning, der sælger computere.
--
Knud

Fra : jv

Dato : 08-12-03 14:48

> [...]
> samme.
>
> Ellers køb det i en forretning, der sælger computere.

tak for det.

Fra : Kim

Dato : 08-12-03 17:07

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev
> Du kan købe det på http://symantec.com og downloade det med det
> samme.

Væmmelig side at browse på...
Hvad hedder sidste nye version af Ghost ?
Evt direkte link ?

Mvh Kim

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 08-12-03 17:15

> Væmmelig side at browse på...

Sådan er det at bruge en delvist spansk maskine

Fra : Kim

Dato : 08-12-03 19:35

"Trygleren [9000]" <hesteskeletSPAM@hesteskeletSPAM.dk> skrev i
> Sådan er det at bruge en delvist spansk maskine

Hmmm....Ikke forstået ?
Gider du forklare ?

Mvh Kim

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 09-12-03 11:48

>Hmmm....Ikke forstået ?
>Gider du forklare ?

Symatecsiden fejler intet. Hvad gør den væmmelig? Den har både
overskuelighed og nem navigation.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-12-03 17:40

http://www.symantec.com/sabu/ghost/ghost_personal/
--
Knud

Fra : Kim

Dato : 08-12-03 19:34

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev

> http://www.symantec.com/sabu/ghost/ghost_personal/

Jeg har hørt rygter om at det kun er den sidste nye Ghost den
kan arbejde direkte med Win xp..

Hvad er jeres erfaringer ?

Mvh Kim

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-12-03 20:57

"Kim" <no@spam.dk> skrev :

>Jeg har hørt rygter om at det kun er den sidste nye Ghost den
>kan arbejde direkte med Win xp..

Rent bortset fra, at det selvfølgelig er den sidste version, man
køber hos Symantec, så afhænger det af om du bruger ntfs eller
ej.

Bruger du ikke ntfs, så er det vidst ligegyldigt, hvilken
version, det er, ellers fra Ghost 2002 (nuv. er 2003).
--
Knud