Hvilken adsl udbyder akseptere flere bruge~
Fra : Jørgen L

Dato : 07-12-03 12:46

Eksempel hvis min nabo og jeg vil dele forbindelse

Hilsen Jørgen

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-12-03 12:53

Jørgen L wrote:
> Eksempel hvis min nabo og jeg vil dele forbindelse

Tiscali

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : cykellapper

Dato : 07-12-03 14:24

Hvad med en router, og et netkabel over til naboen? det er der vist ingen,
der kan finde ud af. Om det er lovligt, det ved jeg ikke.

Preben
(Cykellapper)

Fra : Nicolai

Dato : 07-12-03 16:35

"cykellapper" <pfssssssssssssssssssssssss@HvAdTrOrDUcykellapper.dk> wrote in
message news:3fd329e2$0$95085$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hvad med en router, og et netkabel over til naboen? det er der vist ingen,
> der kan finde ud af. Om det er lovligt, det ved jeg ikke.

Tele2 skriver, at du godt må have flere på linien, såfremt det er indenfor
hustanden. Og man skal vist være kreativ, for at mene at en boligblok er en
hustand.

Jeg mener, at Tiscali er ligeglade med hvor folk sidder henne.

> Preben
> (Cykellapper)

Nic

Fra : Benjamin

Dato : 09-12-03 12:40

cykellapper wrote:
> [...]

Der er vel ingen der forbyder dig at have lokalt netværk... og udbyderen kan
vel højst opsige dit abonnement hvis de opdager det. Hvordan skulle de det?

/ Benjamin

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 13-12-03 17:52

cykellapper wrote:

> Hvad med en router, og et netkabel over til naboen? det er der vist ingen,
> der kan finde ud af. Om det er lovligt, det ved jeg ikke.

Flot Preben. Du viser igen din mangel på at svare på spørgsmål der
bliver stillet.

Spørgsmålet lød (bare for at gentage for dig, for du har tilsyneladende
ikke læst det): Hvilken adsl udbyder accepterer flere brugere på samme
linie?

Dit svar: Hvad med en router, og et netkabel over til naboen? det er der
vist ingen, der kan finde ud af.

Det har du fuldstændig ret i, men der blev ikke spurgt om hvordan man
snyde sin udbyder.

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : cykellapper

Dato : 16-12-03 17:26

"Jan G. Nielsen" <no@mail.net> wrote in message
> cykellapper wrote:
>
> Det har du fuldstændig ret i, men der blev ikke spurgt om hvordan man
> snyde sin udbyder.

Hvad fanden, TDC tager da røven på os hver eneste dag!

I øvrigt har jeg svært ved at se relevansen i dit indlæg. Det er da endnu
mere ubrugbart for spørgeren end mit.

Preben
(Cykellapper)

- der _ikke_ snyder sin udbyder, men ikke ville have de mindste skrupler ved
at gøre det!!

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 18-12-03 00:21

> Hvad fanden, TDC tager da røven på os hver eneste dag!

Så som?

> I øvrigt har jeg svært ved at se relevansen i dit indlæg. Det er da endnu
> mere ubrugbart for spørgeren end mit.

....og dermed burde du ikke havde sagt noget i første omgang.

> - der _ikke_ snyder sin udbyder, men ikke ville have de mindste skrupler ved
> at gøre det!!

Nej, det er gået op for mig hvor lav din morale er.

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : cykellapper

Dato : 18-12-03 01:45

> Så som?

SMS-takster?? ADSL-takster?? Mobil-takster?? Besynderlige skattefradrag, der
måske er lovlige, men etisk og moralsk er dybt forkastelige (Har foreløbigt
kostet os alle 2 mia!)?? At de (I?) _bevidst_ sylter support til andre
teleselskaber, de (I?) sælger kapacitet videre til??
Føj selv til listen!!
Monopolet længe leve!!

> ...og dermed burde du ikke havde sagt noget i første omgang.

