Kompilere PHP
Fra : Jimmy

Dato : 07-12-03 19:34

Hej

Jeg vil gerne have for-kompileret et script, så jeg kan distribuere det uden
at folk kan læse koden, men godt bruge den.

Hvor kan jeg læse mere om hvordan man gør dette?

Mvh
Jimmy

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 07-12-03 19:40

Jimmy wrote:
> Hej
>
> Jeg vil gerne have for-kompileret et script, så jeg kan distribuere det uden
> at folk kan læse koden, men godt bruge den.
>
> Hvor kan jeg læse mere om hvordan man gør dette?

Du skal finde en PHP encoder

f.eks.
www.ioncube.com

mvh
Johan

Fra : Jimmy

Dato : 07-12-03 20:03

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> wrote in message

> Du skal finde en PHP encoder
>
> f.eks.
> www.ioncube.com

Vildt nok - troede det var indbygget i php som det er i .NET

Tak for svaret.

Mvh
Jimmy

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 09-12-03 09:59

Jimmy wrote:

> Vildt nok - troede det var indbygget i php som det er i .NET

Hej,

Det er nok noget med hvilke "verdener" de to sprog kommer fra, .net er
jo fra ms platformen hvor de færreste ting kommer i kildeform mens php
stammer fra et opensource community..
Der er selvfølgelig også en grund til at Zend folkene har gidet bruge
tid på at sidde og skrive deres zend engine til php, navnligt
kommercielle muligheder for produkter som deres Zend Encoder (denne
koster dog penge) http://zend.com/store/products/zend-encoder.php

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Jimmy

Dato : 09-12-03 10:02

"Nezar Nielsen" <tumpen@fez.dk> wrote in message

> [...]
> tid på at sidde og skrive deres zend engine til php, navnligt
> kommercielle muligheder for produkter som deres Zend Encoder (denne

Davs

Nogen ide om hvorvidt denne er bedre end den anden der blev linket til?
Der er jo noget af en prisforskel på 199 og 960 Dollars!

Mvh
Jimmy

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 09-12-03 10:25

Jimmy wrote:

> Nogen ide om hvorvidt denne er bedre end den anden der blev linket til?
> Der er jo noget af en prisforskel på 199 og 960 Dollars!

Mine erfaringer (uden at have lavet større udredninger) er der ikke
nogen forskel som du mærker i praksis :) Netop derfor henviste jeg til
ioncube, som også har deres online encoder, hvor du kun betaler pr.
fil/kilobyte ;) Det kan være billigere, hvis det drejer sig om
projekter, som eventuelt sjældent skal opdateres i core filer, og hvor
man måske kun skal bruge den en enkel eller 2 gange om året :)

mvh
Johan

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 10-12-03 10:48

Jimmy wrote:
[...]
> Nogen ide om hvorvidt denne er bedre end den anden der blev linket til?
> Der er jo noget af en prisforskel på 199 og 960 Dollars!

Nej jeg har ikke erfaringer med ioncube, men det ser ud til at de begge
laver optimering af koden, ioncube har en benchmark af
eksekveringstider, men den skal jo nok tages med et gran salt, da den
ikke er særlig objektiv:

http://www.ioncube.com/benchmarks.php

Til mindre projekter med ikke så mange opdateringer, ser det da ud til
at onlineversionen af ioncube er værd at kigge på, hvis prisen er en
faktor :)

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk