nyt netkort i maskine
Fra : jk

Dato : 07-12-03 16:27

Hej gruppe

Jeg har for jeg ved ikke hvilken gang isat et nyt netkort, i en bambus
maskine 450 Hz, win98 2., men jeg kan ikke få lo.... til at ville kendes ved
kortet.
Den kommer hver gang og fortæller automatisk, at det er et fast Ethernet
controller kort (2com PCI), og at jeg så skal indsætte min CD med win 98
2. - men den kan ikke finde ud af hvilket kort det er.
Og vælger jeg i listen over netkortene, genstarter får jeg fejlmeddelelsen "
der er problemer med driverinstall.... "

Hvad har jeg lige overset ??

--
mvh.
jk

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 07-12-03 16:39

jk wrote:

<snip>
> Hvad har jeg lige overset ??

At det ville være rigtigt smart at skrive hvilket netkort det er,
og hvilken driver du har forsøgt dig med.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
http://linuxforum.dk - 5. og 6. marts 2004.

Fra : jk

Dato : 07-12-03 16:45

Thomas Alexander Frederiksen wrote:
> jk wrote:
>
> <snip>
>
> At det ville være rigtigt smart at skrive hvilket netkort det er,
> og hvilken driver du har forsøgt dig med.

øh,
hvad skal du vide mere end 2com fast ethernet controller - måske 10/100
men jeg har ikke andre spec. på det hos mig (er hos ejeren)
De andre gange jeg har monteret kort har systemet selv fundet ud af at
installere det uden de nævnte problemer. Altså kort i - CD i og så var det
færdigt !?

--
mvh.
jk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-12-03 16:56

"jk" <j.k@dk> wrote in message news:3fd34ae2$0$30085$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> øh,
> hvad skal du vide mere end 2com fast ethernet controller - måske 10/100

Det er jo nok et 3com

Jeg har ikke hørt om et 2com kort

Prøv http://www.3com.com/products/en_US/downloadsindex.jsp

og så må der stå med et klistermærke eller på selve chippen du kan bruge til noget.

men ellers skal du jo bruge disse drivere, og så vil windows 98 jo altid have den skide cd.

Fra : jk

Dato : 07-12-03 17:07

Bjarke Hansen wrote:
> Jeg har ikke hørt om et 2com kort

ja, jeg tror også det er et 3com
huskefejl og så genbrug går altid galt

--
mvh.
jk

Fra : KL

Dato : 07-12-03 16:57

> [...]
> De andre gange jeg har monteret kort har systemet selv fundet ud af at
> installere det uden de nævnte problemer. Altså kort i - CD i og så var det

Måske http://www.3com.com/products/en_US/downloadsindex.jsp vil hjælpe.

Når du har identificeret og downloadet korrekt driver bør du nok fjerne
alle referencer til kortet og så genstarte maskinen. Med referencer
mener jeg system/enheder i kontrolpanelet. Når maskinen så vender kommer
den og spørger efter driver og på det tidspunkt er du klar med driveren
på diskette eller cd.

Klaus Larsen

Fra : jk

Dato : 07-12-03 17:08

KL wrote:
> [...]
> kommer
> den og spørger efter driver og på det tidspunkt er du klar med

det kigger jeg lige på når jeg får fat i maskinen igen
tak for alle svarene

--
mvh.
jk