Det _kunne_ jo dreje sig om, at manden var i tvivl om, hvorvidt man kunne
koble flere PC'ere på samme linie. Der gjorde jeg opmærksom på, at med en
router, kan han gøre det (alternativt med flere IP-adresser).

> Nej, det er gået op for mig hvor lav din morale er.

Al respekt for loyale medarbejdere, men jeg skal nok _selv_ vurdere, hvad
jeg finder i orden eller ej. Du skal fandme ikke sige, at du ikke snyder med
skatten, hastighedsbegrænsningerne, licensen eller noget helt fjerde.

Preben
(Cykellapper)
(Der dælme gerne ville købe en komplet infrastruktur med medfølgende monopol
for en slik, for derefter at udnytte lortet til det yderste)

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 18-12-03 10:05

> SMS-takster?? ADSL-takster?? Mobil-takster??

Hvad snakker du om?

> Besynderlige skattefradrag, der måske er lovlige, men etisk og moralsk er dybt forkastelige (Har foreløbigt
> kostet os alle 2 mia!)??

Det er ikke så smart af TDC, men det er et faktum at det ikke var
ulovligt og regeringen vidste alt om det.

> At de (I?) _bevidst_ sylter support til andre
> teleselskaber, de (I?) sælger kapacitet videre til??

I? Jeg sylter ikke nogen. Mit navn er Jan. Ikke TDC.

Hvad er det for noget med at TDC sylter support? Konkrete eksempler tak.

> Føj selv til listen!!

Nej.

> Monopolet længe leve!!

Det er ophævet?

> Det _kunne_ jo dreje sig om, at manden var i tvivl om, hvorvidt man kunne
> koble flere PC'ere på samme linie. Der gjorde jeg opmærksom på, at med en
> router, kan han gøre det (alternativt med flere IP-adresser).

Du gjorde opmærksom på at han bare kunne snyde sin udbyder.

> [...]
> skatten, hastighedsbegrænsningerne, licensen eller noget helt fjerde.

Jo?

> (Der dælme gerne ville købe en komplet infrastruktur med medfølgende monopol
> for en slik, for derefter at udnytte lortet til det yderste)

....ja suk!
Så bruger du et indlæg på at fortælle om et firma som du mener snyder,
bedrager og udnytter folk - for derefter at sige at det kunne du godt
selv finde på at gøre. Er det det man ville kalde et selvmål?

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : cykellapper

Dato : 18-12-03 17:28

> Hvad snakker du om?

At priserne er baseret på det maksimale, de kan få forbrugerne til at
betale. IKKE på de faktiske omkostninger + en rimelig avance.

SMSer er særligt slemme. Det koster IKKE TDC EN SKID at sende sådan een
gennem systemet!!

> Hvad er det for noget med at TDC sylter support? Konkrete eksempler tak.

Prøv at oprette et fastnetabonnement hos f.eks DLG. Fejlmeld telefonen, og
se, hvad der sker. Der kommer en tekniker den syvende dag, for man er
garanteret support indenfor en uge. Jeg har set det adskillige gange!!

> Det er ophævet?

Nej - ikke så længe TDC ejer kablerne i jorden - som de iøvrigt erhvervede
for en slik, set i forhold til anlægsudgifterne.

> Du gjorde opmærksom på at han bare kunne snyde sin udbyder.

Ja! Også det!
Håber fandme han gør det!

> Jo?

Puds glorien, makker!

> [...]
> bedrager og udnytter folk - for derefter at sige at det kunne du godt
> selv finde på at gøre. Er det det man ville kalde et selvmål?

For de fatsvage:

<IRONI>
(Der dælme gerne ville købe en komplet infrastruktur med medfølgende monopol
for en slik, for derefter at udnytte lortet til det yderste)
<\IRONI>

Yderlige hellige indlæg fra din side vil ikke blive besvaret herfra.

Preben
(Cykellapper)

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 18-12-03 17:47

> At priserne er baseret på det maksimale, de kan få forbrugerne til at
> betale. IKKE på de faktiske omkostninger + en rimelig avance.

Nu er det jo ikke TDC der fastsætter hvad andre firmaer f.eks skal tage
for deres ydelser. Og TDC er da absolut ikke de dyreste i mobil-abbo.
Men det er kun TDC du synes det om?

> SMSer er særligt slemme. Det koster IKKE TDC EN SKID at sende sådan een
> gennem systemet!!

Muligvis ikke. Kender jeg ikke noget til. Men det koster det samme for alle.

> [...]
> se, hvad der sker. Der kommer en tekniker den syvende dag, for man er
> garanteret support indenfor en uge. Jeg har set det adskillige gange!!

Det system der bliver bestilt tekniker i er centralt for udbyderne.
Hvilket vil sige at det er det samme system. Ergo har alle lige meget
styr på teknikerne. Det er nok nærmere et udslag af at man hellere vil
sende en tekniker til en nyoprettelse end en fejl.

> Det er ophævet?
> Nej - ikke så længe TDC ejer kablerne i jorden - som de iøvrigt erhvervede
> for en slik, set i forhold til anlægsudgifterne.

Der findes firmaer i DK der udbyder telefoni uden om TDC's kabler. Så jo
monopolet er ophævet.

> Ja! Også det!
> Håber fandme han gør det!

Det må han helt selv om.

> Puds glorien, makker!

Du spurgte. Jeg svarede.

> For de fatsvage:

Altså dig?

> Yderlige hellige indlæg fra din side vil ikke blive besvaret herfra.

Du besvarer jo heller ikke. Du lukker bare galde ud. Du har pt. ikke
kunne komme med et konkret bevis for noget af det du postulerer.
Desuden klipper du bare det fra i indlæggene som du ikke lige vil svare på.

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-12-03 17:55

"cykellapper" <pfssssssssssssssssssssssss@HvAdTrOrDUcykellapper.dk> writes:

>SMSer er særligt slemme. Det koster IKKE TDC EN SKID at sende sådan een
>gennem systemet!!

Hvis TDC kunne sælge dem for 100 kr/stk, ville de da gøre det. Alt
andet ville da være vanvittigt.

Samtidig er det jo "gynger og karruseller". Hvis man skulle betale
efter de reelle omkostninger, ville det nok koste 1 øre at sende
en SMS i byen, mens det skulle koste 20.000 kroner at sende præcis
den samme SMS på landet via en meget lidt brugt mast.

Så virker det jo også perfekt?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 18-12-03 18:50

> Hvis TDC kunne sælge dem for 100 kr/stk, ville de da gøre det. Alt
> andet ville da være vanvittigt.

Det må man sige. Det er jo et firma som alle andre.

> [...]
> en SMS i byen, mens det skulle koste 20.000 kroner at sende præcis
> den samme SMS på landet via en meget lidt brugt mast.

Ja. Lidt samme historie med ADSL, ISDN og PSTN.

> [...]
> se, hvad der sker. Der kommer en tekniker den syvende dag, for man er
> garanteret support indenfor en uge. Jeg har set det adskillige gange!!

Selv NÅR man får det man beder om, skal man nok finde noget at brokke
sig over. Man er vel smålig dansker??

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 18-12-03 23:13

wrote:

>At priserne er baseret på det maksimale, de kan få forbrugerne til at
>betale. IKKE på de faktiske omkostninger + en rimelig avance.

Ja, selvfølgelig. Alt andet ville da være vanvittigt. TDC's formål er
at tjene penge - det er sådan set formålet met ethvert privat firma.
Hvis du mener det kan løbe rundt med lavere priser, så lav et
konkurrerende firma med lavere priser.

><IRONI>
>(Der dælme gerne ville købe en komplet infrastruktur med medfølgende monopol
>for en slik, for derefter at udnytte lortet til det yderste)
><\IRONI>

Vi kan hurtigt blive enige om at politikerne solgte en infrastruktur som
burde være forblevet offentlig, absurd billigt. Men det er da ikke
TDC's fejl - det er politikernes fejl.

