Gode gamle armageddon
Fra : Silver

Dato : 07-12-03 17:53

Jeg har lige fået fat i det gamle armageddon bil spil og vil spille det på
min maskine, men jeg kan ikke få det til at køre i ordentlig opløsning
overhovedet, ligemeget hvad jeg gør.

Nogen som kan hjælpe?

MSI KT4V bundkort. <-- nyeste drivers
AMD XP 2400+ CPU
1024 MB ddr ram PC-2700
Radeon Sapphire 9700 pro m 128 mb <-- nyeste drivers
Soundblaster Live! 1024.
160 gb hd

HILFE!!

Mvh
Silver

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 07-12-03 18:07

Silver wrote:
> [...]
> AMD XP 2400+ CPU
> 1024 MB ddr ram PC-2700
> Radeon Sapphire 9700 pro m 128 mb <-- nyeste drivers

Armageddon...? Mener du Carmageddon?

Hvis ja, så brug søgefunktionen her:
http://www.ntcompatible.com/compat.php (Armageddon giver ingen
resultater)

Er du sikker på at det overhovedet kan køre i høje opløsninger? Rigtig
gamle spil kan typisk ikke køre højere end 640x480. Hvis du er heldig,
800x600.

-Sune

--
Is this a christmas sig or an OE bug?

Fra : /motten

Dato : 07-12-03 18:22

Det første Carmageddon spil understøtter så hut jeg hvisker
ikke d3d eller opengl men kun glide - så du er nødt til at have
et kort fra voodooserien for at køre det med 3d-acceleration.

Alternativt kan du forsøge dig med nogle d3d-glide wrappere - søg
på google og prøve nogle af dem...

Og lad os endelig høre om dine erfaringer...

/morten

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 07-12-03 18:34

/motten wrote:
> [...]
> et kort fra voodooserien for at køre det med 3d-acceleration.
>
> Alternativt kan du forsøge dig med nogle d3d-glide wrappere - søg

Hvis det virkelig er Carmageddon der er tale om, så brug GliDOS og følg
disse instruktioner:
http://www.glidos.net/carma.html?lang=en

HDH

-Sune

--
Is this a christmas sig or an OE bug?

Fra : Silver

Dato : 08-12-03 01:01

Jeg har nu forsøgt med både Glidos 1.24 og en af de der Glide wrappere men
stadig ingen held, den VIL kun køre i den laveste opløsning.

Det er lidt træls for jeg var vild med det spil i sin tid, tilbragte mange
timer foran computeren med Carmageddon (som det jo hedder hehe sorry) og
Carmageddon Splat Pack, der var ikke noget sjovere end at tage håndbremsen
og så lige smadre op til 10 folk på en gang og man fik over 3 minutter
ekstra tid ud af det, eller med fuld fart på og megaturbo køre ud over et
flyve hop og bilen bare blev ved og ved og ved med at flyve eller falde i
umulige vinkler mens at karroseriet blev komplet pulveriseret.......

*Suk*...det må desværre nok blive ved minderne så ...satans...

Mvh
Silver

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 08-12-03 03:13

Silver wrote:
> Jeg har nu forsøgt med både Glidos 1.24 og en af de der Glide
> wrappere men stadig ingen held, den VIL kun køre i den laveste
> opløsning.

Fra Glidos websitet:
Run Glidos and play Carmageddon with high-quality graphics
We're there! Just double-click the Glidos shortcut on your Desktop,
select Carmageddon and click the "Start game" button. Be careful not to
let the game autostart when you insert the CD; always start the game
with the Glidos button.

You can use the "Adjust" button to select full-screen mode and change
the resolution.

Har du prøvet at klikke 'adjust'?

-Sune

--
Is this a christmas sig or an OE bug?

Fra : Silver

Dato : 08-12-03 13:18

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> with the Glidos button.
>
> You can use the "Adjust" button to select full-screen mode and change

Jup, og rode med de indstillinger osv osv, da jeg så prøvede på at starte
spillet sagde den at den sti som skulle aktivere exe filen ikke passede så
jeg gik ind i deres ini fil med alle deres stier og ændrede den til den
korrekte, det som så undrede mig lidt var det faktum at programmet glidos
var sat til at aktivere en Carmav.exe fil, men i min version af Carmageddon
havde jeg så sandelig ikke den fil, kun en Carma.exe hvordan kan det være?

Mvh
Silver.

Fra : Madsen

Dato : 08-12-03 13:22

On Mon, 8 Dec 2003 13:18:13 +0100, "Silver"
> [...]

>havde jeg så sandelig ikke den fil, kun en Carma.exe hvordan kan det være?

Du har glemt at installere Glide patchen til Carmageddon.
Den finder du samme sted som Glideos

mvh Madsen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 08-12-03 15:07

Silver wrote:
> [...]
> fil, men i min version af Carmageddon havde jeg så sandelig ikke den
> fil, kun en Carma.exe hvordan kan det være?

Det er fordi du ikke har læst instruktionerne ordentligt igennem på
glidos' website.

-Sune

--
Is this a christmas sig or an OE bug?