MS Windows
briani 27239
Diskfragtmentering
Fra : *MiChAeL*

Dato : 07-12-03 22:53

Hej...

Skulle der side en og ligge inde med en viden om eksistensen af et program
som man kan "servicere" sin harddisk med...?
- I det konkrete tilfælde drejer det sig om diskfragtmentering...!

Jeg er ikke interesseret i at anvende "Windows 98" egen fragtmentering, det
da konsekvent standser efter 10%...!!

Skriv dit eventuelle svar her i gruppen...!

På forehånd tak for hjælpen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-12-03 23:22

"*MiChAeL*" <hendriksen.michaelANTI@SPAMstofanet.dk> skrev :

> Jeg er ikke interesseret i at anvende "Windows 98" egen fragtmentering, det
>da konsekvent standser efter 10%...!!

Det er fordi du ikke har slået alle programmer fra, så der er
noget der skriver til disken.

Slå pauseskærme, antivirus osv. fra.

Brug evt Alt+Ctrl+Del til at dræbe alt, så kun explorer er aktiv.
--
Knud

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-12-03 00:08

*MiChAeL* skrev:

> Jeg er ikke interesseret i at anvende "Windows 98" egen
> fragtmentering, det da konsekvent standser efter 10%...!!

....og det er ikke bare et virusprogram du ikke har lukket ned?
Hans

Fra : Neo

Dato : 08-12-03 10:51

> [...]
det
> da konsekvent standser efter 10%...!!
>
> Skriv dit eventuelle svar her i gruppen...!

Hej Michael

Det er korrekt som Knud og Hans skriver at alle programmer som skriver til
disken skal stoppes for at du kan foretage en disk defragmentering.

Dog mener jeg bestemt at defragmenteringsprogrammet skriver noget lignende
"Drevets indhold er ændret - genstarter" så hvis du ser denne besked så har
du ikke fået stoppet alle programmer.

Derudover kan jeg oplyse at på min gamle win98 installation "stoppede" den
også på 10% ... der stod den i laaang tid ... prøv at være tålmodig - bare
lad den stå og køre 1-2 tim og se om den så ikke er blevet færdig.

Du kan også kigge på din harddisk "lampe" og se om den blinker eller lyser
nærmest konstant .. hvis den gør det så er din defragmentering ikke stoppet
!

Mvh Neo

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 08-12-03 12:51

"*MiChAeL*" <hendriksen.michaelANTI@SPAMstofanet.dk> skrev:
Sun, 7 Dec 2003 22:52:47 +0100 i dk.edb.system.ms-windows

>Skulle der side en og ligge inde med en viden om eksistensen af et program
>som man kan "servicere" sin harddisk med...?
>- I det konkrete tilfælde drejer det sig om diskfragtmentering...!

Det bedste er nok PerfectDisk, det koster bare 40$

Erik Helmer Nielsen