familysearch hvordan????
Fra : Kenneth

Dato : 08-12-03 07:40

Hej
Jeg er i forbindelse med min slægtsforskning, til stødt ind i andre der
siger har du søgt på familysearch, og det må jeg sige nej til.
Hvordan bruger man det, og hvor finder man det...... jeg er helt lost.
Hilsen Kenneth

Fra : aafe

Dato : 08-12-03 08:05

On Mon, 8 Dec 2003 07:40:19 +0100, "Kenneth" wrote:

>Jeg er i forbindelse med min slægtsforskning, til stødt ind i andre der
>siger har du søgt på familysearch, og det må jeg sige nej til.
>Hvordan bruger man det, og hvor finder man det...... jeg er helt lost.

Noget af det pragtfulde ved internettet er, at ingen behøver at være
lost. Har man en søgemaskine ved hånden - og det har vi alle jo - kan
man stort set finde svar på alt, ved at indtaste nogle få ord i
søgemaskinen.

Hvis du f.eks. bruger Google og søger på ordet FamilySearch, får du
med det samme en mængde links, der fører dig til
http://www.familysearch.org

eller bedre endnu til:

http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

eller allerbedst til:

http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp?PAGE=igi/search_IGI.asp&clear_form=true

mvh
Arne

Fra : Hans Poulsen

Dato : 08-12-03 17:33

"Kenneth" <kenneth.hougaard@tiscali.dk> wrote in message news:<3fd41cd6$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> siger har du søgt på familysearch, og det må jeg sige nej til.
> Hvordan bruger man det, og hvor finder man det...... jeg er helt lost.

Kære Kenneth

Prøv at gå ind på denne adresse:

http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

og vælg en fødsel, som du godt kan i forvejen - lad os sige,
at det er en person ved navn Jens Mikkelsen født 1844.

Fyld ud med fornavn, efternavn, event = birth = fødsel og skriv
1844 i rubrikken for year. Da mangler du blot at vælge country, og dér
trykker du dig frem til Denmark - og trykker på search.

Da skulle du gerne få en række Jens Mikkelsen'er, og du har da flere
valg:
Gå ud i den kasse, der er til højre i billedet og tryk på den
mulighed, der
hedder IGI - og da kommer Jens Mikkelsen'erne igen til syne.

Brug da "Redigér / Søg " og skriv Aalborg - idet jeg forudsætter, at
din
Jens Mikkelsen er født i Aalborg amt. Kør videre med søgeren, indtil
du i Aalborg amt støder på sognet Hvorup, fordi det er dér, din Jens
Mikkelsen er
født. Tryk da på hans navn, og frem skulle gerne komme hans fødselsdag
og hans forældres navne.

Dette er den meget nemme version. Øv dig lidt på den og gå lidt senere
videre med de finesser, som der er mange af.

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : Helmer

Dato : 08-12-03 19:52

Der er rigtig mange gode muligheder med Family Search. En god introduktion
til søgemulighederne finder du i en dansk vejledning til siden, udarbejdet
af Anna Margrethe Krogh-Thomsen:

http://www.genealogi-kbh.dk/FamilySearchHjemmeside.pdf

Venlig hilsen
Jan Helmer

Fra : Kenneth

Dato : 09-12-03 17:48

Jeg takker for hjælpen, jeg blev meget klogere, der skal måske heller ikke
så meget til men aligevel.
Kenneth

Fra : Hugh Watkins

Dato : 09-12-03 21:16

"Kenneth" <kenneth.hougaard@tiscali.dk> wrote in message news:3fd5fcab$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg takker for hjælpen, jeg blev meget klogere, der skal måske heller ikke
> så meget til men aligevel.
> Kenneth
>
> "Kenneth" <kenneth.hougaard@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

'

Hej Kenneth

du skal bar øve sig
lige som os andre

alle store database har deres særhed
bar spørg løs hvidst du had vanskeligehed

jeg er Englander også brug det næsten hver dag

det er best brugt som indeks eller register
a finding aid

biblioteket i UTAH er hverdens største genealogiske samling

enjoy

Hugh W

--

Danish genealogy - dansk genealogi
http://www.rootsweb.com/~dnkcen/index.html

http://www.familysearch.org

Search for your ancestors in our vast record collections.

