update af bios
Fra : Martin Møller

Dato : 07-12-03 21:25

Hej
Hvordan opdaterer man nemmest sin bios. Jeg har et Asus A7V333 og har hentet
den nyetse version fra deres hjemme side, men hvordan Flasher jeg min bios
når jeg kører WinXp

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-12-03 22:08

"Martin Møller" <Lyngby@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hentet
> den nyetse version fra deres hjemme side, men hvordan Flasher jeg min bios

Det kan du læse her:
http://www.asus.com.tw/support/english/techref/bios/aflash.aspx
Du skal huske, at du også skal have flash programmet med ned (aflash.exe).
Den ligge samme sted som bios.
Bemærk lige, at den nyeste bios er en beta version, hvilket betyder at den
faktisk kun er ud i test og ikke endeligt godkendt.
På det bundkort skulle det iøvrigt være muligt at opdatere bios inde fra
windows, hvis du installerer update bios programmet fra driver cd.en. Jeg
har selv samme bundkort, men der virker update funktionen af ukendt årsag
ikke.

Kurt

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 07-12-03 22:26

> [...]
Jeg
> har selv samme bundkort, men der virker update funktionen af ukendt

Det er muligvis revisionen (hardwareudgaven) - det plejer at forvolde
den slags problemer.

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 07-12-03 22:33

> fra
> Jeg
> årsag

Måske du skulle sætte din linewrap til 72 tegn i stedet for 1.9 million
=)

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-12-03 01:15

"Trygleren [9000]" <hesteskeletSPAM@hesteskeletSPAM.dk> skrev i en
meddelelse news:3fd39b09$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> Jeg
> årsag
>
> Det er muligvis revisionen (hardwareudgaven) - det plejer at forvolde

Tja, så er det bare mærkeligt, at de sender programmet med på cd.en. Nå men
jeg plejer også at flashe fra dos, men det havde da været sjovt at prøve
noget nyt :-

Kurt

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 07-12-03 22:21

Jeg har samme bundkort som dig, og jeg bruger bare Asus Update. Det
flasher inde fra Windows - det er langt nemmere og virker fint.
Det følger med bundkortet på drivercden - ellers kan du bare smide en
mail og så sender jeg det til dig.

Fra : Martin Møller

Dato : 07-12-03 22:47

Ellers mange tak, jeg fik det til at virke via boot disk.

Er der nogen måde, hvorpå man med dette bundkort kan justere CPU blæser i
"realtime"

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 07-12-03 23:03

> Er der nogen måde, hvorpå man med dette bundkort kan justere CPU
blæser i
> "realtime"

Du kan slå det fra. Det hedder Q-Fan.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 07-12-03 23:07

> blæser i

Nå, du skal også lige have ændret din linebreak til 72 =)

--

www.hesteskelet.dk -- Åben turnering spoler Leif Panduro tilbage