Glæd jer....
Fra : zcully

Dato : 07-12-03 14:28

Var lige i Tyskland i fredags og se Metallica.
Pyyyha de kunne trykke den af. Nu var det min første koncert med dem og jeg
vil sige at den holder med at de er et af verdens bedste livebands. Et band
der var så tændt som dem er længe siden jeg har set. Der var tryk på fra
start til slut. Man kan også godt se at de ændrer temmelig meget på sættet.
Meget af det de laver på scenen improviserer de. Som på et tidspunkt hvor
Lars Ulrich tager guitaren fra Kirk Hammet og begynder at spille introen til
Nothing else matters. herfter går Hammet så op bag trommerne og spiller med.
Det var sgu sjovt.
Eneste minus ved koncerten var at det var AAAAAAALT for højt. Jeg brugte
ørepropper, men jeg kunne alligevel mærke trykket i ørene nogle gange. Også
faldte koncerten også meget til jorden da de spillede The unnamed feeling
fra St. Anger albummet. Den var flad live.

Men alt i alt en sublim koncertoplevelse
Jeg er ihverfald med i Parken til maj.

De spillede i næsten 2 en halv time og deres sæt var:
Blackened
Fuel
Seek and Destroy
Fade To Black
The Thing That Should Not Be
Frantic
Creeping Death
The Unnamed Feeling
Sad But True
One
Whiplash
Harvester Of Sorrow
Nothing Else Matters
Master Of Puppets
St. Anger
Enter Sandman
Am I Evil?
Damage Inc.

/Zcully

Fra : Kong Kent

Dato : 07-12-03 14:45

> [...]
til
> Nothing else matters. herfter går Hammet så op bag trommerne og spiller

Det er sq ikke ret improviseret kan jeg læse *gg*

Da jeg så dem på Roskilde i år, lavede de samme lille "gag". Lars Ulrich
brugte dog trommestikkerne, og ikke fingrene, til at lave introen på Kirks
guitar, og sjovt nok dansede de to drenge op til Ulrichs gryder bagefter, og
så gav de den gas - mens tilskuerne gav den lighter-gas

> Men alt i alt en sublim koncertoplevelse
> Jeg er ihverfald med i Parken til maj.

Også mig!! Det bliver fan'me fedt.

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : -V-

Dato : 08-12-03 03:13

zcully wrote:
> De spillede i næsten 2 en halv time og deres sæt var:
> [...]

Det er en brandblæret setliste.

Især hæfter jeg mig ved 'Am I Evil', som er mit alltimefavorite
Metallica-nummer (og ja, jeg ved godt at det ikke...bla bla bla....).

Spillede de hele nummeret, og ikke bare lidt af det?

Jeg har hørt Metallica 4 gange (første gang i ´89), og jeg har aldrig hørt
det live.

-V-

Fra : zcully

Dato : 08-12-03 16:26

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> [...]
> Metallica-nummer (og ja, jeg ved godt at det ikke...bla bla bla....).
>
> Spillede de hele nummeret, og ikke bare lidt af det?

Ja det er et totalt svedigt nummer. Det var det hele af den de spillede, så
det var perfekt

> Jeg har hørt Metallica 4 gange (første gang i ´89), og jeg har aldrig hørt
> det live.
>

> -V-

/Zcully