Så har jeg set det med!!
Fra : Thomas

Dato : 08-12-03 00:45

hej NG

Jeg faldt lige over denne på bilbasen.dk

http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=339766&page=1

Er det et lovligt foretagende? Der står godt nok synet, men holder den i
byretten? Men det er da et sjovt koncept. Den må være lidt af en ulv
iklædt fårekostume

Mvh

Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-12-03 00:48

On Mon, 8 Dec 2003 00:44:45 +0100, "Thomas" <bambanos@hotmail.com>
wrote:

>Jeg faldt lige over denne på bilbasen.dk
>http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=339766&page=1
>Er det et lovligt foretagende? Der står godt nok synet, men holder den i
>byretten?

Yes, yes - ingen problem. Der har også været vist en dansk tilsvarende
udgave i V-max. Hos min mekaniker har de opbygget een, men jeg er
usikker på, om den efterfølgende er synet. Om-/opbygningen er ikke
noget problem, teknisk set...

/Mogens

Fra : Thomas

Dato : 08-12-03 00:54

Men taler vi om en omregistrering, eller kan det gøres inden for de lovlige
20%? Jeg kan ikke lige huske hvad Golf 2'eren kunne fåes med af heste

Mvh

Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-12-03 00:59

Thomas wrote:

> Men taler vi om en omregistrering, eller kan det gøres inden for de
> lovlige 20%? Jeg kan ikke lige huske hvad Golf 2'eren kunne fåes med
> af heste

Hvad G60´eren ikke den hurtigste..?

160 hk, såvidt jeg husker.

(Lorte-konstruktion i øvrigt - skidtet gik hele tiden i stykker, og de flest
er vidt i dag bygget om til alm kompressor)

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-12-03 06:22

> Hvad G60´eren ikke den hurtigste..?
>
> 160 hk, såvidt jeg husker.

Sådan ca. Den er i hvert fald lovlig at smide en VR6'er i....

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Bo Lynnerup

Dato : 08-12-03 18:27

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
> (Lorte-konstruktion i øvrigt - skidtet gik hele tiden i stykker, og de
flest
> er vidt i dag bygget om til alm kompressor)

Eller Turbo.. det giver ret godt.. har en klassekammerat når jeg er på
skolebænken som har gang i et golf1 projekt hvor der skal G60 motor i med et
turbokit der skulle give ca. 285hk.. så den skal nok blive sjov..

/Bo
--
<|=-=|> ICQ UIN: 14190557 <|=-=|>
Ræsende rundt på en 2benet KTM..

Fra : Thomas

Dato : 08-12-03 18:44

"Bo Lynnerup" <zeffez@mail.dk> wrote in message
> [...]

et
> turbokit der skulle give ca. 285hk.. så den skal nok blive sjov..

Det kan da ikke være lovligt? Kunne Golf 1'eren ikke kun fåes med 110 hk?
Hvis den originale motor bliver skiftet mener jeg ikke han lovligt kan køre
rundt med 285 turbo heste

Mvh

Thomas

Fra : Bo Lynnerup

Dato : 10-12-03 19:18

"Thomas" <bambanos@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Det kan da ikke være lovligt? Kunne Golf 1'eren ikke kun fåes med 110 hk?
> Hvis den originale motor bliver skiftet mener jeg ikke han lovligt kan

en golf 1,8i motor og en g60 motor ligner hinanden på en prik hvis du piller
laderen af... så turbo anlægget ryger nok bare over venstre skulder når den
skal til syn... bilen skal alligevel kun bruges til træfkørsel og de få
lovlige gaderlæs/banekørsels arrangementer der er her i landet.. han har en
E30 M3 til daglig transport..

