4/0,768 Mbit
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-12-03 20:02

Hej

Måske er jeg langsom.. Men det er jo nok et glemsomt produkt.... TDC erhverv har en 4Mbit down og 768Kbit UP for
800+moms alså 1000,- Cybercity tager 1900,-

Så der er da stadig en del konkurrence i de hurtige forbindelser og upload

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-12-03 20:23

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev :

>Måske er jeg langsom.. Men det er jo nok et glemsomt produkt.... TDC erhverv har en 4Mbit down og 768Kbit UP for
>800+moms alså 1000,- Cybercity tager 1900,-

Hvor ser du den pris?

Iflg.
http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_priser
koster det kr. 1.320,- + moms, ialt. kr. 1.650,-.

PS. Din linjelængde er igen alt for lang.
--
Knud

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-12-03 20:27

http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_nyhast
> PS. Din linjelængde er igen alt for lang.

Hvad er der galt med 120tegn?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-12-03 22:19

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev :

>Hvad er der galt med 120tegn?

DEn er sværere at læse, og de fleste har indstillet deres
newsreader til de anbefalede ca. 60 - 70 tegn og hvis man svarer
med f.eks. OE, som ændrer linjelængden også i citater, så vil det
citerede stå hulter til bulter.

Elsempel:

>citeret tekst, som bliver knækket og fortsætter på næste linje
som det ses her, p.gr.a for lang linjelængde.

>Og det er temmelig irriterende at se på den slags citater, det er
svært at finde og hale på det.

http://www.usenet.dk/netikette/linje.html
--
Knud

Fra : Rudi Stegen

Dato : 07-12-03 22:36

Hej Knud Gert Ellentoft, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> newsreader til de anbefalede ca. 60 - 70 tegn og hvis man svarer
> med f.eks. OE, som ændrer linjelængden også i citater, så vil det

Man må heller ej glemme dem, der ikke anvender GUI og derfor har max 80
tegn horisontalt.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-12-03 22:38

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev :

>Elsempel:

>som det ses her, p.gr.a for lang linjelængde.

> [...]

som skal til at lære at læse korrektur, men det skulle være
forståeligt.

Samtidig demonstrerer det jo fint, hvad der sker når det så
bliver citeret en gang til og her er det endnu vanskeligere at
finde ud af, hvem der måtte have skrevet hvad.
--
Knud

Fra : Benjamin

Dato : 09-12-03 12:38

Knud Gert Ellentoft wrote:
> [...]

Jeg kan anbefale OE brugere at bruge OE-quotefix
http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/
--

/ Benjamin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-12-03 17:51

"Benjamin" <nospam@REMOVETHISSHITFIRSTfreeworld.dk> skrev :

>Jeg kan anbefale OE brugere at bruge OE-quotefix
>http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

Ja, men man kan ikke forvente at alle OE-brugere installerer det.
--
Knud

Fra : Morten Davidsen

Dato : 07-12-03 20:23

Såvidt jeg kan se tager
CC 1520 kroner pr. måned >
http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/
og TDC tager 1320 om måneden:
http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_priser

Hvor har du dine data fra?

/MD

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-12-03 20:27

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote in message news:bqvulv$fa6$1@sunsite.dk...
> Såvidt jeg kan se tager
> CC 1520 kroner pr. måned >
> http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/

Plus moms

> og TDC tager 1320 om måneden:
> http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_priser

Så jeg også bagefter

> Hvor har du dine data fra?

Men dette er fra den nye prisliste

http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_nyhast

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-12-03 21:47

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in

> Så jeg også bagefter

> Men dette er fra den nye prisliste
>
> http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_nyhast

Lækkert må man sige :)

Det er jo lige før man har råd til det som privatperson også - gad vide om
der kommer lignende hastigheder på privatabonnementer?

Flemming

Fra : Jesper Skriver

Dato : 08-12-03 22:20

On Mon, 8 Dec 2003 20:46:44 +0000 (UTC), Flemming Joensson wrote:

> [...]
>
> Det er jo lige før man har råd til det som privatperson også - gad
> vide om der kommer lignende hastigheder på privatabonnementer?

Naeppe, naar man lige har lavet strukturen om ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : JL

Dato : 08-12-03 22:25

snip

> Lækkert må man sige :)
>
> Det er jo lige før man har råd til det som privatperson også - gad vide om
> der kommer lignende hastigheder på privatabonnementer?
>
> Flemming

Hvis ellers TDC ændrer deres politik omkring at man ikke selv må/kan ændre
routeropsætning på den medfølgende standardrouter, så er det da et ret
attraktivt produkt. Men det er lidt belastende, at man skal betale omkring
1000,- kroner for en enkelt ændring i routeren...
Man kan selvf. bare købe sin egen router, men så vidt jeg kan se kører TDC
Bredbånd Pro stadig med ATM terminering, og det begrænser udvalget af
routere en del - udover at de er noget dyrere end PPPoE routere (eller tager
jeg fejl?).
- JL

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-12-03 22:30

"JL" <drlorenzo@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Bredbånd Pro stadig med ATM terminering, og det begrænser udvalget af
> routere en del - udover at de er noget dyrere end PPPoE routere (eller

man kan da selvfølgelig også bare lade være med at bruge routeren, og
opsætte IPinstillingerne i egen ethernet router, server eller computer.
Ip´en bliver bare ikke tildelt automatisk som de privatbaserede bredbånd....
Jeg mener også man kan få fx. 20 faste IP adresser med en proconsult uden
mer´pris hvis man kan dokumentere at man skal bruge dem.... men ved ikke om
de er begyndt at tage penge for det.

Fra : Tim Christensen

Dato : 08-12-03 17:57

Morten Davidsen wrote:

> Såvidt jeg kan se tager
> [...]
Det er de nye priser der gælder fra 1.1.04.

Mvh

Tim

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 08-12-03 22:30

"JL" <drlorenzo@hotmail.com> writes:
> [...]
> routere en del - udover at de er noget dyrere end PPPoE routere (eller tager

Ja, nye TDC Pro installationer er ethernet terminerede. Og hvis man
har ATM kan man få det lavet om.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : JL

Dato : 08-12-03 22:41

"Lars Balker Rasmussen" <lars@balker.org> skrev i en meddelelse
TDC

> Ja, nye TDC Pro installationer er ethernet terminerede. Og hvis man
> har ATM kan man få det lavet om.

Ok, så er der jo ikke nogen ko på isen
Jeg læste blot følgende i deres produktbeskrivelse:
Citat:"
Hvad inkluderer et TDC Bredbånd Professionel abonnement?

a.. Skillefilter til analog eller ISDN forbindelse
b.. ADSL modem med ATM25 port
c.. Prækonfigureret router med ATM 25 port og 10BaseT Ethernet (kan
fravælges)
d.. ..."
(cut & paste fra
http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_faq)
Men jeg har ikke specielt forstand på den slags, så jeg har ganske sikkert
misforstået...
- JL

Fra : Cubus

Dato : 08-12-03 23:27

"JL" <drlorenzo@hotmail.com> skrev

> [...]
> b.. ADSL modem med ATM25 port
> c.. Prækonfigureret router med ATM 25 port og 10BaseT Ethernet (kan

På samme side kan man fx også læse:

"Det er planlagt at dækningen vil være ca. 95% ved sommeren 2002."

Siden trænger vist til en opdatering...

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk