Tilslutning af mikrofon
Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 07-12-03 16:40

Hej

Jeg har problemer med noget så banalt som at tilslutte en mikrofon til mit
ældre ASUS TX 97 med integreret lydkort.

Jeg har prøvet mikrofonen på en bærbar og den er ok.
Når jeg sætter den til TX97 kortet har jeg lyd igennem, men den er rigtig,
rigtig svag og der er meget støj på den.

Jeg har rodet meget med indstillingerne uden at det har ændret noget.

Kan det virkelig passe at mikrofon indgangen på et TX97 kort er så "døv"
eller kludrer jeg i opsætningen ??

Alle tips og ide'er er meget velkomne

Mvh
Morten

Fra : Kurt Daniel Conradse~

Dato : 08-12-03 20:32

"(5220)Morten Kølbæk" <mok@geocities.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har rodet meget med indstillingerne uden at det har ændret noget.
>
> Kan det virkelig passe at mikrofon indgangen på et TX97 kort er så "døv"

Prøv boost/forstærk mic i lydindstillinger Har selv haft et magen til det
virker stadigt godt der hvor det er nu! Mvh. Kurt

Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 08-12-03 21:46

> Prøv boost/forstærk mic i lydindstillinger Har selv haft et magen til det
> virker stadigt godt der hvor det er nu! Mvh. Kurt

Der er desværre ikke en boost/forstærk i lydindstillinger i Asus TX97 eller
også er der noget som jeg ikke har installeret korrekt.
Jeg har nemlig også en IBM 300PL og der er sådan en +20 dB boost i mic
indgangen.

Mvh Morten

Fra : Kurt Daniel Conradse~

Dato : 08-12-03 22:46

> [...]
> også er der noget som jeg ikke har installeret korrekt.
> Jeg har nemlig også en IBM 300PL og der er sådan en +20 dB boost i mic

hmm det var et TX97-xe kan jeg se. Jeg kan så bare ikke huske om jeg satte
et c-media lydkort i lige den maskine. Jeg har kun flashen og manual
liggende. Jeg tror du har hentet de sidste audio driver så det er ok Håber
du finder en løsning.
Mvh. Kurt

Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 09-12-03 22:38

> [...]
> et c-media lydkort i lige den maskine. Jeg har kun flashen og manual
> liggende. Jeg tror du har hentet de sidste audio driver så det er ok

Hmm, ja, ok, tak for indsatsen

Mvh Morten

Fra : Kurt Daniel Conradse~

Dato : 08-12-03 22:57

"(5220)Morten Kølbæk" <mok@geocities.com> skrev i en meddelelse
Du kan lige se/gemme denne side her, den er måske god at have.