MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Alternativ til MS Paint indbygget i Win XP~
Fra : Emil Jensen

Dato : 07-12-03 23:28

Hej NG

Findes der kun Microsofts "Paint" indbygget, eller findes der et alternativt
billede redigereringsprogram indbygget i Windows XP Home Edition?

Jeg vil nemlig gerne gøre mine billeder lysere...

Mvh

Emil

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-12-03 00:07

"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev :

>Findes der kun Microsofts "Paint" indbygget, eller findes der et alternativt
>billede redigereringsprogram indbygget i Windows XP Home Edition?

Ja.

>Jeg vil nemlig gerne gøre mine billeder lysere...

Prøv irfanview, er gratis, kan gøres dansk og kan simple ting.
http://irfanview.com

Har du en officepakke, så er der photoeditor med i den, som også
kan lidt.

Ellers må du have fat i et større grafikprogram, det betyder som
regel penge op af lommen.

Og det ved de alt om i news:dk.edb.grafik
--
Knud

Fra : Emil Jensen

Dato : 08-12-03 00:17

> Ja.

Jeg har ledt inde i Windows XP efter et alternativ, uden held. Ved du hvor
eller hvad alternativet hedder?

> Prøv irfanview, er gratis, kan gøres dansk og kan simple ting.
> http://irfanview.com

Okay, kigger på det om lidt...

> Har du en officepakke, så er der photoeditor med i den, som også
> kan lidt.

Jeg har Office 2000, med de sædvanlige som Access, Excel, Frontpage,
Outlook, Powerpoint og Word, intet som minder om photoeditor?

> Ellers må du have fat i et større grafikprogram, det betyder som
> regel penge op af lommen.
>
> Og det ved de alt om i news:dk.edb.grafik

Nej tak, vil blot gøre billederne lidt lysere, eventuelt beskære eller gøre
billederne mindre. Det må da kunne fås gratis...

På forhånd, tak for hjælpen!

Mvh

Emil

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-12-03 00:24

On Mon, 8 Dec 2003 00:17:06 +0100, Emil Jensen wrote:

> Nej tak, vil blot gøre billederne lidt lysere, eventuelt beskære eller gøre
> billederne mindre. Det må da kunne fås gratis...

Kast et blik på Pixia
http://www.ab.wakwak.com/~knight/

--
Mvh. Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-12-03 00:47

"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev :

>Jeg har Office 2000, med de sædvanlige som Access, Excel, Frontpage,
>Outlook, Powerpoint og Word, intet som minder om photoeditor?

Jo, den medfølger, husker ikke hvor.

Men start en installation af Officepakken og vælg du vil tilføje
noget, mener det er under tilbehør, men er der et eller andet
sted.
--
Knud

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-12-03 01:27

> [...]
>
> Men start en installation af Officepakken og vælg du vil tilføje
> noget, mener det er under tilbehør, men er der et eller andet

Mon ikke det er værktøjslinjen Billede du tænker på. Der følger ikke et
decideret billedprogram med officepakken.
Men hvis man har sat et billede ind i et word dokument, kan man aktivere
værktøjslinjen Billede (klik på billedet så dukker den måske op, eller
højreklik et tomt sted i en værktøjslinie og find den der). Der findes lidt
justeringsmuligheder via denne værktøjslinje, bl.a. lysere/mørkere,
beskæring m.m.
Jeg vil dog ikke anbefale det til alm. billedbehandling, da billedet så skal
kopieres ud fra word igen, med de problemer, som det giver.
Brug i stedet de programmer, som andre har anbefalet.

Kurt

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-12-03 01:43

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
> Mon ikke det er værktøjslinjen Billede du tænker på. Der følger ikke et
> decideret billedprogram med officepakken.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;730314
Gad vide hvad det så er for en Photo Editor de hentyder til ?

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 08-12-03 02:44

Ivan V. Klattrup wrote:
> "Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
>
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;730314
> Gad vide hvad det så er for en Photo Editor de hentyder til ?

Sikkert den jeg har

Den ligger under Start - Programmer - Microsoft Office-værktøjer

eller:
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\PhotoEd\

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-12-03 03:50

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev :

>Sikkert den jeg har
>
>Den ligger under Start - Programmer - Microsoft Office-værktøjer

Så vidt jeg husker bliver den ikke installeret ved en normal
installation, men at man selv skal tilføje den ved installation.
--
Knud

Fra : Edmund

Dato : 08-12-03 15:39

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Så vidt jeg husker bliver den ikke installeret ved en normal
> installation, men at man selv skal tilføje den ved installation.

Er den ikke tilføjet i første omgang, går man i tilføj / fjern
programmer og vælger rediger eller skift eller hvad der nu står med
office 2000, og så kommer der en afkrydsningsboks., kræver selvfølgelig
office cd

--
Mvh Edmund

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-12-03 14:36

In article <3fd3a969$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
lime@jensen73.dk says...
> Jeg vil nemlig gerne gøre mine billeder lysere...

Installér The Gimp ...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen