CSS - font color?
Fra : Joergen Ramskov

Dato : 18-04-01 10:46

Hvis jeg har en tekst i stil med denne:

tekst...</b></p>

Burde jeg vel benytte CSS i stedet for "font color" (jeg benytter
allerede i stor stil CSS, og har et seperat css dokument jeg linker
til) til at bestemme hvordan ovenstående skal se ud, men hvordan gør
jeg det smartest?

/Jørgen Ramskov

Fra : fhe

Dato : 18-04-01 11:17

Hej jørgen
dette bruger jeg i css, du kan også bruge hexdecimaler ("#FFFFFF") istedet
for "white". Den måde du bruger \ på ved color???? - fungerer det?

hilsen Flemming

{
font-family : sans-serif;
color : White;
}

Joergen Ramskov <> skrev i en
nyhedsmeddelelse:gcoqdtk1gh6c999bj326keip3lne6r38fk@4ax.com...

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 18-04-01 11:47

On Wed, 18 Apr 2001 12:16:49 +0200, "fhe" <Hei-berg@mail.tele.dk>
wrote:

>dette bruger jeg i css, du kan også bruge hexdecimaler ("#FFFFFF") istedet
>for "white". Den måde du bruger \ på ved color???? - fungerer det?

Ups...det var taget fra en php fil - derfor - '\' skulle ikke have
været der.

>{
> font-family : sans-serif;
> color : White;
>}

Hmm...det jeg tænker på er at det er så kort en tekst at jeg ikke helt
var sikker på hvad der er smartest - hvad hvis jeg så vil have en
tekst lidt senere til at være rød eller grøn? Vil det stadigt være
smartest i ens style sheet at lave feks.:

#blue {
   font-family : sans-serif;
   color : blue;
}

Og så benytte det i teksten noget i denne retning:

tekst...</b></p>

Omformuleret: Hvis jeg kun skal benytte det en enkelt gang, hvilke
andre metoder er der - det virker umiddelbart lidt for "besværligt".

/Jørgen Ramskov

Fra : Klaus Seidenfaden

Dato : 18-04-01 12:32

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 18-04-01 14:48

Klaus Seidenfaden wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> tekst...</b></p>

Det er korrekt at bruge span når det er et inline-element. Div bruges
til blok-level.

<b> er i øvrigt "deprecated" i html 4.0. Det bør erstattes med
<strong>.

Venlig hilsen Joachim

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 18-04-01 19:59

"Joachim Cohn Jacobsen - html.dk" <joachimcohn@jacobsen.dk> skrev i en
meddelelse news:9bk5tp$s4$1@sunsite.dk...
> Klaus Seidenfaden wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
>
> <b> er i øvrigt "deprecated" i html 4.0. Det bør erstattes med
> <strong>.

Ikke ifølge specifikationerne:

http://www.w3.org/TR/1998/REC-html40-19980424/present/graphics.html#h-15.2.1
(HTML 4.0)
http://www.w3.org/TR/1999/REC-html401-19991224/present/graphics.html#h-15.2.
1 (HTML 4.01)

Mvh

C@rsten

Ved direkte svar: fjern det ekstra "z" i domænenavnet i returadressen.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-04-01 07:52

On Wed, 18 Apr 2001 20:58:35 +0200, "Carsten Pedersen"
<Carsten.Pedersen@wwwizard.dk> wrote:

>Ikke ifølge specifikationerne:

Nej, det har du ret i - dog står der også:

"The following HTML elements specify font information. Although they
are not all deprecated, their use is discouraged in favor of style
sheets."

Faktisk troede jeg, at Joachim havde ret, men jeg er så også blevet
klogere

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen