ormekur til små killinger
Fra : Battlefield´s

Dato : 07-12-03 18:12

Hej
Nu er killingerne blevet 3 uger og skal have deres første ormekur. Jeg har
Panacur i huset, men har smidt indlægsedlen væk, så jeg kan ikke huske om
det må bruges til så små killinger og hvis ja, hvad er så dosis? Jeg har
altid før brugt Banminth Pasta til de helt små.
Hilsen Vibeke.

Fra : Pia Nave

Dato : 07-12-03 18:40

Battlefield´s wrote:
> [...]
> det må bruges til så små killinger og hvis ja, hvad er så dosis? Jeg har
> altid før brugt Banminth Pasta til de helt små.

Hej Vibeke

Prøv at kigge her:
http://www.netdyredoktor.dk/Medicin/Medicinleksikon/medicin_panacur_vet..html
Der står at der ingen anvendelsesbegrænsninger er, så mon ikke de kan
bruges til killinger?
Der står i øvrigt også dosering......

--
Mvh. Pia

Fra : Battlefield´s

Dato : 07-12-03 19:31

"Pia Nave" <pia_mig@nave.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der står at der ingen anvendelsesbegrænsninger er, så mon ikke de kan

Hej Pia
Tak for linket. Det bliver vist lidt svært at dele en pille, beregnet til 10
kg. til 3 killinger, der tilsammen vejer 1 kg. ))
Nå, men jeg må nok hellere hente Banminth Pasta hos dyrlægen.
Hilsen Vibeke

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 08-12-03 10:50

> [...]
> kg. til 3 killinger, der tilsammen vejer 1 kg. ))
> Nå, men jeg må nok hellere hente Banminth Pasta hos dyrlægen.

Jeg kan anbefale "panacur vet." i flydende form til killinger under 16
uger....
Jeg har selv brugt "banminth pasta" i en del år til killinger og de fik
orm igen og igen...efter at have skiftet giver jeg mine små når de er 4
uger og 12 uger,og igen i 6 mdrs. alderen og har ikke problemer med orm
i mine misser mere...
(Jeg giver "missemor" en panacur-kur 3 uger inden forventet
fødsel,derved får man nyfødte uden orm..
Endviddere er panacur vet. nemt at dosere og man kan få i flere
størrelser,alt efter behov, endviddere er panacur vet., et af de eneste
produkter der tager "tænieren",en orm mange ikke ved katten kan få,alt
dette har jeg fra min "forhenværende" dyrlæge,og af erfaringer gennem en
del år..

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Battlefield´s

Dato : 08-12-03 14:11

"Sascha og Sillemis" <chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> produkter der tager "tænieren",en orm mange ikke ved katten kan få,alt
> dette har jeg fra min "forhenværende" dyrlæge,og af erfaringer gennem en

Hej Sascha
Tak for rådet, det vil jeg prøve at få hos dyrlægen. Men skal jeg vente til
de er 4 uger?
Hilsen Vibeke

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 08-12-03 19:35

> [...]
>
> Hej Sascha
> Tak for rådet, det vil jeg prøve at få hos dyrlægen. Men skal jeg vente til

Hej Igen!!!!
Nej,hvis mormissen ikke har fået ormekur da hun "ventede" killingerne,er
det bare med at få givet dem hvor før jo bedre..
Det er kun fordi jeg giver mormis kur inden hun skal føde at jeg venter
til killingerne er 4 uger med at gi første gang...
Held og lykke,med de små,hvad er det for nogen mislinger du har????
Jeg vil lige sige at panacur vet. også fås i pilleform,og det bruger jeg
til de voksne,da de både river og kradser mig til blods,hvis jeg vil
"tvinge" flydende i dem...og det er ikke sjovt jævnligt at rende rundt
og ligne en "skrællet kartoffel"

Fra : Battlefield´s

Dato : 08-12-03 20:53

> [...]
> til de voksne,da de både river og kradser mig til blods,hvis jeg vil
> "tvinge" flydende i dem...og det er ikke sjovt jævnligt at rende rundt

Nej, hun fik ikke ormekur som gravid (det er jeg lidt imod), men hun har
fået kort tid inden parringen. Jeg ved ikke med hvilket middel, da jeg har
importeret hende fra Finland som gravid, desværre mistede hun disse
killinger, men blev parret kort tid efter med min egen hankat, så jeg har
næsten kun kendt hende som gravid ).
Det er siamesere. Du kan se et par billeder af de små i mit album (Vibeke
Lerche).
Hilsen Vibeke