Hvis nogen som råder over rigeligt med ekspertise til at vurdere
værdien, alligevel vil sælge dig noget værdifuldt billigt, mener du så
også at det er umoralsk at sige ja tak?

Politikerne har, som så ofte, begået en horribel fejl. TDC kan dårligt
kritiseres for det.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : cykellapper

Dato : 19-12-03 00:08

"Jesper Dybdal" <jdunetnospam@u10.dybdal.dk> wrote in message

> Ja, selvfølgelig. Alt andet ville da være vanvittigt. TDC's formål er
> at tjene penge - det er sådan set formålet met ethvert privat firma.

Ja, men det betyder vel ikke, at det skal være det altafgørende? Så længe
det giver et godt overskud, behøver man vel ikke blive bisset? Man kan vel
også have en tilfredshed ved at lave et godt produkt, man kan være stolt af?

> Hvis du mener det kan løbe rundt med lavere priser, så lav et
> konkurrerende firma med lavere priser.

Det er jo det jeg ikke kan. Jeg skal jo leje kobberet af TDC, medmindre jeg
selv vil grave nye kabler ned ved siden af deres. Den investering er der
vist ingen, der tør binde an med.

> Vi kan hurtigt blive enige om at politikerne solgte en infrastruktur som
> burde være forblevet offentlig, absurd billigt. Men det er da ikke
> TDC's fejl - det er politikernes fejl.

Helt rigtigt! Fejlen ligger hos de folkevalgte, der solgte guldægget.

> Hvis nogen som råder over rigeligt med ekspertise til at vurdere
> værdien, alligevel vil sælge dig noget værdifuldt billigt, mener du så
> også at det er umoralsk at sige ja tak?

Næh, jeg mener måske bare, at den forholdsvist lave investering til en vis
grad burde komme forbrugerne til gode.

> Politikerne har, som så ofte, begået en horribel fejl. TDC kan dårligt
> kritiseres for det.

Mjaaaa... jeg ved ikke.... Det er vel tilladt for selskaber at have en
samvittighed?? Specielt, når man sælger et produkt meget få borgere kan
undvære.

Måske skulle TDC-cheferne i erhvervspraktik hos Mærsk?? Ved det ikke...

.... og nu da den her diskussion ER kørt af sporet, har jeg samme indstilling
overfor andre monopol-skabende virksomheder, der i profittens navn kvæler
konkurrenterne, for derefter at sætte en urealistisk høj markedspris. Er de
sidste kroner så vigtige, at man bare hensynsløst skal lukke afdelinger i
samfund, der i mange tilfælde er dybt afhængige af arbejdspladserne? Hvis
der er så meget at spare på de rationaliseringer, hvorfor bliver produkterne
så ikke billigere for slutforbrugeren? Bliver kvaliteten af produkterne
bedre af, at folk ikke har alternativer?
Jeg taler her om ARLA, Danish Crown, Danpo m.fl.

For nogle år siden bestod størstedelen af Grundfos' overskud af afkast fra
formuen. Produktionen løb kun lige rundt. Da besluttede virksomheden, at de
var en industrivirksomhed, og ikke et investeringsselskab. Man satte en ny
dagsorden, der atter skulle bringe produktionen frem som det primære i
virksomheden.
Spørgsmålet er, om mere kyniske forretningsfolk ville have lukket butikken
og leget videre med formuen?

JA! Jeg bekæmper disse virksomheder (Arla, Danish Crown, TDC) med næb og
klør. I hvert fald forsøger jeg at få folk til at forholde sig kritisk
overfor dem. Enden bliver, at vi slet ikke har noget alternativ til deres
produkter!!

Det, jeg _selv_ kan gøre, og som jeg gør, er at købe mit (økologiske
frilands-) kød direkte af lokale bondemænd (til 1/3 af prisen i
supermarkeder og i en helt anden kvalitet) og vælge mælk fra Thise Mejeri
(når jeg kan). Og jeg fatter ikke, der ikke er flere, der gør det.....

Preben
(Cykellapper)
- Sur teleforbruger

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-12-03 20:23

"cykellapper" <pfssssssssssssssssssssssss@HvAdTrOrDUcykellapper.dk> skrev i
en meddelelse news:3fe23363$0$95098$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ja, men det betyder vel ikke, at det skal være det altafgørende? Så længe
> det giver et godt overskud, behøver man vel ikke blive bisset?

Er du kommunist? Aktieselskaber har ejeren, der gerne ser optimal
forrentning af deres investering.

> Man kan vel
> også have en tilfredshed ved at lave et godt produkt, man kan være stolt
af?

Det gør du bare, jeg foretrækker god forrentning på mine aktier.

> Det er jo det jeg ikke kan.

Ohh, jeg troede lige du sagde man kunne...

> [...]

forrentning af deres investering.

> Måske skulle TDC-cheferne i erhvervspraktik hos Mærsk??

Det var dog en glimrende sammenligning.. Sæt dig lige ind i deres forretning
(som jeg i øvrigt har stor respekt for) inden du udtaler dig om at de er
mere filantropiske end TDC

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-12-03 20:19

"cykellapper" <pfssssssssssssssssssssssss@HvAdTrOrDUcykellapper.dk> skrev i
en meddelelse news:3fe1d59f$0$95029$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> At priserne er baseret på det maksimale, de kan få forbrugerne til at
> betale. IKKE på de faktiske omkostninger + en rimelig avance.

Du går ikke ind for markedskræfter?
Kender du forøvrigt de faktiske omkostninger?

> SMSer er særligt slemme. Det koster IKKE TDC EN SKID at sende sådan een
> gennem systemet!!

Nej, 1 SMS er ret billig, men det er infrastrukturen ikke.
Jeg går ud fra at du udtaler dig ud fra viden, og du kender således
opbygningen af GSM-protokollen. Du vil derfor forstå min analogi når jeg
blot siger at det ville gå galt hvis mørbrad og hakket oksekød havde samme
kilopris.

> Prøv at oprette et fastnetabonnement hos f.eks DLG. Fejlmeld telefonen, og
> se, hvad der sker. Der kommer en tekniker den syvende dag, for man er
> garanteret support indenfor en uge. Jeg har set det adskillige gange!!

Du er kunde hos DLG, brok dig til dem. DLG kan sagtens få en bedre
support-aftale med deres underleverandør

> Nej

Jævnfør?

> [kabler] som de iøvrigt erhvervede
> for en slik, set i forhold til anlægsudgifterne.

De blev solgt til markedsprisen.

Fra : cykellapper

Dato : 19-12-03 22:23

> Du går ikke ind for markedskræfter?

Jo jeg gør! Jeg går ind for sund konkurrence. Ikke monopol!!

> Kender du forøvrigt de faktiske omkostninger?

Nix!
Men er der nogle, der er i tvivl om, hvilket guldæg SMS er? Hvad er
MB-prisen på SMS-data?? Rimelig fucking høj, tror jeg nok. Og så kan de
samtidig sendes, når nettet ikke er belastet af anden trafik.

> [...]
> blot siger at det ville gå galt hvis mørbrad og hakket oksekød havde samme

Jeg kender ikke en skid til GSM-protokollen - jeg ejer ikke engang en
mobiltelefon.
Det er klart, at der er store anlægsudgifter ved at oprette nettet, men der
er eddermame også et stort marked! Anlægsudgifterne til SMS er vel ret
begrænsede, når nettet er der, er de ikke? En forholdsvis simpelt server kan
vel sagtens håndtere flere hundrede tusinde SMS'er i timen. Har jeg ret?
Det svarer (rent datamæssigt) til at hakket fars kostede mange mange gange
mere end mørbrad!

