Ny bil = forhandler rabat ?
Fra : Ham selv !

Dato : 07-12-03 17:25

Er det mon mulig at få noget rabat ved køb af ny bil, i disse svære tider
hos forhandlere

tænker ikke lige på prisnedslag, men måske en orig. alarm til 3300.- feks.

Skal handle bil i næste uge.... til privat kørsel
En Touran Highline VAN 2.0 TDI til 233.000.-
Og med ekstra udstyr for ca. 25.000

Daammm..... 3 måneders leverings tid på Touran

Btw. er der nogen som kender til DSG gearkassen ?? er det bare så godt de
gør det til ??
Forhandleren har ingen biler hjemme til afprøvning, men handlen er ikke
forpligtiget før jeg har godkendt bilen
med gearkassen pga. overnævnte, da de ingen problemer har med at sælge
den

Best Regards

Glenn

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-12-03 17:48

"Ham selv !" <vectra2000@(GÆT)ofir.dk> skrev i en meddelelse
> tænker ikke lige på prisnedslag, men måske en orig. alarm til 3300.- feks.

Normalt er det ikke noget problem at få noget med gratis.
Fx alarm, træk, måtter o. lign.

Nogle gange hjælper det at gå til 2 forskellige forhandlere, og så lade dem
underbyde hinanden. Jeg kiggede for nogle måneder siden på en ny Toyota
LandCruiser VX100. Jeg snakkede med to forhandlere. Nr. 2 sagde at han til
hver en tid ville gå under forhandler 1.

> Skal handle bil i næste uge.... til privat kørsel
> En Touran Highline VAN 2.0 TDI til 233.000.-
> Og med ekstra udstyr for ca. 25.000

Hvad er det for noget ekstra udstyr du skal have på?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ham selv !

Dato : 07-12-03 17:59

meddelelse news:bqvljc$ne0$1@sunsite.dk...

> [...]
> hver en tid ville gå under forhandler 1.

> Hvad er det for noget ekstra udstyr du skal have på?

Climatronic 2784.-
Xenon lygter 9499.-
el-klapbare sidespejle 1417.-
Perlelak 2642.-
træk 6789.-
----------------------------------
23113.-

levering 3880.-
-----------------------------------
I alt 27011.-

Og så ville det jo være rart hvis de smed en alarm i handlen evt.

Glenn

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-12-03 18:23

"Ham selv !" <vectra2000@(GÆT)ofir.dk> skrev i en meddelelse
> træk 6789.-

Det var da noget af en pris for et træk....

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ham selv !

Dato : 07-12-03 18:39

> Det var da noget af en pris for et træk....
>
> --

Så tør jeg ikke skrive hvad div. koster til den nye Golf
men tjek lige selv
http://www.vw.dk/includes/pdf_priser/pdf/den_nye_golf.pdf

Glenn

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-03 18:52

meddelelse news:bqvnmc$q3u$1@sunsite.dk...

> Det var da noget af en pris for et træk....

Tjaah, fagre ny verden.
På en ny VW kan du ikke bare klipse nogle ledninger på med nogle strømtyve.
Lysene er styret via CAN-BUS og der skal derfor tilkobles en controllerbox
fra anhængertrækkets stikdåse til CAN gateway'en som sidder oppe i
instrumenthuset.
Så bare at trække ledninger er et stort arbejde du skal afmontere alle
afdækninger i den ene side og instrumenthuset skal afmonteres osv.
+ hardwaren's pris oveni.

Det bliver sværere og sværere for perlegrusmekkeren, suk.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Leonard

Dato : 07-12-03 19:13

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>På en ny VW kan du ikke bare klipse nogle ledninger på med nogle strømtyve.

Min Transporter er godt nok ikke helt ny, model 2002, men den har da
et stik ved den ene baglygte til at sætte trailerstikket til.
Men mon ikke en stor del af prisen er for at få et aftageligt træk?

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-03 19:22

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Min Transporter er godt nok ikke helt ny, model 2002, men den har da
> et stik ved den ene baglygte til at sætte trailerstikket til.
> Men mon ikke en stor del af prisen er for at få et aftageligt træk?

