Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder fra Indien
Fra : max

Dato : 07-12-03 18:16

Så er der nogle nye billeder for dem der er interesseret.
Ind til videre mest portrætter, men også et par køer og
fugle, dem kommer der flere af, jeg skød ca. 1700 billeder
på den 14 dages tur.
Det var varmt 32+ og morgenerne var meget fugtige, så noget
af udstyrret flippede ud ind imellem, specielt Nikkor 70-200 afs vr.
opførte sig ustabilt. Et Transcend CF kort låste sig fast med 200
billeder på - Nogen der har tips til at redde billederne. Der er et
billed specielt på det kort, af en spurv der bader i smeltevandet
fra en isblok - sødt..
Hyppig backup til X-Drive, som fungerede perfekt, det gjorde et
andet Transcend og et microdrive 1gb kort også... -max-
http://www.photosig.com/go/users/viewportfolio?id=105827

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 07-12-03 18:28

Hej Max!

Der er mange fine billeder. Specielt billedet af den lille dreng foran
huset, og billedet fra Goa, er rigtigt gode.

Hilsen Hans - homepage: www.fotofritid.dk
klik på Coppermine logoet for at se nyeste billeder.

Fra : max

Dato : 07-12-03 18:34

> [...]
> huset, og billedet fra Goa, er rigtigt gode.
>
> Hilsen Hans - homepage: www.fotofritid.dk
> klik på Coppermine logoet for at se nyeste billeder.

Hold op Hans hvor er dine tågede billeder - FLOTTE.!!
Her går man og tænker gråt og kedeligt vejr og så tryller
du på eventyrlig og poetisk vis med mine sanser -SÅDAN.!!
-max-

Fra : Knud Bonke

Dato : 07-12-03 21:12

Et Transcend CF kort låste sig fast med 200
: billeder på - Nogen der har tips til at redde billederne.

Hej
Jeg har afprøvet "SanDisk rescuePRO ver. 1.0" og den rettede op på et par "ikke eksisterende" billeder på et cf-kort. Jef fik
programmet med det sidste kort jeg købte. (SanDisk ULTRA II)
Hilsen Knud

Fra : max

Dato : 08-12-03 10:48

"Knud Bonke" <bonkeREMOWE@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
eksisterende" billeder på et cf-kort. Jef fik
> programmet med det sidste kort jeg købte. (SanDisk ULTRA II)

Problemet løst, tak for hjælpen Knud og Hans..-max-

Fra : Claus Stensgaard

Dato : 08-12-03 01:19

Hej Max

God damn der er skudt et par "esser i kassen".

Alt i alt nogle fede billeder - gode billedevinkler (beskæringen er vist
sket i optagelsen, og det er sgu dejligt at se at der stadig er folk der gør
det - altså tænker sig om inden de trykker af)

Iøvrigt er jeg selv på vej ud i den store verden - dog med et Canon, men jeg
er lidt nysgerrig for at vide lidt omkring X-drive - priser og hvad den kan
samt interface.

Claus

Fra : max

Dato : 08-12-03 10:43

"Claus Stensgaard"
> [...]
> er lidt nysgerrig for at vide lidt omkring X-drive - priser og hvad den kan

Jeg var bedre til det der med beskæring i søgeren tidligere, jeg tror
autofocus, autoexponering osv. har ødelagt det lidt for mig, jeg må
se at slå det lort fra noget oftere :)..
X-Drive II eller tilsvarende, jamen det er bare godt, når man ikke kan
slæbe en laptop med. Min er på 40GB og koster under 2k, har indbygget
opladeligt batteri og Usb2 forbindelse, der følger drivere med på mini cd
husk den når du rejser, for den er kun pp på win xp.
Den kan ikke meget, bare kopiere dit medie kort og fungere som extern
harddisk og kortlæser når du tilslutter en computer, den er meget lille og let.
Du kan købe den uden harddisk, hvis du har en extra lille hd liggende kan
du selv installere den og udskifte når du har brug for det.
Hvor skal du hen... -max-

Fra : KNL DtP

Dato : 08-12-03 14:44

> X-Drive II eller tilsvarende, jamen det er bare godt, når man ikke kan
> slæbe en laptop med. Min er på 40GB og koster under 2k, har indbygget
> opladeligt batteri og Usb2 forbindelse,

Harddisk... hvordan har den det med stød og slag? Jeg tænker bare på, at hvis
man tager den med på rejse, så kan den vel komme ud for lidt af hvert (fugt,
kulde, hede, støv og sand). Er den forsvarligt "pakket" ind (designet) eller
hvordan?