> Du er kunde hos DLG, brok dig til dem. DLG kan sagtens få en bedre
> support-aftale med deres underleverandør

Jeg er ikke kunde hos DLG, men har før fejlmeldt linier til dem. De siger
det samme som jeg: Vi rekvirerer en tekniker ved TDC, men der går 7 dage
inden han kommer!
Mht til supportaftaler: TDC har sat sig for, at INGEN må få samme service
til en lavere pris. Det er det, der er monopolet!!!!!

> Jævnfør?

*suk*
Læs venligst tråden. Jeg orker ikke at forklare det een gang til

> De blev solgt til markedsprisen.

*LOL*

Preben
(Cykellapper)

Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv - og kun mig selv.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-12-03 23:17

"cykellapper" <pfssssssssssssssssssssssss@HvAdTrOrDUcykellapper.dk> skrev i
en meddelelse news:3fe36c16$0$95045$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Men er der nogle, der er i tvivl om, hvilket guldæg SMS er?

Læs min analogi længere nede...

> Og så kan de
> samtidig sendes, når nettet ikke er belastet af anden trafik.

Jeg troede ikke du kendte en "skid" til GSM-protokollen...

> Jeg kender ikke en skid til GSM-protokollen

En kende skråsikre udtalelser, i så fald...
En celle kan håndtere x samtaler og y SMS'er pr minut. Forholdet mellem
disse to er ikke simpelt at ændre. Dvs, man skal helst have solgt såvel
samtaler som SMS'er uden at løbe tør for nogen af dem. Tilsvarende skal en
slagter helst have solgt hele koen og ikke kun mørbraden. Derfor
differentierer han på prisen, således at mørbraden er dyrere, selvom prisen
for at fremstille et pund hakket kød reelt er dyrere end at fremstille en
mørbrad.

> [...]
> er eddermame også et stort marked! Anlægsudgifterne til SMS er vel ret
> begrænsede, når nettet er der, er de ikke?

Det er dig der har alle priserne, så you tell me.

> En forholdsvis simpelt server kan
> vel sagtens håndtere flere hundrede tusinde SMS'er i timen. Har jeg ret?

Det ved du vel, siden du kunne regne ud at SMS'er er et guldæg

> Jeg er ikke kunde hos DLG, men har før fejlmeldt linier til dem. De siger
> det samme som jeg: Vi rekvirerer en tekniker ved TDC, men der går 7 dage
> inden han kommer!

DLG kan bestille en til ankomst indenfor 3 timer.. Og det koster dem ikke
mere end hvis en alm. slutkunde gør det. DLG har købt et produkt og det får
de leveret. Ellers kommer Telestyrelsen efter TDC

> Det er det, der er monopolet!!!!!
> Læs venligst tråden. Jeg orker ikke at forklare det een gang til

Bare henvis til et sted hvor TDC's monopol er sikret

Du griner af fakta?

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 20-12-03 20:40

Kære Preben, jeg vil gerne give dig 500 kroner. Du skal bare besvare
følgende:

1 Men er der nogle, der er i tvivl om, hvilket guldæg SMS er?

2 Og så kan de samtidig sendes, når nettet ikke er belastet af anden trafik.

3 Jeg kender ikke en skid til GSM-protokollen

4 Det er klart, at der er store anlægsudgifter ved at oprette nettet, men
> der er eddermame også et stort marked! Anlægsudgifterne til SMS er vel ret
> begrænsede, når nettet er der, er de ikke?

5 En forholdsvis simpelt server kan
> vel sagtens håndtere flere hundrede tusinde SMS'er i timen. Har jeg ret?

6 Det er det, der er monopolet!!!!!
> Det er ophævet?
> Bare henvis til et sted hvor TDC's monopol er sikret

7 [kabler] som de iøvrigt erhvervede
> for en slik, set i forhold til anlægsudgifterne.

