Opgave om lys...
Fra : Morten Christensen

Dato : 07-12-03 07:29

Hej! Jeg står og skal til at skrive min 3. års opgave i gymnasiet. Det
bliver i fysik og indenfor området lys. Selve formuleringen får jeg først
onsdag, men den kommer til at lyde som en kombination af disse to:

http://www.emu.dk/gym/fag/fy/vaerktoejer/dsso/dsso/dso-0349.htm
og
http://www.emu.dk/gym/fag/fy/vaerktoejer/dsso/dsso/dso-0055.htm

og så skal jeg nok også skrive lidt generelt om laseren og dennes
egenskaber.

Mit spørgsmål er så, om der er nogle af jer, som har nogle gode links,
kender nogle gode bøger eller har andre ideér til mig som jeg kan bruge i
min opgaveskrivning.

Alle forslag er velkomne!

På forhånd tak!

--
Hilsen Morten Christensen

Fjern [REMOVE] i mail-adressen ved direkte svar.

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 07-12-03 20:05

Morten Christensen wrote:

> Mit spørgsmål er så, om der er nogle af jer, som har nogle gode links,
> kender nogle gode bøger eller har andre ideér til mig som jeg kan bruge i
> min opgaveskrivning.

Der er en kort, men ganske god, gennemgang af forskellige lasertyper i
bogen:

Halliday, Resnick & Walker - Fundamentals of Physics

Håber det kan bruges.

-mb