HTTPS spørgsmål
Fra : CHRIS

Dato : 07-12-03 19:45

Jeg har WINXP med IE60, alt opdateret via Windows Update.
Jeg har via min internetudbyder installeret et certificat udstedt af dem.
Jeg har desuden tilføjet den hjemmeside som kører med HTTPS til "Websteder
jeg har tillid til". "Websteder jeg har tillid til" er sikkerhedsniveauet
sat til LAV.
For det første sker der noget mærkeligt, når jeg installerer certifikatet og
vælger at det skal installeres i gruppen: Rodnøglecentre jeg har tillid til.
Efterfølgende bliver det ikke installeret der. Det er kun lykkedes mig at
installere certifikatet i Mellemliggende nøglecentre der er tillid til. Der
er som om, at kun certifikater fra VeriSign der må installeres i gruppen
Rodnøglecentre jeg har tillid til.
1. Der sker så følgende når jeg går ind på HTTPS siden, jeg bliver mødt med
en popup-box som fortæller mig, at jeg forsøger at komme ind på en
hjemmeside, der ikke er tillid til, og om jeg ønsker at fortsætte alligevel.
Derfor trykker jeg på JA og kommer ind på siden, og "hængelåsen vises
nederst i browservinduet, som fortæller at der køres 128-bit krypteret, alt
OK.
2. Næste popup vindue kommer når jeg forsøger at downloade et word dokument
fra denne hjemmeside via FSO (File System Object). Jeg bliver igen gjort
opmærksom på at denne hjemmeside ikke nyder tillid, men kan trykke på OK for
at fortsætte.
3. Derefter kommer endnu et popup vindue som bedes mig skrive brugernavn og
password til netværket. Her skal man trykke på Annuller, så åbner mit
word.doc fint.

Jeg har en kollega som kun får det første popup-vindue, men efter det bliver
han ikke spurgt om noget som helst. Jeg har sat mine indstillinger i IE60
til de samme som hans, men det hjælper ikke. Der må være andre steder man
kan justere IE60, f.eks. reg.db.
En forklaring kunne måske også være, at jeg på et tidspunkt er kommet til at
slå en eller anden sikkerhed til, og så overset at der var et haktegn i
"Spørg mig ikke om dette igen". Hvordan kunne man få IE60 til at stille
dette spørgsmål igen, så man måske på den måde kan løse problemet.

Er der nogen som kan løse dette problem!!!.

Med venlig hilsen

Poul-Erik