8 De blev solgt til markedsprisen.
> *LOL*

1. De faktiske priser for SMS
2. Sende-"regler" for SMS
3. Fakta om GSM-protokollen
4. Anlægsudgifterne ved SMS
5. Hvor mange SMS'er en "forholdsvis simpel server" kan håndtere
6. På hvilket punkt TDC's monopol ikke er ophævet
7. Hvor en slik er
8. Hvad er markedsprisen, og hvad erhvervede TDC sig dem for

Når du har svaret på ALLE spørgsmål (som jo med dine udtalelser må være
det nemmeste i verden), så sender jeg fluks 500 kroner (og tag bare et
gavekort til Hotel Royal med også).

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : cykellapper

Dato : 27-12-03 11:29

> Kære Preben, jeg vil gerne give dig 500 kroner. Du skal bare besvare
> følgende:
> 1. De faktiske priser for SMS
> 2. Sende-"regler" for SMS
> 3. Fakta om GSM-protokollen

http://www.distcomp.ethz.ch/lectures/mobicomp/lecture/9/Chapter9GSMOriginal.
pdf

> [...]
>
> Når du har svaret på ALLE spørgsmål (som jo med dine udtalelser må være
> det nemmeste i verden), så sender jeg fluks 500 kroner (og tag bare et

Hmm... Jeg vil ikke kommentere yderligere på ovenstående, da min pointe er
at finde i tråden.

Dog har jeg regnet lidt på det der med SMS.

"Hver eneste dag sender Danmarks 4,5 mio. mobilkunder to sms-beskeder. Det
svarer til mere end tre mia. små tekstbeskeder om året. Det er mere end fem
gange så meget som i 2002, viser tal fra Danmarks Statistik. Sms'erne er
blevet en vigtig del af de unges måde at kommunikere på, men også
erhvervslivet har taget den kortfattede kommunikationsform til sig."
- Danmarks statistik.

En SMS må max være 160 karakterer ~ 160 byte data (Lad os bare antage, at
alle bruger den plads de har til rådighed - det gør de langtfra!)

Dvs, at på en megabyte, kan der sendes 6553,6 SMSer, til en pris af 25 øre
stykket.

Det giver en MB-pris på minimum 1638.40 kr. (!) Til sammenligning, kan jeg
sagtens downloade 500 MB i døgnet på min ADSL-forbindelse. Skulle denne
trafik afvikles over SMS-protokollen, ville det altså koste 819.200 kr om
dagen.

Der bliver sendt 3 mia. SMSer om året, til en pris af 25 øre stykket. Det
giver en samlet omsætning på SMS alene på 750.000.000 kr.

Det kan man dælme købe meget hardware og reklametid for, man kan!!

Preben
(Cykellapper)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-12-03 11:40

"cykellapper" <pfssssssssssssssssssssssss@HvAdTrOrDUcykellapper.dk> skrev i
en meddelelse news:3fed5f05$0$94996$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> alle bruger den plads de har til rådighed - det gør de langtfra!)
> Dvs, at på en megabyte, kan der sendes 6553,6 SMSer, til en pris af 25 øre

Læs nu for katten GSM-protokollen. Du kan ikke regne på den måde.

> [...]
> sagtens downloade 500 MB i døgnet på min ADSL-forbindelse. Skulle denne
> trafik afvikles over SMS-protokollen, ville det altså koste 819.200 kr om

Og skulle den afvikles over brevdue-net ville det koste endnu mere. Din
pointe er?

> Der bliver sendt 3 mia. SMSer om året, til en pris af 25 øre stykket. Det
> giver en samlet omsætning på SMS alene på 750.000.000 kr.
> Det kan man dælme købe meget hardware og reklametid for, man kan!!

Hvor mange master kan du købe for 750 MKr? Kom nu med nogle tal istedet for
at postulere ting uden at dokumentere dem.

