En lykkelig historie
Fra : Maria Hansen

Dato : 07-12-03 18:40

Min svigermor fandt en lille grædende kat udenfor sin opgang, meget tynd
og forhutlet. Hun tager den med op, og ringer mig op. Den lille missekat
er en burmeser på ca. 8 md. meget tynd og ked af det. For hun savner sin
ejer ! Med lidt olie og en vatpind samt en cykellygte aflæser jeg hendes
øremærkning, og søger på Internettet. Og vupti den lille ungmis var
efterlyst. Hun var blevet lukket ud men kunne ikke finde hjem igen.
Silke var meget savnet- hun havde krydset en meget meget trafikeret vej
og har løbet 1 km. - uden at få en skramme. En meget glad ejer hentede
hende samme aften. En god ende på en lidt søglig historie.

Jeg tænker lidt ved mig selv, ja hvis flere mennesker ville tjekke
tilløber katte for mærkning, ville flere måske finde hjem. Måske også
min Emma og Pjevs som har været sproløst forsvundet siden 1998, begge
var øremærket. En lillle tanke til dem og en glædelig jul til jer alle

Med venlig hilsen
Maria Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : zasha

Dato : 07-12-03 19:58

<klip>
> [...]
> min Emma og Pjevs som har været sproløst forsvundet siden 1998, begge
> var øremærket. En lillle tanke til dem og en glædelig jul til jer alle

Hej Maria :)

Dejligt at høre du kunne finde Silkes familie til hende *smil*

Jeg tror og håber da at folk kikker efter øremærkninger, de katte der
forsvinder er sandsynligvis dræbt i trafikken, Falck er noget modvillige til
at køre ud og samle påkørte/dræbte katte op. De "skal" gøre det på
almindelige veje, men ikke på motorveje (der "ordner naturen det"=enten til
det er kørt helt væk i splat eller ædt af andre dyr)

Talte engang med en Falck medarbejder i forbindelse med anmeldelse af påkørt
og dræbt kat på hovedvej, der påstod de IKKE tjekkede for øremærkning...så
fik han det glatte lag, og da jeg bad om navnet på hans foresatte, skulle
han lige tjekke og kom tilbage og sagde at naturligvis tjekkede
de...hmmmm.....

I nogle kommuner samler vejvæsnet trafikdræbte dyr op på landevejene, hér i
byen (Vordingborg) tjekker de for øremærkning (må jo tro på hvad de siger) -
Til gengæld skal anmeldelsen foretages i kommunens arbejdstid :o

Så mit råd til alle er, at møder du et påkørt dyr på alle andre veje end
motorveje (du må ikke stoppe for en trafikdræbt kat på motorvejen) så ring
omgående til Falck 70 10 20 30 - og husk at de garanteret spørger om katten
en død. Er du det mindste i tvivl, så sig at det kan du ikke sige med
sikkerhed. Siger du den er død, kan der gå flere dage før den bliver
afhentet. Er den ikke død, sender en en dyreambulance ud efter den.
Se iøvrigt min side om netop dette enme:

http://hei.homepage.dk/trafik.htm

hilsen Miver og Mulle's mor Heidi, der selv har påkørt og dræbt et ret stort
rådyr ..ret voldsom oplevelse :o

Mangler egentlig også selv en kat: Lillemis, der forsvandt i år 2000 -
ny-øretatoveret og det hele og trods en dusør på 5000kr dukkede hun aldrig
op *snøft*