Frontpage alternativ
Fra : Bach|DK|

Dato : 07-12-03 11:33

Jeg har hidtil arbejde i frontpage. Det virker fint når man vil lave
sider som kun skal virke under Internet Explorer. Nu er jeg så gået over
til mozilla (netscape klon) og dér er frontpage altså ikke optimal da
siden ser anderledes ud end i IE. Kender i et program som kan erstatte
frontpage. Det skal helst være sammen stil da jeg ikke kan programmer
med HTML selv. Man skal altså kunne arbejde udelukkende med "museklik"
hvis i forstår.

På forhånd tak.

--
Michael Bach

ICQ#: 56140045
OE Quotefix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : jopa

Dato : 07-12-03 11:48

Bach|DK| <m_bach_f@FJERNDETTEhotmail.com> skrev bla:
.. Kender i et program som
> kan erstatte frontpage. Det skal helst være sammen stil da jeg ikke
> kan programmer med HTML selv. Man skal altså kunne arbejde
> udelukkende med "museklik" hvis i forstår.

Hej Michael
Tror såmænd ikke der findes et prog udover en alm editor der kan det triks.
Det gælder i et vist omfang om at skrive valid kode, og om det ene prog er
bedre til det end andre tvivler jeg på.
Frontpage er sikkert udemærket hvis du ellers selv kan overskue koden, og
hvis det er tilfældet er du bedre tjent med en alm teksteditor.

Det påståes at den nyeste version af FrontPage skulle skrive rimelig kode,
ligeledes Dreamweaver MX

--
Mvh. John www.web-templates.dk
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 07-12-03 16:58

Bach|DK| skrev bl.a.:
> [...]
> helst være sammen stil da jeg ikke kan programmer med HTML
> selv. Man skal altså kunne arbejde udelukkende med "museklik"

Har du prøvet den nye FP 2003?
Der er en split del så du kan se hvordan koderne bliver lavet
samtid med at siden laves.
Den er blevet bedre til at lave nogle koder der også kan bruges
af andre browser end IE
Jeg ville nu foreslå at du kikke på www.hjemmesideskolen.dk eller
www.html.dk og lære noget html. Det er ikke så svært som du måske
tror.
Lær lidt af gangen.

/Lars
--
(citat)
Alt hvad jeg kan lide er enten ulovligt, umoralsk eller fedende.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-12-03 11:43

Bach|DK| skrev:

> [...]
> er jeg så gået over til mozilla (netscape klon) og dér er
> frontpage altså ikke optimal da siden ser anderledes ud end i

Hvilken doctype benytter du? I standardmode viser IE, Mozilla og
Opera m.fl. sider på stort set samme måde. Men benytter du quirks
mode kan der være store forskelle.

Se mere om doctype switching her:
<http://www.html.dk/artikler/00036/> og her:
<http://gutfeldt.ch/matthias/articles/doctypeswitch.html>

Du skal også vide at der skulle være stor forskel på Frontpage 2003
og tidligere versioner mht. hvor god (valid) kode programmet
leverer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mathias Dybdahl Ahle

Dato : 12-12-03 14:54

Sun, 7 Dec 2003 11:32:55 +0100, Bach|DK| <m_bach_f@FJERNDETTEhotmail.com>
skrev:

> [...]
> frontpage. Det skal helst være sammen stil da jeg ikke kan programmer
> med HTML selv. Man skal altså kunne arbejde udelukkende med "museklik"
Når du nu er gået over til mozilla (glimrende valg) kan du jo lige så godt
bruge den wysiwyg editor, der følger med.
Det bedste ville selvfølgeligt være at gå helt over til tekstbaseret
xhtml/css programering, og så lave sider som alle kan se, men nu et skridt
af gangen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-12-03 15:29

Mathias Dybdahl Ahle skrev:

> [...]
> Det bedste ville selvfølgeligt være at gå helt over til
> tekstbaseret xhtml/css programering, og så lave sider som alle

Så vidt jeg husker understøtter Mozillas editor desværre ikke
xhtml-editering og doctypevalg. Men bortset fra det skulle det være
en glimrende wysiwyg-editor.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-12-03 15:53

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev :

>Så vidt jeg husker understøtter Mozillas editor desværre ikke
>xhtml-editering og doctypevalg. Men bortset fra det skulle det være
>en glimrende wysiwyg-editor.

Nej, som sådan ser et tomt dokument sådan ud:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
content="text/html; charset=ISO-8859-1">
<title></title>
</head>

Men composer er jo heller ikke beregnet til mere »avancerede«
webdesignere, så for mange er den en god wysiwygeditor.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-12-03 20:37

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Nej, som sådan ser et tomt dokument sådan ud:
>
> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01
> Transitional//EN">

Øv - den burde i det mindste starte med en standardsættende
doctype.
--
Jens Gyldenkærne Clausen