kan ikke få fat i PDC gennem router
Fra : Jesper Bo Larsen

Dato : 07-12-03 22:25

hej
jeg har en Jensen router som er sat op for at adskille 2 net men jeg har et
problem efter den er sat op siger pc'erne bag den at der ikke er nogen pdc
til stede så de kan ikke kører login scriptet
nogen der har en ide om havd der skal gøres ?

mvh
Jesper

Fra : Niels Baggesen

Dato : 07-12-03 22:53

Jesper Bo Larsen <l.arsen@c.dk> wrote:
> [...]
> til stede s? de kan ikke k?rer login scriptet
> nogen der har en ide om havd der skal g?res ?

Virker routeren som WINS proxy? Har du sat en explicit link til din WINS
server i netwærksopsætningen på pc'erne bag routeren?

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : Jesper Bo Larsen

Dato : 08-12-03 07:25

"Niels Baggesen" <nba@users.sourceforge.net> skrev i en meddelelse

> Virker routeren som WINS proxy? Har du sat en explicit link til din WINS
> server i netwærksopsætningen på pc'erne bag routeren?

WINS proxy kan jeg ikke finde noget om i routeren
men jeg har selv skrevet primær og sekundær WINS server ind i
netværkskonfigurationen i pc'er bag routeren

mvh Jesper

Fra : Jesper Bo Larsen

Dato : 09-12-03 11:13

> Virker routeren som WINS proxy? Har du sat en explicit link til din WINS
> server i netwærksopsætningen på pc'erne bag routeren?

du har sikkert ret i at det er noget med WINS da jeg ikke kan pinge
computernavne men kun ip adresser
og en anden ting skal sådan en router ikke melde ind i domænet.. og hvis den
skal hvordan gør man det
jeg skylder vel egentlig lige at sige at hele netværket kører NT4 både
servere og clienter
mvh Jesper