You searched for: Hougaard

Exact Spelling: Off
Matches: All Sources - 221

You searched for: Hougaard

Exact Spelling: On
Matches: All Sources - 172

65. ANDREAS MARTIN CHRISTIAN HOUGAARD - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Christening: 28 MAY 1851 Domsogn, Roskilde, Kobenhavn, Denmark

Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

C218677 1849 - 1862 0048341 Film NONE <<< ????

click on batch number

http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/search_igi.asp?batch_number=C218677®ion=6

click search

You searched for: Denmark
Exact Spelling: Off
Batch Number: C218677
[refine search]
Prepare selected records for download

International Genealogical Index / Denmark - 200+
Select records to download - (50 maximum)

1. MAREN SOPHIE ABRAHAMSEN - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 23 SEP 1860 Domsogn, Roskilde, Kobenhavn, Denmark

klip

717. HANSINE MARIE HOUGAARD - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 06 NOV 1853 Domsogn, Roskilde, Kobenhavn, Denmark

718. ANDREAS MARTIN CHRISTIAN HOUGAARD - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 28 MAY 1851 Domsogn, Roskilde, Kobenhavn, Denmark

719. FREDERIK JOHAN HOUGAARD - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 14 MAY 1849 Domsogn, Roskilde, Kobenhavn, Denmark

klip

801. CHRISTEN JENSEN - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 28 AUG 1859 Domsogn, Roskilde, Kobenhavn, Denmark

stor klip

1360. VILHELM MARTIN WOLFFHECHEL - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 26 OCT 1856 Domsogn, Roskilde, Kobenhavn, Denmark

1361. WOLFF - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: About 19 JUL 1861 Domsogn, Roskilde, Kobenhavn, Denmark

1362. WOLFF - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 19 JUL 1861 Domsogn, Roskilde, Kobenhavn, Denmark

Find a family history center near you where you can access many of the library's materials.

country
Denmark

sød menneske
frivilge

Copenhagen Denmark
Maglegards Alle 83
Søborg DK-2860, Denmark
Phone: 39561890

og så fra

Search the Family History Library Catalog for records and resources.
http://www.familysearch.org/Eng/Library/FHLC/frameset_fhlc.asp

place search

Denmark

In the Place field, type the name of the town, county, or other place that you are looking for.

på dansk !!!

ellers tysk der ned

Land amt by
Denmark, København, Roskilde

Denmark, København, Roskilde - Church records

Kirkebøger, 1645-1809 Den Danske Folkekirke. Roskilde Skt. Ib sogn
Kirkebøger, 1645-1924 Den Danske Folkekirke. Roskilde Skt. Jørgensbjerg sogn

Kirkebøger, 1645-1926 Den Danske Folkekirke. Roskilde Domsogn (København)

Kirkebøger, 1693-1919 Den Danske Folkekirke. Roskilde Skt. Hans Hospital sogn

view film notes

For a printable version of this record click here then click your browser's Print button.

Title
Kirkebøger, 1645-1926

Authors
Den Danske Folkekirke. Roskilde Domsogn (København) (Main Author)

Notes
Mikrofilmet fra manuskript i Landsarkivet, København.
Omfatter kirkebøger fra Roskilde Domsogn i Roskilde købstad.
Contains church records from Roskilde Domsogn in Roskilde city.

Subjects
Denmark, København, Roskilde - Church records

Format
Manuscript (On Film)

Language
Danish

Publication
Salt Lake City : Filmet for the Genealogical Society of Utah ved Arthur G. Hassø, 1949, 1963 og 1969

Physical
36 mikrofilmspoler ; 35 mm.

NOK
Fødte og Døbte 1842-1862 v. 42-43 - FHL INTL Film [ 48353 ]

===================================
ovenfor A ?

også til RA ellers LAK og så fra og kik på image

og hent fadderne
OG KONTROL FAMILY SEARCH ER RIGTIGT eller EJE
det er fulde av fejle men skal brugs "AS IS "

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 09-12-03 22:59

"Hugh Watkins" <hugh_watkins@msn.com> skrev i en meddelelse
> biblioteket i UTAH er hverdens største genealogiske samling

Hej Hugh!
Du er somme tider meget morsom, når du forsøger dig
udi det danske. "Hverdens" hedder på rigsdansk
"verdens" - men det fik mig til at tænke på at høre
dig udtale dette - med vestjysk accent....
)))

MVh.Bodil.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 10-12-03 00:08

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@fjerndettetdcadsl.dk> wrote in message news:3fd64599$0$9739$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> udi det danske. "Hverdens" hedder på rigsdansk
> "verdens" - men det fik mig til at tænke på at høre
> dig udtale dette - med vestjysk accent....

Hej Bodil

jeg er i et kold mørk Birmingham UK

langt fra vest Kysten

Midlands

de engelske Aarhus

Hugh W

Fra : KHH

Dato : 10-12-03 00:13

Hej Bodil

Sprogforveksling, jeg ved at dansk er svært, jeg havde en bekendt der kom
fra USA, han havde lært dansk, det var i en tid hvor EU debatten var på det
højeste, og han hørte ordet EU-Modstander mange gange, pludselig spørger
han, jamen, hvor mange EU-forstandere er det så.

Jo Vort modersmål er dejligt, her i vores fædreland, ingen
kønsdiskriminering her, men hvor er det forbandet svært, når man ikke er
vokset op med det.

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3fd64599$0$9739$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 10-12-03 15:08

"KHH" <karlheinzs@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jo Vort modersmål er dejligt, her i vores fædreland, ingen
> kønsdiskriminering her, men hvor er det forbandet svært, når man ikke er

)))))

Mvh.Bodil.