Hvor købte du din?

PS: Gode billeder! Dog synes jeg at de hvide ramme er lidt for stor, men det er
vel smag og behag.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Knud Bonke

Dato : 08-12-03 16:41

X-Drive II eller tilsvarende, jamen det er bare godt, når man ikke kan
: slæbe en laptop med. Min er på 40GB og koster under 2k, har indbygget
: opladeligt batteri og Usb2 forbindelse

Hej, og tak for synet af de fine billeder.
Hvor har du købt dit X-Drive II til den pris? Jeg har fundet 30 GB til ca. 3k.......
Hilsen Knud

Fra : max

Dato : 08-12-03 17:27

> [...]
>
> Hej, og tak for synet af de fine billeder.
> Hvor har du købt dit X-Drive II til den pris? Jeg har fundet 30 GB til ca. 3k.......

Kristian & Knud,
Jeg købte den i Tyskland, prøv prissøgemaskinerne,
der er flere muligheder, sikkert også i dk. Men over
2k for en 40gb version er der ingen grund til at betale.

Stød, støv etc. Ja det er oppe at vende ind imellem,
visse neurotikere ser statistisk på det og vil hellere
sprede ricikoen på en kassefuld cf kort og det er sikkert
også en glimrende løsning. Jeg er ren amatør og går noget
galt så er det bare ærgeligt, jeg kender en del proffer der
har samme indstilling - cest la vie - Jeg har rejst med laptop
og kamera på motorcykel gennem regn og støv, vandret
i bjerge, jungle og ørken og boet på stranden med sand og
luftfugtighed og har endnu ikke mistet data.. En mobil hd
kan klare lidt af hvert.
Ellers har jeg en Apacer cf kort til cd brænder til salg,
hvis man ikke bruger mere end 512mb cf kort er den
god, jeg kører kun på 1gb kort og det kan den ikke klare,
den er afprøvet en gang og fungerer perfekt, men jeg kan
bare ikke bruge den, så kom med et bud.. -max-

Fra : Claus Stensgaard

Dato : 08-12-03 20:10

Jamen jeg har faktisk en 20 gb 9,5 mm disk til at ligge og flyde - tror den
er på 20 gb. Så må vi se hvad der sker - jeg - jeg investerer i alle fald i
X-drive...for sure.

Jeg regner med at skulle en tur til Peru og Cuba efterfølgende - forår
sommer 2004

Endnu en gang tak for kigget - og ja, nogen gange skal man huske sig selv på
at man faktisk har kunnet det til fingerspidserne engang - og nu lader
teknikken "rule".....Jeg elsker dog stadig mit gråkort og lysmåler - det gør
altså tingene på den rigtige måde....

Fra : Knud Bonke

Dato : 08-12-03 20:29

jeg investerer i alle fald i
: X-drive...for sure.

Hej Claus
Kan du ikke informere i denne tråd når du finder en forretning der vil levere til DK? Jeg har været meget omkring på web, men uden
held.
Hilsen Knud

Fra : Claus Stensgaard

Dato : 08-12-03 21:48

Det skal jeg nok, jeg skal købe det i tyskland, men de leverer fint til
Danmark.

Så sparer man lidt og oveni den tyske moms

Fra : Claus Stensgaard

Dato : 09-12-03 00:33

Hej Knud

Jeg har lige købt den her i Tyskland - levering 2-3 dage. Inclusiv 40 gb
disk = 200 Euro.

Her er linket :
https://www.jacob-electronic.de/Vosonic_X-Drive_VP2060_40GB_artnr_430456.html?SID=5a61a18bcae15e53ad6452d5f5b883fd

Det er sgda til at holde ud.

Claus

Fra : Claus Stensgaard

Dato : 15-12-03 12:21

Har sendt dig en mail på din hotmail - håber du svarer.

Angående Indien....

Claus