Fra : cykellapper

Dato : 27-12-03 12:09

> "cykellapper" <pfssssssssssssssssssssssss@HvAdTrOrDUcykellapper.dk> skrev
> en meddelelse news:3fed5f05$0$94996$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Læs nu for katten GSM-protokollen. Du kan ikke regne på den måde.

Så regn det venligst ud for mig!

> Og skulle den afvikles over brevdue-net ville det koste endnu mere. Din
> pointe er?

Øhh... min pointe er skræmmende, synes du ikke??

> Hvor mange master kan du købe for 750 MKr? Kom nu med nogle tal istedet
for
> at postulere ting uden at dokumentere dem.

Man kan købe MANGE master, for ikke at tale om, hvad man kan få financieret
med sådan en årlig omsætning. En Femern-forbindelse, måske

> --
> Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC

AAhhhrr... tror nok, du repræsenterer TDC en lille smule, der!!

Preben
(Cykellapper)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-12-03 15:02

"cykellapper" skrev :

>Man kan købe MANGE master, for ikke at tale om, hvad man kan få financieret
>med sådan en årlig omsætning. En Femern-forbindelse, måske

Tjah, i Sverige koster en SMS generelt 1,50 SEK, hvilket er ca.
2½ X prisen i Danmark.

Men det kan du selvfølgelig ikke bruge til noget.
--
Knud

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-12-03 01:07

Knud Gert Ellentoft skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Tjah, i Sverige koster en SMS generelt 1,50 SEK, hvilket er ca.
> 2½ X prisen i Danmark.

Jeg giver 0.20 for en SMS, 1.50/0.20 = 7.5 gange så dyrt i Sverige, end hvad
jeg giver, og så er der ikke regnet med kursforskæld på SEK og DKK.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-12-03 01:46

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> skrev :

>Jeg giver 0.20 for en SMS, 1.50/0.20 = 7.5 gange så dyrt i Sverige, end hvad
>jeg giver, og så er der ikke regnet med kursforskæld på SEK og DKK.

Det er også mig, der ikke kan regne.

Gennemsnitsprisen er vidst 0,25 DKK i Danmark, så det 5 X så højt
i Sverige.
--
Knud

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-12-03 01:05

cykellapper skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Så regn det venligst ud for mig!

Du har udover de data brugeren skal have sendt, også have information med om
hvem det er fra, og hvem det er til, det er to gange 8-10 ciffer, der skal
så lige findes udaf hvor modtagermobilen befinder sig henne, er det i DK,
eller skal vi have fat i et udenlands net, der skal håndteres
betalingsoplysninger.
Bare for lige at nævne dem jeg lige kan komme på, kender ikke så meget til
teknikken bag SMS'er, men ovenstående finder jeg som logik for
nybegynder,,,

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-12-03 13:19

"cykellapper" <pfssssssssssssssssssssssss@HvAdTrOrDUcykellapper.dk> wrote in
message news:3fed684f$0$95019$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Så regn det venligst ud for mig!

Nej, det er dig der kommer med uunderbyggede påstande, så det er dig der
skal levere dokumentationen

> Øhh... min pointe er skræmmende, synes du ikke??

Du har taget to fuldstændig forskellige tal og sammenlignet dem, mener du
det siger noget?

> Man kan købe MANGE master

Et tal, tak... Gerne dokumenteret

> AAhhhrr... tror nok, du repræsenterer TDC en lille smule, der!!

Overhovedet ikke, men jeg kan også godt være fornuftig i min fritid...

Fra : LegionX

Dato : 12-12-03 14:22

Jørgen L wrote:
> Eksempel hvis min nabo og jeg vil dele forbindelse
>
> Hilsen Jørgen

Tip: Tag en kopi af abonnementsbetingelserne og bed din nabo
skriv under.. så har du den til senere :)

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 12-12-03 15:30

Jørgen L wrote:
> Eksempel hvis min nabo og jeg vil dele forbindelse
Jaa jeg ved du IKKE må med en TDC adsl (Privat)

--
Venlig hilsen
Nicki Brøchner Nielsen