I en 2002 Transporter er lysene ikke styret af CAN-BUS som i de nye modeller
bla. Polo, Touran, Tuareg og Golf.
Jeg ved ikke lige hvor stor en andel af prisen der er selve trækket, jeg
tror faktisk at det han omtaler er frabiksmonteret, da det er en VAN hvor
afgiften ikke er så høj kan det vist bedst betale sig.
Men der er ingen tvivl om at det tager 3 gange så lang tid at montere et
træk på en en bil med fuld CAN styring i modsætning til før hvor man brugte
stikket bag på lygten eller strømtyve.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Karsten Andersen

Dato : 08-12-03 11:40

Sun, 7 Dec 2003 19:22:15 +0100, skrev "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk>, på 34 linier, i
<3fd36fd2$0$27301$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, :

>Men der er ingen tvivl om at det tager 3 gange så lang tid at montere et
>træk på en en bil med fuld CAN styring i modsætning til før hvor man brugte
>stikket bag på lygten eller strømtyve.

Forhåbligt er det ikke normalt og bruge strømtyve...
Det er da ren Fusk.

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Niels Bengaard

Dato : 07-12-03 18:07

> Forhandleren har ingen biler hjemme til afprøvning, men handlen er ikke
> forpligtiget før jeg har godkendt bilen
> med gearkassen pga. overnævnte, da de ingen problemer har med at sælge
> den

Hvis de ikke har problemer med at sælge bilen til en anden uden rabat, så
sælger de den nok ikke til dig med rabat.

Niels

Fra : Brizz

Dato : 07-12-03 18:14

> [...]
>
> Skal handle bil i næste uge.... til privat kørsel
> En Touran Highline VAN 2.0 TDI til 233.000.-

Synes du skal gå ned og købe det sidste nye bilmagasin. Der er en stor
artikkel om netop det samme som der kommer med nogen gode fif som jeg mener
er brugbare. For der ER penge at spare!!

Mvh Brian
--
www.gronaerten.dk

Fra : Ham selv !

Dato : 07-12-03 18:42

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> Synes du skal gå ned og købe det sidste nye bilmagasin. Der er en stor
> artikkel om netop det samme som der kommer med nogen gode fif som jeg
mener
> er brugbare. For der ER penge at spare!!

Er på vej :)

Glenn

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-03 18:59

> [...]

> Daammm..... 3 måneders leverings tid på Touran
>
> Btw. er der nogen som kender til DSG gearkassen ?? er det bare så godt de

Gute fahrt har testet den ved flere lejlighede i Audi TT, Golf R32 og den
nye Audi A3 og de er vilde med det.
Det giver nogle kanon hurtige gearskift. ala Formel 1.

Så må tiden bare vise om de kan få det til at holde.
Jeg har stærkt overvejet det på min næste bil som måske også bliver en
Touran.
Eneste bagtanke jeg har er det med holdbarheden, det er jo trods alt en
rimelig ny og ukendt konstruktion.

Fra : Fly Christensen

Dato : 08-12-03 13:07

On Sun, 7 Dec 2003 18:58:39 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

[snip]
>Gute fahrt har testet den ved flere lejlighede i Audi TT, Golf R32 og den
>nye Audi A3 og de er vilde med det.

"Gute Fahrt" giver jeg ikke meget for. Det er et rent VW Audi blad. AT
det kun omhandler èt firma, får alarmklokkerne til at ringe hos mig.
Desuden har jeg endnu ikke læst noget kritisk i det blad, de gange jeg
har haft det i hånden.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-12-03 13:20

On Mon, 08 Dec 2003 12:07:13 GMT, Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net>
wrote:

> [...]
>det kun omhandler èt firma, får alarmklokkerne til at ringe hos mig.
>Desuden har jeg endnu ikke læst noget kritisk i det blad, de gange jeg

Svarer sikkert til dét blad, VAG udgiver i DK (kan ikke huske navnet,
selvom jeg har fået bladet siden det 1. nummer for mange år siden).
En biltest i dét blad er ikke 5 potter p** værd - selvsagt.

/Mogens