/Bo

Fra : Rasmus

Dato : 08-12-03 10:58

> [...]
>

> Er det et lovligt foretagende? Der står godt nok synet, men holder den i
> byretten? Men det er da et sjovt koncept. Den må være lidt af en ulv

Der er i tyskland lavet en godkendelse af bilen hos tüv, og hvis du
fremviser den hos sbi i Danmark kan bilen godkendes, hvis ombygningen er
foretaget forsvarligt

....ifølge told&skat er der importeret og indregistret mindst 2 Golf II vr6,
de koster ca. 35-40tkr i afgift, i tyskland er det et hit at ombygge en
gammel 1,3 til VR6, de sælges fra 15.000kr og opefter

mvh
Rasmus

Fra : Thomas

Dato : 08-12-03 14:24

Hvis jeg har tolket diverse regler rigtigt som jeg har læst i tidens løb, så
kan man altså smide en VR6'er i en Golf 2'er uden videre (inden for de 20 %)
men hvis man gør samme nummer med en Golf 3'er, så vil den skifte identitet
(da bilen originalt kan fåes med denne motor) og derved udløse ny afgift?
eller hvordan forholder det sig.

Mvh

Thomas

Fra : Lars Hansen

Dato : 08-12-03 23:03

Thomas wrote:
> [...]
> (da bilen originalt kan fåes med denne motor) og derved udløse ny afgift?

Du har næsten ret.

Du kan ikke i DK ombygge en fx golf 2 gti til en vr6, da du netop ryger
ind i 20% reglen.

Du kan godt i DK ombygge en golf 2 g60 og stadig få den synet da den er
inden for 20% reglen.

Der er dog et MEN. I Tyskland er der lavet TÜV godkendelse på en sådan
kombination, som indebærer at den skal kunne synes i et andet EU land
(hvis det vel og mærket er forsvarligt lavet).

I det øjeblik at du skifter en GTI ud med en vr6, så skifter denne også
identitet.

Mvh Lars

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-12-03 15:51

"Thomas" <bambanos@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Er det et lovligt foretagende? Der står godt nok synet, men holder den i
> byretten? Men det er da et sjovt koncept. Den må være lidt af en ulv

Hvad snakker du dog om?
Der står jo højt og tydeligt at bilen har 4, skriver fire, hk.
Hvad er så problemet?

Nå, du tror ikke på at en motor på 2,8l kan nøjes med 4hk?
Nej det gør jeg vist heller ikke

Dum skrivebøf !

Ellers en vild bil, jeg ved bare ikke hvad den har af heste.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 08-12-03 17:38

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ellers en vild bil, jeg ved bare ikke hvad den har af heste.

185 står der jo :)

> mvh Uffe
> Sierra 2,0i DOHC
Thomas

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-12-03 19:32

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 185 står der jo :)

Jeg har lige været inde og kigge igen.
Der står følgende:
4Hk 246nm.
Det læser jeg som 4 hk, med en f*****s højt moment

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Verner Johnsen

Dato : 08-12-03 21:30

On Mon, 8 Dec 2003 19:31:55 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Jeg har lige været inde og kigge igen.
>Der står følgende:
>4Hk 246nm.
>Det læser jeg som 4 hk, med en f*****s højt moment

Som I da sludrer
Der er da helt klart tale om et utilsigtet linieskifte midt i
effektbetegnelsen.
Der står selvfølgeligt 1854 hk

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-12-03 21:44

"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Som I da sludrer
> Der er da helt klart tale om et utilsigtet linieskifte midt i
> effektbetegnelsen.
> Der står selvfølgeligt 1854 hk

Øv, den mulighed havde jeg helt overset.
Med den kraft, så er den VILD !

Anyhow, jeg køber den ikke

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (som jeg stadig er meget godt tilfreds med

Fra : Martin P.

Dato : 08-12-03 22:15

> Anyhow, jeg køber den ikke

Jeg tror det er en dejlig kombination, sådan en Golf2 m. VR6. I USA vrimler
det med VR6 conversions :

http://www.jwelty.com/jwelty3/mk2vr6all.html

--
- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-12-03 08:10

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Dum skrivebøf !

Hint: Bilbasen laver linieskift ved brug af ",".
Dermed bliver 185,4 til
185
4

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-12-03 10:34

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Hint: Bilbasen laver linieskift ved brug af ",".
> Dermed bliver 185,4 til
> 185
> 4

OK - altid rart at have .4 hest i overskud. Gad vide om det er for- eller
bagenden

Torben